Gość spedyt Opublikowano 3 Lutego 2007 Opublikowano 3 Lutego 2007 Pojawiły się na forum posty dotyczące celowości zakładania takiej osłony, szczególnie że niektórzy pogubili swoje w śniegu (ja też )lub w innych przypadkach losowych. Zakupiłem owe osłony w popularnym serwisie aukcyjnym Nie pasują idealnie ale przy odrobinie chęci można sobie poradzić. DOBRA RADA: PLANUJESZ ZAKUP? KUP Z ZESTAWEM ŚRUBEK A BęDZIE ŁATWIEJ Zaczynamy! Potrzebne rzeczy: śrubokręty, kilka wkrętów i podkładek, wiertarka i wiertło 6mm do centrowania otworów, płaskownik. Pozostałość po starej osłonie Przed montażem Przykręcić osłonę silnika do przedniego pasa nadwozia. Na szczęście miałem ori wkręty Następnie po obu stronach do nadkola. Widok z drugiej strony Pierwsza osłona prawie gotowa Przygotować płaskownik do podtrzymania osłon na środku Przykręcić osłonę skrzyni do osłony silnika i płaskownika Przykręcić osłonę skrzyni z tyłu do podwozia, miejce montażu wynikło z otworów w osłonie Dokręcić wkręty i cieszyć się z zakończenia pracy. Efekt końcowy I teraz najważniejsze!! Musisz wymienić olej to zrób to przed wykonaniem osłon Na koniec sprawdzenie prześwitu Wszystko jest sztywne i nic nie klekocze Przy okazji zamontowałem osłony termiczne tłumika bo w niektórych miejscach brakowało nakrętek
taktuś Opublikowano 3 Lutego 2007 Opublikowano 3 Lutego 2007 Dobry instruktaż, ja w swoim aucie 3 razy podczas jazdy w trasie miałem "wachlowanie" osłony. Za każdym razem "puszczał" ori wkręt. Technika mocowania osłon przez producenta to moim zdaniem nieporozumienie. Po trzecim razie się zeźliłem i do mocowania osłon dałem sruby 6-tki. Teraz ciągnik by nie wyrwał. Jedyny problem to gdy sam je zdejmuję i zakładam. Umorduję się wtedy niemiłosiernie. Planuję przyspawać szpilki- wtedy tylko osłony do góry, nakrętki w ruch i zrobione. :biggrin:
dark79 Opublikowano 3 Lutego 2007 Opublikowano 3 Lutego 2007 dziwne, ja u siebie mam najpierw zalozona oslone od skrzyni a potem pod silnikiem, ale i tak z tego co widze nie ma roznicy
Gość zdeniu Opublikowano 3 Lutego 2007 Opublikowano 3 Lutego 2007 komplet oryginalnych kołków z uchwytami to 8D0 805 121 [8D0805121] x 6szt. [kołek zaciskowy] 8D0 805 960 [8D0805960] x 6szt. [nakrętka] 4A0 805 121A [4A0805121A] x 4 szt. [kolek zaciskowy] 4A0 805 163 [4A0805163] x 4 szt. [klips] za taki zestaw w serwisie po rabacie dałem 96,62 zł :eek:
Gość spedyt Opublikowano 4 Lutego 2007 Opublikowano 4 Lutego 2007 ja u siebie mam najpierw zalozona oslone od skrzyni a potem pod silnikiem Jeżeli masz ori to powinno tak być zamontowane Te osłony za cholere nie chciały pasować odwrotnie
danisz_ Opublikowano 5 Lutego 2007 Opublikowano 5 Lutego 2007 Miałem taki zestaw ori i regularnie odkręcała mi się osłona skrzyni. Wkońcy zakręciłem na śrubę i ostatecznie osłona została gdzieś w zaspie a śruba nieruszona.
adadur Opublikowano 7 Lutego 2007 Opublikowano 7 Lutego 2007 Podpowiem że na listwie łączącej obie osłony można użyć elektrycznych opasek zaciskowych sprawdzają się świetnie koszt kilkudziesięciu czy kilkustet to grosze i zapewniam że osłony nie spadną. W pozostałych miescach trzeba użyć przewidzianych elementów łączących - o ich cenach sie nie wypowiadam bo nie wiedomo czy się śmiać czy płakać.
antoni pawlicki Opublikowano 23 Lutego 2007 Opublikowano 23 Lutego 2007 Witam Słuchajcie no właśnie niedawno zuważyłem żę osłona od silnika w moim Audi już ledwo wisi na włosku więc zabrałem się do montowania od razu i mam pytanie!! Czy od przodu osłona wchodzi na zderzak czy pod zderzak to jest między zderzak a to do czego tam wkręca się te dziwne wkręty co jak rozumiem nazywają się ori :eek: ?
