Undisclosed Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2017 (edytowane) Zmiany zmiany Czas na większą modyfikację Pod koniec lipca tapicerka podsufitki zaczęła się odklejać. Chciałem ją wyczyścić, kiedyś prałem ją odkurzaczem piorącym, teraz poprawiałem vanishem na mokro i brud zaczął schodzić razem z klejem W sumie jestem zadowolony, ponieważ poprzedni właściciel palił papierosy i cała jest żółtawa. Próbowałem podkleić materiał wtryskując klej w sprayu z leroya przez otwory uchwytów bocznych, ale na nic się to nie zdało. Skończyło się na tymczasowych złotych pinezkach. Zasugerowałem się tematem @Kowi87 i zakupiłem materiał. Czarny welur powędruje na słupki, tutaj zasugerowałem się MB W202 w wersji Sport. Sufit pokryty zostanie popielem. Klej Bonaterm AS BT 2l Prace ruszają w najbliższy weekend Edytowane 9 Sierpnia 2017 przez Undisclosed
Arek8888 Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Bardzo bardzo ładna Audiczka kolego powodzenia w modzeniu, i oczywiście z przyjemnością będę obserwował rozwój tematu
Kowi87 Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Opublikowano 9 Sierpnia 2017 (edytowane) Klej póki co sprawdza sie, kilka razy auto stało na upałach 30-35stopni i nic nie odparzyło, wiec klej moge polecić. jak bedziesz nansił klej to smaruj dwie płaszczyzny, producent tak zaleca. Ja wnęki i wszelkie mocne zagiecia przeszyłem dodatkowo czarną nicią. Pierw przyklej płaską płaszczyzne podsufitki i najelepiej zostaw to na noc, klej ściagnie materiał. Na drugi dzień weź sie za klejenie boków i zagieć podsufitki, jak zrobisz to jednoczesnie, duże prawdopobieństwo że materiał sie ponapina a to w efekcie naprezy wszystkie zagiecia i będzie sie odklejał. A jak zrobisz to na dwa etapy to ładnie środek osiądzie a boki bez naciągania całosci będą sie ładnie rozkładać. Przy uszczelkach drzwi docinasz na 0 krawędź, przy szybie czołowej i tylnych szybach bocznych(avant) materiał zawijasz, ja dodatkowo przeszyłem. Wszystkie otwory docinaj praktycznie na 0 jak juz klej zwiąże na wyjętej podsufitce. Docinanie w aucie to tragedia, noi przygotuj sobie skalpel, idzie jak masło. Edytowane 9 Sierpnia 2017 przez Kowi87
Arek8888 Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Opublikowano 9 Sierpnia 2017 10 minut temu, Kowi87 napisał: Klej póki co sprawdza sie, kilka razy auto stało na upałach 30-35stopni i nic nie odparzyło, wiec klej moge polecić. jak bedziesz nansił klej to smaruj dwie płaszczyzny, producent tak zaleca. Ja wnęki i wszelkie mocne zagiecia przeszyłem dodatkowo czarną nicią. Pierw przyklej płaską płaszczyzne podsufitki i najelepiej zostaw to na noc, klej ściagnie materiał. Na drugi dzień weź sie za klejenie boków i zagieć podsufitki, jak zrobisz to jednoczesnie, duże prawdopobieństwo że materiał sie ponapina a to w efekcie naprezy wszystkie zagiecia i będzie sie odklejał. A jak zrobisz to na dwa etapy to ładnie środek osiądzie a boki bez naciągania całosci będą sie ładnie rozkładać. Przy uszczelkach drzwi docinasz na 0 krawędź, przy szybie czołowej i tylnych szybach bocznych(avant) materiał zawijasz, ja dodatkowo przeszyłem. Wszystkie otwory docinaj praktycznie na 0 jak juz klej zwiąże na wyjętej podsufitce. Docinanie w aucie to tragedia, noi przygotuj sobie skalpel, idzie jak masło. Dobre rady, przydadzą się każdemu
