Jaco48 Opublikowano 7 Lipca 2015 Opublikowano 7 Lipca 2015 (edytowane) POMOCY. Nie wiem co się dzieje sprawdziłem już chyba wszystko i dalej to samo. Wróciłem z Niemiec i po drodze zapalła się kontrolka oleju. Stanąłem podniosłem maskę i wbiło mnie w ziemię. Cały silnik pod kolektorem a nawet nad nim zarzygany olejem. Dojechałem do domu uzupełniając olej . Rano stwierdziłem, że wyrzuca go przez bagnet. i dziwne bo na wysokich obrotach jest ok jednak gdy obroty spadają podnosi bagnet do góry i rzyga olejem. Pomyślałem ODMA. Rozebrałem wszystko odkręciłem odmę o faktycznie była przytkana przez resztki jakiejś plastikowej tulejki i nagar. wyczysciłem założyłem i niby mniej wyrzuca ale nadal wyrzuca.Zmierzyłem ciśnienia na garach i jest 1-10.3 , 2-10,1 3-10,3 4-10.3 czyli wszystko ok przynajmniej według danych tego silnika. uszczelkę raczej wykluczam bo działo by się tak cały czas i bardziej na wysokich obrotach niż na niskich. Według mnie oczywiście. Oleju nie bierze tzn bierze na 15 tys km dolewam 0.5 litra więc raczej w normie Ręce opadają nie wiem co sprawdzić dalej i co z tym robić. POMÓŻCIE!!!!!!!! Edytowane 7 Lipca 2015 przez Jaco48
wojtek79 Opublikowano 15 Lipca 2015 Opublikowano 15 Lipca 2015 (edytowane) Dziwna sprawa. Nadmiar ciśnienia w układzie korbowo-tłokowym uchodzi właśnie przez odmę. Czy dokładnie wszystko sprawdziłeś czy tylko samego węża gumowego. Chodzi mi o to plastikowe "kolanko". Może w nim coś zostało i nie ma pełnego przelotu. Ps. popraw rocznik auta w profilu.... Edytowane 15 Lipca 2015 przez wojtek79
Jaco48 Opublikowano 22 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2017 Dnia 15.07.2015 o 10:39, wojtek79 napisał: Dziwna sprawa. Nadmiar ciśnienia w układzie korbowo-tłokowym uchodzi właśnie przez odmę. Czy dokładnie wszystko sprawdziłeś czy tylko samego węża gumowego. Chodzi mi o to plastikowe "kolanko". Może w nim coś zostało i nie ma pełnego przelotu. Ps. popraw rocznik auta w profilu.... Dzięki Wojtek. Sytuacja się unormowała choć nadal nie wiem co to było. Co do rocznika auta to tak mam w kwitach choć to też jest dziwne bo jest przed liftem a w paiperach mam datę produkcji 02.1997
Gość Opublikowano 23 Stycznia 2017 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Kompresja już kuleje troche, zdrowy adr bedzie mial po 12-13 na kazdym cylindrze o tyle dobrze, że te wyniki pokrywają się na czterech garach
Jaco48 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2017 2 godziny temu, uszol napisał: Kompresja już kuleje troche, zdrowy adr bedzie mial po 12-13 na kazdym cylindrze o tyle dobrze, że te wyniki pokrywają się na czterech garach Z kompresją już sobie poradziłem. Post był już dawno napisany . Wymienione pierścienie dotarte zawory wymienione uszczelniacze i jest git .Wyszło po 13 każdym cylindrze. Teraz mam inny problem choć nie pojawia się często ale się pojawia. Otóż czasem w czasie jazdy zapali się na kilka sekund kontrolka ciśnienia oleju. Ciśnienie oleju zmierzone mechanicznym miernikiem jest ok w normie więc nie wiem skąd to się bierze jak napisałem wcześniej nie często ale się dzieje olej 10W40. Ktoś gdzieś na forum wcześniej napisał że to pompa oleju ktoś inny że panewki. Obserwuję to póki co bo nie mam narazie innego wyjścia.
k232 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Jak ciśnienie jest dobre to zmień czujnik oleju na ori. Jak panewki złe jak ciśnienie dobre?