Gość spedyt Opublikowano 23 Lutego 2007 Opublikowano 23 Lutego 2007 Czy od przodu osłona wchodzi na zderzak czy pod zderzak to jest między zderzak Osłona wchodzi pod zderzak czylimiedzy zderzak a nadwozie Na zdjęciu zderzak przykręcony jest do nadwozia wkrętem ale to tylko po to żebym go nie zostawił na drodze w czasie cofania. dziwne wkręty co jak rozumiem nazywają się ori? Ori to skrót od oryginalny, często stosowany szczególnie jak się nie wie jak napisać oryginał czy originał
adadur Opublikowano 23 Lutego 2007 Opublikowano 23 Lutego 2007 Oczywiście pod zderzak - musi być opływowo Tak samo na drugim mocowaniu pierwsza przychodzi od skrzyni a na nią od silnika.
antoni pawlicki Opublikowano 23 Lutego 2007 Opublikowano 23 Lutego 2007 Ok. Już Rozumiem Dzięki Ja zrobiłem odwrotnie ale to z chęci przytrzymania zderzaka bo jak go ta osłona nie trzyma to on jakoś tak nie miło wygięty jest - pewnie na skutek przywalenia w jakiś zlodowaciały śnieg pozostawiony na ulicy przez naszych ukochanych drogowców. :frown: Będę kombinował dalej Pozdro P.S. intruktarz zdjęciowy naprawdę profeska!!
Bol3k Opublikowano 14 Marca 2007 Opublikowano 14 Marca 2007 Orientuje sie ktos jakie ma wymiary ten plaskownik?? okazuje sie ze w mojej a4 go nie ma nie mam zamiaru kupowac w ASO.. wole sam zrobic, wiec bylbym wdzieczny gdyby ktos moze podal jakis wymiar pozdrawiam P.S. Opis REWELKA
dark79 Opublikowano 14 Marca 2007 Opublikowano 14 Marca 2007 poszukaj po aukcjach na allegro, rozbitki na czesci
Gość spedyt Opublikowano 14 Marca 2007 Opublikowano 14 Marca 2007 Powinno wystarczyć 80 cm, resztę obetniesz
golab24 Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Opublikowano 18 Kwietnia 2007 A ja mam pytanie, po co te oslony, oczywiscie pomijam sprawe ewentualnej ochrony paskow i innych elementow mechanicznych przed blotem sola czy sniegiem. Czy sa jeszcze jakies inne korzysci? Podejrzewam ze poprawia to cyrkulacje powietrza pod podwoziem w czasie szybkiej jazdy, ale czy jest teszcze cos?
Gość spedyt Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Opublikowano 18 Kwietnia 2007 golab24 chyba odpowiedziałeś sam na to pytanie
golab24 Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Opublikowano 19 Kwietnia 2007 A co z hałasem? rozumiem ze z punktu slyszenia kierowcy wytlumia to dzwieki dochodzace z poza samochodu, a co z dzwiekami od silnika, czy nie kumuluja sie odbijajac sie od oslony, czy ktos ma jakies doswiadczenia w tej sprawie, czy silnik glosniej slychac z oslona czy bez niej?
Gość spedyt Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Opublikowano 19 Kwietnia 2007 a co z dzwiekami od silnika, czy nie kumuluja sie odbijajac sie od oslony Osłona wygłusza, ale i tak to jest zauważalne tylk na zewnątrz i bardziej przy klekotach(diesel). Jeszcze jedna sprawa wczoraj miałem okazję oglądać silnik w Astrze z tego samego rocznika co mój a tam nie ma osłon, ilość syfu w zakamarkach nieporównywalnie większa niż z osłoną
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się