Undisclosed Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2017 (edytowane) Dzięki @Kowi87 za cenne rady, które się przydały Misja podsufitka została ukończona. Napisałem wczoraj na podstawie swoich doświadczeń tutorial, który wrzuciłem tutaj: Dodatkowo napisałem osobny tutorial na temat montażu anteny do cb radia w otworze dachu i cb radia w podsufitce Aby zachować ciągłość zdarzeń w wątku, tutaj również po krótce streszczę wykonane zadania Lista zakupów została nieco zmodyfikowana, zamiast ciemnego popielu zaproponowano mi jasny popiel, ponieważ musiałbym dodatkowo czekać na dostawę. Nie miałem tyle czasu, a chciałem wykorzystać 4 dni wolne na robotę. Nie żałuję tej decyzji, być może z czarnymi słupkami byłoby za ciemno w samochodzie. Tak jak jest teraz podoba mi się. Co zrobiłem: - demontaż podsufitki - sprawdzenie obecności bocznych kurtyn - jest OK na całej długości kabiny - zerwanie starej tkaniny i oczyszczenie podsufitki - naklejenie nowej podsufitki - wycięcie otworu do montażu cb radia ponad przednią lampką oświetlenia kabiny - montaż cb radia po dachem, w miejscu silnika szyberdachu - montaż oryginalnej główki anteny Sirio o gnieździe PL i wtyku LC-27 w dachu - nowa instalacja elektryczna i antenowa cb radia - oklejenie osłon słupków A czarnym welurem - pomalowanie osłon słupków B, C i D na na czarny mat - ponowny montaż - wymiana przedniej lampki oświetlenia - przyłożyłem za duży moment siły w miejscu przykręcania śruby Zdjęcia podczas pracy: Montaż oryginalnej główki PL Sirio z wtykiem LC-27 Ponowny montaż: Wymiana przedniej lampki: Efekt końcowy: Edytowane 31 Sierpnia 2017 przez Undisclosed dodatkowy link
Arek8888 Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Ładna robota Nie myślałeś o czarnej podsufitce?
Undisclosed Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2017 (edytowane) 4 minuty temu, Arek8888 napisał: Ładna robota Nie myślałeś o czarnej podsufitce? Nie, nie chcę udawać S4 skoro to nie będzie nigdy S4 W takim wypadku kupiłbym oryginalną. Jak pisałem, początkowo zamówiłem ciemny welur, ale nie czarny, jednak nie było go na stanie i zaproponowano mi taki jak mam teraz i nie żałuję. Od początku wzorowałem się poliftowym MB W202 w wersji Sport: czarne słupki + popielata podsufitka i jestem zadowolony Edytowane 31 Sierpnia 2017 przez Undisclosed
Undisclosed Opublikowano 22 Listopada 2017 Autor Opublikowano 22 Listopada 2017 (edytowane) Jesienna aktualizacja Zmiana opon, przebieg: 338 063 km Dotychczasowe opony zimowe w mojej ocenie nie nadawały się już do jazdy w nadchodzącym sezonie. Wpadły więc nowe Continentale WinterContact TS860 195/65 R15 91T. Poprzednie opony, Euro-Tyfoon Eurosnow były dodatkiem do samochodu od poprzednich właścicieli, a ja sam przejeździłem na nich już 4 zimy. Przy okazji odświeżyłem doraźnie felgi zimowe obu samochodów czarnym matem. Fusion także jeździ w zimę na Continentalach - ContiWinterContact TS760. A4 otrzymała wyczekiwany wideorejestrator Wybór padł na Mio MiVue C325, nierzucający się w oczy, z zadowalającymi parametrami nagrywania w nocy i w przystepnej cenie. Rejestrator zasilany jest z szyny pod kolumną kierowniczą, z plusa po stacyjce. Dorobiłem dodatkowe gniazdo w schowku pasażera, gdzie podłączony jest oryginalny zasilacz Mio. Dalej przewód biegnie słupkiem A i nad podsufitką do kamery. Przewód widoczny jest dopiero przy samym wideorejestratorze Przy lepszej pogodzie zastąpię zdjęcia wideorejestratora lepszymi ujęciami. Edytowane 22 Listopada 2017 przez Undisclosed
tomczas Opublikowano 22 Listopada 2017 Opublikowano 22 Listopada 2017 W dniu 11.06.2016 o 15:18, Undisclosed napisał: - instalacja głośników tylnych (Oryginalne Bose, 05.2015), wcześniej nie było w ogóle ani otworów ani instalacji) Widzę że robiłeś dziury w boczkach na głośniki. Wcześniej miałeś boczki bez maskownic głośnikowych? Jeżeli tak to jak zamontowałeś głośniki?