Gość Opublikowano 23 Stycznia 2017 Opublikowano 23 Stycznia 2017 (edytowane) Jacek, póki co jeździ i obserwuj ode mnie kilka pytań. W jakim przedziale obrotów pojawia się kontrolka? Kilka razy piknie i sama znika czy trzeba zgasić i odpalić auto żeby zniknęła? Czy wraz z pojawieniem się kontrolki silnik zaczyna głośniej pracować (szczególnie słyszalne na jałowym jak zaczyna klepać łańcuch rozrządu i szklanki) Czy ciśnienie było mierzone na rozgrzanym oleju? Ile wyszło na jałowych obrotach a ile przy 3k rpm? Olej powinienes zmienić na 5w40. Edytowane 23 Stycznia 2017 przez uszol
Jaco48 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2017 2 godziny temu, k232 napisał: Jak ciśnienie jest dobre to zmień czujnik oleju na ori. Jak panewki złe jak ciśnienie dobre? Wiesz jak tu jest na forum ilu forumowiczów tylu fachowców. Wymieniałem czujnik ale ori to chyba to nie jest. 1 godzinę temu, uszol napisał: Jacek, póki co jeździ i obserwuj ode mnie kilka pytań. W jakim przedziale obrotów pojawia się kontrolka? Kilka razy piknie i sama znika czy trzeba zgasić i odpalić auto żeby zniknęła? Czy wraz z pojawieniem się kontrolki silnik zaczyna głośniej pracować (szczególnie słyszalne na jałowym jak zaczyna klepać łańcuch rozrządu i szklanki) Czy ciśnienie było mierzone na rozgrzanym oleju? Ile wyszło na jałowych obrotach a ile przy 3k rpm? Olej powinienes zmienić na 5w40. Zawsze na wysokich obrotach zapala się i po 2-3 sekundach gaśnie czasem zapali się gdy jadę z góry i zdejmę nogę z gazu też na 2-3 sekundy. Silnik pracuje normalnie nie jest głośniejszy. Ciśnienie gościu mi mierzył na zimnym i na rozgrzanym silniku. nie widziałem co prawda wskazań ale powiedział że jest wszystko w normie. Chyba kupię sobie miernik i sam to skontroluję.Gdyby panewki były walnięte to szczególnie na niskich obrotach świeciło by ciśnienie. Gdy auto stoi dwa trzy dni nie odpalane to po odpaleniu zimnego silnika słychać lekko szklanki ale trwa to sekundy dosłownie i jak dostanie olej na wałki pracuje cichutko.
Gość Opublikowano 23 Stycznia 2017 Opublikowano 23 Stycznia 2017 (edytowane) 22 minuty temu, Jaco48 napisał: Wymieniałem czujnik ale ori to chyba to nie jest. Ori uzywany czy ori nowy? To, ze lancuch i szklanki chwile postukaja po postoju dluzszym to norma nie ma co sobie tym glowy zawracać. Wysokie obroty czyli ile? Bo dla eco driverow to 2 tyś Edytowane 23 Stycznia 2017 przez uszol
Jaco48 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2017 2 minuty temu, uszol napisał: Ori uzywany czy ori nowy? Patrzę teraz w kwity z tego warsztatu i jest tak : na rozgrzanym silniku przy 950 obrotach jest 1.6 bara a przy 3000 obrotów jest 5.5 bara więc wszystko wskazuje że jest ok. Co do czujnika to ten który jest teraz założony to nie est ori na 100% pamiętam że pudełeczko było niebieskie z biełym i czerwonym a ori ma chyba zielone. Kosztował 15 zeta b mam nawet rachunek ale marki czujnika nie ma na nim
Gość Opublikowano 23 Stycznia 2017 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Ciśnienie poprawne, czujnik oleju kupisz nowy w aso i wsio będzie dobrze.. ale podkreślam nowy :-)
Jaco48 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2017 2 minuty temu, uszol napisał: Ciśnienie poprawne, czujnik oleju kupisz nowy w aso i wsio będzie dobrze.. ale podkreślam nowy :-) na takich rzeczach nie warto oszczędzać jak widać kto kupuje tanio kupuje dwa razy. Wszystkie częsci kupuję zawsze w INTERCARS czasem jest drożej niż gdzie indziej ale jakoś tak od lat u nich kupuję
Gość Opublikowano 23 Stycznia 2017 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Przejrzyj dodatkowa wiązke idącą od czujnika czy jest cała, bedzie stuprocentowa pewnosc ze to czujnik jest wadliwy.
