kiko79 Opublikowano 16 Czerwca 2014 Opublikowano 16 Czerwca 2014 kiko olej zmieniasz, czy nie bo jeszcze żadki? sprawność oleju a sprawność osuszacza to dwie różne sprawy... ---------- Post dopisany at 17:11 ---------- Poprzedni post napisany at 17:11 ---------- poza tym "żadki" pisze się przez "rz"
POWER-KRIS Opublikowano 16 Czerwca 2014 Opublikowano 16 Czerwca 2014 Mój telefon zna lepiej ortografię, a ja w pogoni za fizyką, matmą elektrotechnika, informatyka, itp. niestety nie zdążyłem na polski i nie umiem mu pomóc. ☺ http://www.laser-sinex.pl/auto-klimatyzacja-samochodowa/kiedy-nalezy-wymienic-filtr-osuszacz-w-ukladzie-klimatyzacji/ Morał taki ze jak coś jest filtrem i jeszcze ma ograniczone zdolności pochłaniania wilgoci to należy w naszych wiekowych autach wymienić.
barrowiec1 Opublikowano 17 Czerwca 2014 Opublikowano 17 Czerwca 2014 byłem dziś w servisie klimy, sprawdzili i nieszczelności nie ma, zapytałem o osuszacz i powiedzieli, że jak nie ma nieszczelności, to nie ma sensu wymieniać... To pytam dlaczego jest słabiej dmucha, a ostatnio nawet kima się wyłączyła i dmuchał tylko zwykły nawiew. Odpowiedzieli, że najprawdopodobniej pompa siada i nie pompuje tak, jak powinna..." standardowa przypadłość w VW i Audi... A dlaczego pompa pada???
POWER-KRIS Opublikowano 17 Czerwca 2014 Opublikowano 17 Czerwca 2014 Kolego obejrzyj chłodnice od klimy, jeżeli mocno powgniatana kamieniami to ma słaby przepływ powietrza i w tym momencie gorący czynnik ma wysokie ciśnienie co powoduje wyłączenie klimy. Nie zawsze to wina sprężarki. Podobnie jest jak wentylator padnie.
barrowiec1 Opublikowano 17 Czerwca 2014 Opublikowano 17 Czerwca 2014 brzydka , stara, powgniatana, jakieś plamy, właśnie myślę nad kompletem - chłodnica, osuszacz, dławik i full serwis...
marekg Opublikowano 17 Czerwca 2014 Opublikowano 17 Czerwca 2014 A dlaczego pompa siada? Bo się wszystko zużywa, czy na prawdę tak ciężko pojąć, ze nawet to ukochane i postawione na piedestale audi się jednak zużywa??? Wy na prawdę myślicieli, ze jak audi to już nie podlega prawom fizyki i jest wieczne?
barrowiec1 Opublikowano 17 Czerwca 2014 Opublikowano 17 Czerwca 2014 no o tym właśnie piszę... lepiej dla mechaników wymienić pompę za 1000zł, niż osuszacz za 100...
Dev Opublikowano 17 Czerwca 2014 Opublikowano 17 Czerwca 2014 Tutaj nie siada kompresor tylko zawor w nim
barrowiec1 Opublikowano 17 Czerwca 2014 Opublikowano 17 Czerwca 2014 o kompresorze też mi powiedział... że on, nawet z 10-cio letnim doświadczeniem w A/C będzie mógł tylko kompresor wyciągnąć, "a resztę to już robi specjalistyczna firma" - taka to anglia
Dev Opublikowano 17 Czerwca 2014 Opublikowano 17 Czerwca 2014 Kolego pompa i kompresor to jest to samo. Zawor mozesz sobie sam wymienic
barrowiec1 Opublikowano 17 Czerwca 2014 Opublikowano 17 Czerwca 2014 pewnie tak, ale ja tylko przekazuję, co mechaniki i experci od A/C powiedzieli klientowi, który przyjechał do nich do zakładu...