Undisclosed Opublikowano 22 Listopada 2017 Autor Opublikowano 22 Listopada 2017 Tak, boczki były bez dziur i bez maskownic. Jednak po wewnętrznej stronie boczka były otwory do skręcenia śrub i okrągłe wytłoczenie wskazujące miejsce, w którym można wyciąg dziurę na głośnik. Wyrezałem otwór wiertarką, a maskownice przykleiłem klejem na ich rogach. Niestety maskownice są czarne, bo akurat miałem dostęp do takiego audi na części za darmo. Może kiedyś wpadną granatowe. Potem pociągnąłem instajacje od kostki radia do każdego z głośników przez progi, słupek B do drzwi
tomczas Opublikowano 22 Listopada 2017 Opublikowano 22 Listopada 2017 3 minuty temu, Undisclosed napisał: Jednak po wewnętrznej stronie boczka były otwory do skręcenia śrub rozumiem że do montażu głośnika? W takim razie szukam maskownic i wygłuszam tylne drzwi.
Undisclosed Opublikowano 22 Listopada 2017 Autor Opublikowano 22 Listopada 2017 (edytowane) 1 minutę temu, tomczas napisał: rozumiem że do montażu głośnika? W takim razie szukam maskownic i wygłuszam tylne drzwi. Dokładnie, sztuk 3 na głośnik Oryginalnie maskownice są montowane na kołkach, których końcówki musiałem wycinać, żeby je wyjąć bez połamania z boczków dawcy. U siebie wyciąłem je do zera, dlatego użyłem kleju. Edytowane 22 Listopada 2017 przez Undisclosed
Undisclosed Opublikowano 14 Marca 2018 Autor Opublikowano 14 Marca 2018 (edytowane) Jako, że przegląd coraz bliżej (połowa kwietnia), turbina gwiżdże jak silnik F16, a ciśnienie doładowania powyżej 3000 rpm silnika leci w kosmos i wywołuje notlauf zawsze powyżej 140 km/h, rozpocząłem operację wymiany turbiny przy przebiegu 345400 km Niedługo pojawi się fotorelacja z lustrzanki i zmontowany film z operacji i przygotowań. Na razie zdemontowałem kolektor dolotowy, który wstępnie wyskrobałem z mazi i zalałem na cały tydzień olejem napędowy, niestety tylko w weekendy mam możliwość pracy przy samochodzie. Prawie wszystko udało się odkręcić bez problemów, jedynie jedna z nakrętek między turbiną, a wydechem stawia problemy, jest tak wyrobiona, że kluczem tylko pogarszam jej stan, w najbliższy weekend dalej będę z tym walczył. Plan jest taki, że wpada turbina AWX z wężem od AWX, aby pominąć przejściówkę, która i tak wyszłaby drożej. Kolektor dolotowy na razie zostaje od AFN, myslę o jego wymianie w perspektywie zakładania FMICa. Przed uziemieniem samochodu sprawdziłem wakuometrem instalację podciśnienia przy 011 BS, która jak się okazało, spisuje się w porządku. Przy okazji AFN przejdzie z oleju Mobil 10W40 na Liqui Moly Top Tec 4100, który już czeka w garażu. Przy okazji zostaną wymienione uszczelki chłodniczki oleju, ponieważ gdzieś tam sączy się olej po bloku i brudzi cały spód silnika. Standardowo wymienię uszczelki kolektorów, filtr oleju Knecht. EGR jest już zaslepiony od 5 lat, tylko zastanawiam się czy zostawić go pod maską, czy zaślepić kolektory i pozbyć się go. Na razie poglądowe zdjęcia wykonane telefonem: Zastanawia mnie tylko sprawa uszczelek chłodniczki oleju. Nie rozbierałem jej nigdy, ale postudiowałem