Jaco48 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2017 Teraz, uszol napisał: Przejrzyj dodatkowa wiązke idącą od czujnika czy jest cała, bedzie stuprocentowa pewnosc ze to czujnik jest wadliwy. Już sprawdzona była pod tym kątem i jet ok więc pozostaje ten czujnik. Pisałeś żeby nalać oleju 5W40 . Wg opisu silnika powinien być 10W40 i taki cały czas leję. Jak go kupowałem to na filtrze powietrza było kilka naklejek ze stanami licznika i właśnie z tym olejem
Gość Opublikowano 23 Stycznia 2017 Opublikowano 23 Stycznia 2017 2 minuty temu, Jaco48 napisał: Wg opisu silnika powinien być 10W40 i taki cały czas leję. Jak go kupowałem to na filtrze powietrza było kilka naklejek ze stanami licznika i właśnie z tym olejem Bzdura. Temat wałkowany znajdź wątek jaki olej do 1.8T i poczytaj.
Jaco48 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2017 Mateusz ja się później odezwe muszę trochę popracować Stary mnie widzi na GPSie i za chwilę wylezie z tego trafika i mi łeb urwie i na...ra do karku Teraz, uszol napisał: Bzdura. Temat wałkowany znajdź wątek jaki olej do 1.8T i poczytaj. Ale mój jet bez T tylko 1.8 ADR
Gość Opublikowano 23 Stycznia 2017 Opublikowano 23 Stycznia 2017 1 minutę temu, Jaco48 napisał: Mateusz ja się później odezwe muszę trochę popracować Stary mnie widzi na GPSie i za chwilę wylezie z tego trafika i mi łeb urwie i na...ra do karku Ale mój jet bez T tylko 1.8 ADR Bez znaczenia.
jacek70 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Lepkość oleju to jedno ale bardzo ważna jest też firma. Np. Castrol omijaj szerokim łukiem.
Jaco48 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2017 (edytowane) Godzinę temu, jacek70 napisał: Lepkość oleju to jedno ale bardzo ważna jest też firma. Np. Castrol omijaj szerokim łukiem. Witaj Jacku. Wiesz te wszystkie oleje to są z jednego gara lane w różne bańki. Jeżdżę z tym akurat to wiem. W jednej firmie ładuje BP Castrol elf shell. A pewno nasz Lotos albo Orlen nie jest wcale gorszy od tych markowych Edytowane 23 Stycznia 2017 przez Jaco48
jacek70 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Opublikowano 23 Stycznia 2017 (edytowane) Witaj . Możliwe że te co wymieniłeś są z jednej beczki. Ja miałem zalany silnik Castrolem, misa była zwalana , smok czyszczone wiec olej był własny na czysty silnik. po 1000km był czarny jak smoła. Zmieniłem na LM o takiej samej lepkości i po 8000 olej jest nadal żółty no może ciemno żółty e nie czarny dodatkowo co ważne silnik również i ciszej pracuje. Edytowane 23 Stycznia 2017 przez jacek70
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się