andy_sky Opublikowano 17 Czerwca 2014 Opublikowano 17 Czerwca 2014 Test odparowania szyb nie ma nic wspolnego z osuszaczem, A on sam w ukladzie jest po to aby wyciagac wilgoc niesprawny osuszacz = dużo wilgoci w układzie = obniżona sprawność klimatyzacji = brak osuszania powietrza Funkcją klimatyzacji jest nie tylko obniżanie temperatury ale też osuszanie powietrza. Trzeba kojarzyć fakty. to kolega Dev ma rację poczytaj najpierw o układzie klimatyzacji ,który jest układem zamkniętym i dlatego wilgoć z otoczenia nie wpada do osuszacza,niestety nie masz racji i przyjmij do wiadomości że inni mogą mieć więcej oleju w głowie nie pusz się jak paw
barrowiec1 Opublikowano 17 Czerwca 2014 Opublikowano 17 Czerwca 2014 ale dlaczego od razu zaczynacie się wyzywać od imbecyli, półgłówków i dosrywanie sobie, kto ma więcej oleju w głowie... są ludziska, którzy nie czają mechaniki samochodowej (tak jak ja) i niektóre kwestie trzeba wytłumaczyć jak noworodkowi ( chyba po to jest forum)... i teraz o osuszaczu - skoro układ jest zamknięty, to skąd ten osuszacz ma tą wilgoć czerpać, aby się ziebał... chyba, że dacie linka i sobie poczytam, na jakiej zasadzie to działa..
marekg Opublikowano 17 Czerwca 2014 Opublikowano 17 Czerwca 2014 Zamknięty nie oznacza idealnie szczelny. Układ hamulcowy tez jest układem zamkniętym a jednak płyn należy wymieniac bo wilgoć chłonie. Określenie układ zamknięty odnosi się bardziej do charakteru jego pracy i obiegu czynnika niźli do jego rzeczywistych właściwości.
POWER-KRIS Opublikowano 17 Czerwca 2014 Opublikowano 17 Czerwca 2014 A nawet z powietrza w wypadku nieszczelności. Poza tym masz rację ze nie każdy musi się znać, ale ty pytasz jak nie wiesz a co niektórzy od razu zaprzeczają i odwracają kota ogonem.
GreGoriO Opublikowano 17 Czerwca 2014 Opublikowano 17 Czerwca 2014 To ja powiem ci tak. Wiesz co to skraplanie? Występuje te zjawisko na styku powierzchi ciepłej i zimnej. Vide... lustro w łazience gdy bierzemy kąpiel. Latem w mniejszym stopniu, zimą w większym. Czyli ma znaczenie różnica temperatur. Otóż czynnik jest poddawany takim samym prawom, z powodu rozpręzania zmienia znacznie swoją temperaturę co powoduje możliwość wytrącania się na ściankach rurek, wilgoci. Po to jest osuszacz aby zapobiegał krążeniu tej wilgoci po układze. Szczególnie chroni kompresor od jej zgubnego wpływu. Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
andy_sky Opublikowano 17 Czerwca 2014 Opublikowano 17 Czerwca 2014 Zamknięty nie oznacza idealnie szczelny. Układ hamulcowy tez jest układem zamkniętym a jednak płyn należy wymieniac bo wilgoć chłonie. Określenie układ zamknięty odnosi się bardziej do charakteru jego pracy i obiegu czynnika niźli do jego rzeczywistych właściwości. nic nie jest idealne
GreGoriO Opublikowano 17 Czerwca 2014 Opublikowano 17 Czerwca 2014 Tutaj działa tzw higroskopia. Sama rurka, wężyki też nie są w 100% szczelne. Na poziomie atomowym to przecież odległości jak kosmos. Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
barrowiec1 Opublikowano 17 Czerwca 2014 Opublikowano 17 Czerwca 2014 no ale nieszczelności nie stwierdzono - także to odpada... ale bardziej dociera do mnie to co Marek napisał w porównaniu z układem hamulcowym - szczelny wcale nie znaczy, że nie trzeba wymieniać (tak jak układ hamulcowy) jak dla mnie - jadę do servisu i spuszczają czynnik z układu, wymieniam dławik, osuszacz i karoryfer z przodu i jadę do nich na nabicie czynnika i sprawdzenie oleju... czy tak to powinno wyglać???? ---------- Post dopisany at 21:23 ---------- Poprzedni post napisany at 21:16 ---------- gregor - - dzięki i o to mi chodzi - WYTŁUMACZYĆ, a nie się wyzywać od razu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się