ETKĘ i nasunęły mi się następujące pytania, może akurat ktoś z Was rozwieje moje wątpliwości: 028117070B uszczelka chłodnicy oleju 73mm do zastosowania z 028117021E (czyli z chłodniczką, ok) 028117070B to uszczelka okrągła w płaszczyźnie prostopadłej do króćca, znajdująca się między podstawą, a chłodniczką, zespolona z uszczelką dookoła króćca wchodząca w chłodniczkę rozumiem, że uszczelka 038117070A (59X5) dochodzi jeszcze w środek uszczelki 028117070B i znajduje się pomiędzy podstawą, a chłodniczką? a do tego wszystkiego od strony uchwytu dochodzi pierścień uszczelniający 028117070? Czy jeśli mówimy o wymianie uszczelki między chłodniczką, a podstawą to do wymiany są wyżej wymienione 3 uszczelki? Między podstawą, a blokiem rozumiem, że do wymiany mamy uszczelkę 028115441C. Na czas remontu na stanowisko głównego samochdu awansował Fusion Na zachęte dostał nową atrapę przedliftową z chromem, czyli taką jaką powinien mieć zamiast poliftowej, którą ktoś przymocował tak, że woła to o pomstę do nieba. Połamane śruby, wkręty + klej w miejsce nakrętek 8 Edytowane 14 Marca 2018 przez Undisclosed
Undisclosed Opublikowano 17 Maja 2018 Autor Opublikowano 17 Maja 2018 (edytowane) Czas uzupełnić „książkę serwisową” Miałem w planie porządną fotorelację, ale brudne ręce skutecznie zniechęciły mnie do brania w dłoń lustrzanki podczas pracy, z resztą jak już wpadłem w ciąg pracy, to przestałem myśleć o zdjęciach Co zostało zrobione od marca do maja 2018: - Kolektor dolotowy AFN wymieniłem na AWX 038129713AJ – 40zł łącznie z przesyłką Do czyszczenia kolektora kupiłem Starwax, piankę w Castoramy i K2 Akra w sprayu , którą użyłem także do mycia silnika. Kolektor wypaliłem benzyną z pomocą Plaka, a następnie wyszorowałem do czysta. Wszystkie rury i węże dolowowe zostały umyte od środka. - Wyjęcie turbiny AFN Sprawa była skomplikowana od samego początku. Po czyszczeniu turbiny w 2016 roku musiały zostać wkręcone stare nakrętki, które teraz obrabiały się dookoła. Kupiłem klucz typu C, który widać na zdjęciu powyżej. Dzięki niemu dwie dolne udało się odkręcić, jednak górna zjechała się całkowicie., więc w ruch poszedł brzeszczot. Zwróćcię uwagę na wirnik po stronie zimnej i porysowany korpus. Podejrzewam, że to był winowajca tego całego gwizdu. Jako takiego luzu nie zauważyłem, co jest dziwne, ale nie miałem doświadczenia z innymi turbinami, żeby mieć jakieś odniesienie. Na moje wirnik nie poruszał się ani w płaszczyźnie równoległej, ani prostopadłej do osi. Przed samym wysłaniem turbiny z Gdańska, kawał drogi od mojego garażu zorientowałem się, że nowa turbina nie będzie miała króćca do podłączenia oleju. Pomógł stół do pakowania zakupów w Castoramie, gdzie jest imadło i klucz do kół 17/19. Spojrzenia innych klientów na wkręconą turbinę w imadło - bezcenne Tutaj już zdjęcie po odkręceniu: - Regenerowana turbina AWX z Turbo-Oscar Oleśnica Wszystkie śruby, nakrętki i podkładki kolektorów i turbiny zostały wymienione na nowe Po całej akcji silnik dostał ściągnięty z Niemiec Liqui Moly Top Tec 4100 5w40 