Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[BPW] dymienie po naprawie awarii turbosprężarki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Napisałem wyżej w poście...

Opublikowano (edytowane)

Diesel lubi sobie na czarno dymnąc jest to chyba normą..

A czasami jak na biało zakopci to nie może być też czasem świeca żarowa ?

I zależy jak u Cb kopci.. Przy wyższych obrotach czy też na niższych.?

Edytowane przez Musafa
Opublikowano

nierówno = brak odpowiedniej ilości paliwa w cylindrze.

tak jak kolega napisał uszczelniacze,

również konektory PD, nieszczelna tandempompa,

ale równie dobrze być może jest problem związany z elektroniką, stąd koledzy pisali o VAGu.

Opublikowano

Trzy literowy kod silnika to BPW

Dymienie na biało występuje przy niskich obrotach zaraz po odpaleniu auta

Opublikowano

Zdrowy BPW, nawet ze spalonymi świeczkami przy takich temperaturach jak teraz powinien odpalać ze strzała i od razu chodzić równo :decayed:

Może paliwo się cofa i dla tego jest problem, albo ogólna kondycja motorówki pozostawia wiele do życzenia :hi:

Na początek zalej paliwa na minimum trzy czwarte pojemności zbiornika i postaw auto na noc tyłem ze 30-40 cm wyżej niż przód ( tyłem na górce) :naughty:

Jak rano odpali ładnie i będzie równo pracował to masz przyczynę, jak nie to zacznij od zmierzenia kompresji na garkach :decayed:

Opublikowano

Ile trzeba zrobić kilometrów żeby wyleciał olej z tłumików?

Opublikowano

W poprzednim samochodzie mimo wypaleniia resztek oleju palnikiem, przepłukaniem chemią itp. zrobiłem około 200km i dalej jak się zagrzał tłumik, to kopcił na siwo. Dopiero wymiana całego wydechu na nowy rozwiązała problem. U ciebie ewidentnie skrapla się olej i zakopci na moment po rozruchu. Do weryfikacji są uszczelnienia PD. Kopcenie na czarno przy wyższych obrotach może być spowodowane niedoładowaniem. Zrób komplet logów i można się z nich czegoś więcej dowiedzieć.

Opublikowano

Kopcenie na czarno przy wyższych obrotach może być spowodowane niedoładowaniem.

nieprecyzyjnie, przy niedoładowaniu, jest mniejszy przepływ powietrza, ECU dostosowuje dawki do zmierzonej masy powietrza.

natomiast przy nieszczelnym dolocie, jest niedołądowanie również, jest duża masa powietrza, tyle że uciekająca za turbiną.a przed cylindrami.

podobnie sprawa będzie się miała przy zbyt bogatych dawkach po modyfikacji softu lub rozkalibrowanych wtryskach.

Opublikowano

Czy jest możliwość że ten olej się sam wypali z tłumika? A u ciebie ile poszło oleju że musiałeś wymienić cały tłumik?

Opublikowano

wg mnie zbyt niska temperatura.

Opublikowano

U mnie z max na bagnecie ubyło aż ledwo mokry był czubek bagnetu, czyli sporo. Wymieniłem tłumiki od katailatora do końca, bo miałem jechać za 4 dni na wczasy trasę 650km I nie usmiechalo mi kopcic cała trasę.

Opublikowano

A ile wydałeś na nowy tłumik wraz z założeniem?

Opublikowano

To było 4 lata temu i dedykowany tłumik do Passata b5 1.9TDI z montażem kosztował 350zł.

Opublikowano

kwestia zrobienia około 60km na wyższych obrotach i wyjara sie wszystko. teraz robiłem passata gdzie wysrało olej w wydech z winy nadmiaru oleju w misce - 8L co było spowodowane wyrobieniem sieoringów na PD i zatkało odpływ oleju z turbo do bloku przez co uszczelnieniami olej poszedł w wydech- fura na rolki 30min jazdy na 3500rpm i po temacie- auto z DPF'em było

Opublikowano

Mi rowbi3z dymi ale tylko jak chodzi na biegu jalowyn masakra jak jade juz niw dymi rowniez olej poszedl w wydech czy dpf padl tak? Zadnej kontrolki dpf nie mam na liczniku

Opublikowano

Trasa ok. 20-30 km powinna załatwić sprawę pozbycia się oleju z tłumików.

Przy zalanym DPF-e trasa około 60km + dopalanie serwisowe DPF-a.

Po tym powinno powrócić do łask.

Jeśli DPF nie regeneruje się to albo zapchany powyżej 70% i inne metody ale to już potem jak sprawdzisz to co napisałem wcześniej.

Opublikowano

Ja juz Zrobiłem 20tys jezdzilem 3 tys obrotów na 2 i 3 biegu itp powinno przedmuchac.Tylko ze jak wymienili mi turbo jak padło to rozlozyli gruche i skrecili na oko ze wogole cisnienia nie mało przez 3 dni.Pozniej sam wyregulowalem i dopiero zaczał samochod działac .Może olej przez te 3 dni w dpf sie zkasztanił


Zapchana odma jest przyczyna dymienia w silnikach diesla !!!!! zdjac wezyki chłopaki i dmuchac i zasyssac jesli działa to ok na 75% dymienia zatkana odma u siebie zmienilem pokreywe zaworow i przeszło jak reka odjoł

Opublikowano

A czy nowe turbo po wymianie w grudni 2014 ma prawo gwizdać, najbardziej przy ruszaniu??

Auto nie ma DPF'a jeśli to ma znaczenie.

Opublikowano

Generalnie gwizdanie turbosprężarki związane jest z brakiem wyważenia wirnika. Trzeba wziąć pod uwagę jak głośne są te odgłosy. Najlepiej aby to ktoś posłuchał. Lekkie, ciche gwizdy są dopuszczalne.

Opublikowano

Witam po remoncie silnika były pokrzywione korbowody całą winowajcą było turbo i olej przedostał się do silnika i na tłumiki. Auto jest naprawione lecz tłumiki nie są wymienione. Po odpaleniu auto ładnie chodzi i nie kopci lecz po nagrzaniu na chwile pojawia się bialy dym i śmierdzi olejem trwa to kilka sekund i później jest ok po jakimś czasie problem się pojawia. Mam pytanie czy to olej przedostaje się z silnika do komory spalania?? Czy może być to olej który został w tłumikach ?? Proszę o radę pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...