J Na koniec czyszczenie narzędzi iii gotowe Przyszedł także czas na zmianę obuwia na letnie - Mechaniczne problemy zostały rozwiązane, przyszedł więc czas na estetykę. Nasza poliftowa udręka, czyli blenda klapy bagażnika. Zakwitła ponownie po 4 latach Z dwóch mikrostyków, jednego padniętego, a drugiego działającego kiedy mu się to podoba zmontowałem jeden. Niestety, wtedy przestała stykać żółta wtyczka, więc wymieniłem oba na w pełni sprawne z innego polifta. Aktualnie jeżdżę z zapasową, bordową blendą, którą zdobyłem przy okazji, moja czeka w garażu na położenie koloru. Złowiłem także okazyjnie odpinany hak Bosal z instalacją plug&play i modułem, zdemontowany z Avanta 1999r. Po renowacji trafi do mojej A4. To czego nie uwieczniłem na zdjęciach: - wymiana prawej osłony przegubu zewnętrznego - wymiana obu końcówek drążka kierowniczego - korekcja zbieżności - przegląd oczywiście pozytywny Z nową turbospreżarką przejeździłem póki co 3000km i jest super Nie ma jakichkolwiek notlaufów. Na 10w40 co jakiś czas musiałem dolać trochę oleju, ale mniej niż litr między wymianami. Póki co nie zauważyłem żadnego ubytku Łączny koszt akcji "turbina" razem z olejem, filtrem oleju i powietrza, osprzętem z AWX wyniósł 1302zł. Dawno temu wrzuciłem na forum logi wykonane po wymianie turbiny, aby je skonsultować. Nikt nic nie napisał, więc jakby ktoś miał ochotę, zapraszam https://a4-klub.pl/topic/419873-19-tdi-afn-turbina-awx-kolektor-ssący-awx-brak-egr-i-kat/?tab=comments#comment-5280326 Edytowane 17 Maja 2018 przez Undisclosed
Undisclosed Opublikowano 29 Maja 2018 Autor Opublikowano 29 Maja 2018 (edytowane) 26.05.2018 Wpadł nowy gadżet, wskaźnik ciśnienia doładowania Edytowane 29 Maja 2018 przez Undisclosed
Undisclosed Opublikowano 14 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2018 (edytowane) 2.06.2018 Zamontowałem odnowiony hak Bosal z 08/99 od rozbieranego A4 B5 Avant Quattro. Na zdjęciach gniazdo haka zamontowane jest tak, żeby wieczko otwierało się w górę, jednak muszę je przekręcić wiązką w kierunku tabliczki znamionowej, tak żeby nie wystawała spod zderzaka, gdy gniazdo jest schowane. Edytowane 14 Czerwca 2018 przez Undisclosed
Undisclosed Opublikowano 20 Września 2018 Autor Opublikowano 20 Września 2018 (edytowane) Póki co odpukać Audi jeździ bardzo dobrze, ale nigdy nie może być za pięknie Zaparkowałem na ulicy, przy której rosną kasztanowce i oto taki niepozorny kasztan stłukł mi przednią szybę. Mam do Was pytanie, czy YES-GLASS faktycznie jest marką Pilkingtona? Właśnie taką szybę zaproponowano mi w jednym z gdańskich warsztatów. Cena 330zł, za Pilkingtona 380zł. Co polecacie? Edytowane 20 Września 2018 przez Undisclosed
BlackHazelAudi Opublikowano 20 Września 2018 Opublikowano 20 Września 2018 Pilkington jest oficjalnym dostawca szyb ja Te miałem podobny przypadek z szyba i nie cackalem się pojechałem do nich właśnie i parę godzin i po problemie Dołożysz parę groszy więcej i będziesz miał pewność że zrobia to profesjonalnie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się