Gość elmo Opublikowano 4 Lutego 2007 Opublikowano 4 Lutego 2007 Podczas jazdy powyzej 60-70km/h zaczyna dosc głosno huczec, huczy tak przy jezdzie do przodu i przy skrecaniu w prawo, jak skrece w lewo to cisza! Wrzucenie luzy, nie ma wpływy na ten hałas , tak samo wcisniecie hamulca nie ma na to wpływu. Najprawdopodobniej łozysko do wymiany. I teraz pytanie jak sie zmiena łozysko w naszych A4? jest jakas specjalna metoda? Czy poradze sobie sam? Dziękuje z góry za wszelkie wskazówki.
grzesioo Opublikowano 4 Lutego 2007 Opublikowano 4 Lutego 2007 Do wymiany potrzebna jest prasa. Trzeba wyprasować stare i wprasować nowe łożysko. Jak masz to dasz radę. Najpierw upewnij się czy da się ściągnąć tarcze hamulcową z piasty. U mnie nie dało się :| i mechanik zabrał się do tego z młotkiem. Odczepił wahacze i wyjął całą zwrotnice. Zaczął napier.... młotkiem i połamał tarcze hamulcowe, i jak się potem okazało uszkodził czujnik abs. Co prawda ja zapłaciłem tylko za nowe klocki i łożysko, ale nerwy itp... Byłem tam ostatni raz.
Gość zdeniu Opublikowano 4 Lutego 2007 Opublikowano 4 Lutego 2007 jeżeli nigdy tego nie robiłeś to daj zarobić dobremu mechanikowi bo to może wyjść taniej niz jak sam zaczniesz wymianę
Gość elmo Opublikowano 4 Lutego 2007 Opublikowano 4 Lutego 2007 Wczoraj własnie wymieniłem cały rozrzad sam :-) bez demontażu przodu ( tylko reflektor, poł zderzaka i chłodnica) A przy łozysku chodzi mi o to czy są jakie haczyki czy wszytko normalnie jak w przecietnym autku.
Gość zdeniu Opublikowano 4 Lutego 2007 Opublikowano 4 Lutego 2007 elmo, no to pogratulować odwagi oraz zdolności manualnych aczkolwiek nie da sie ukryć że 1.6 to najprostszy rozrząd ale i tak gratulacje co do samego lożyska to tak jak w większości aut nie ma niespodzianek wystarczy patrzec i mysleć no i prasa przyda sie jak cholera powodzenia
bratpit Opublikowano 4 Lutego 2007 Opublikowano 4 Lutego 2007 tylko reflektor, poł zderzaka i chłodnica) A po co chłodnice ściągałeś wystarczy odkręcić 15 śrub i 10 min roboty i przód wyjeżdza 15 cm do przodu i już masz miejsce na wymiane rozrządu. Łożysko najgorzej wycharmać ze zwrotnicy , bez prasy bedzie ciężko
wiki Opublikowano 4 Lutego 2007 Opublikowano 4 Lutego 2007 przy rozrządzie zderzak musi być zdjety no i chłodnice odchodzą na bok w całości - koniec OT a swoją drogą rozrząd to poważna sprawa i robota po omacku to ryzyko. a z łożyskiem to daj sobie spokój sam i daj ludziom zarobić
Gość elmo Opublikowano 5 Lutego 2007 Opublikowano 5 Lutego 2007 Dzieki za rady, staneło na tym ze wymontowuje samemu zwrotnice z łozyskiem i zanosze do wyprasowania i wprasowania do kogos.
szogun0 Opublikowano 5 Lutego 2007 Opublikowano 5 Lutego 2007 Dzieki za rady, staneło na tym ze wymontowuje samemu zwrotnice z łozyskiem i zanosze do wyprasowania i wprasowania do kogos. Rozsądne podejście, bo resztę zrobisz sam. PS: jak nie masz klimy to łatwo jest wyciągnąć chłodnicę, jeśli jest klima, to wygodniej odsunąć cały przód, lub zdemontować pas przedni.
Piotr Opublikowano 21 Lutego 2007 Opublikowano 21 Lutego 2007 Witam ! Podłącze się do tematu i zapytam jakie łożyska polecacie ? Kurcze, ja wymieniałem łożysko z tyłu i kupiłem CXa i teraz żałuję jak cholera, bo nie przejechałem jeszcze nawet 5000 km, a łozysko znowu do wymiany
Gość elmo Opublikowano 21 Lutego 2007 Opublikowano 21 Lutego 2007 CX[dobre i tanie], ARD[ekomoniczne], Optimal[mega shit!!], ceny od 30 do 60zl , moim zdaniem najgorsze ale 5tys km to za mało ....moze krzywo było wprasowane?? CX powinien z 10-20tys km pożyć. Ja jak wykoncze CXa to kupuje jakies ori. [ Dodano: 03-03-2007, 20:41 ] Łożysko wymienione, poradzi sobie kazdy kto juz kiedys robił przy auach i ma srednie pojecie o mechanice. Huczenie ustało, problem wyeliminowany. Czas pracy (rozbieranie, wybicie starego i wprasowanie nowego i składanie) : 2-3godziny. Założyłem łożysko CX bo już takie kupiłem dawno temu. Zobaczymy ile wytrzyma. Przy wymianie łożyska warto sprawdzic te elementy ktore sa wtedy na wierzchu czyli : stan tarcz i klocków hamulcowych, stan osłon gumowych przegubów i stan sworzni w wahaczach.
maciekg Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Jezeli lozysko jest zuzyte to slychac tylko szum? Dzisiaj zauwazylem, ze jak jade prosto po idealnej szosie to cos mi chrobocze z przedniego zawieszenia. Trudno ustalić, czy z prawej, czy z lewej strony.
Murdzi Opublikowano 17 Czerwca 2007 Opublikowano 17 Czerwca 2007 Witam panowie. Ja mam 1.9 TDI AFN '97 rok i też mi zaczęło szumieć łożysko, po tym jak wpadłem w dziure (!)... Jakie łożysko polecacie do przedniego koła? Wiem, że najlepsze oryginalne, ale niestety fundusze mi nie pozwalają... Doradźcie coś... Będe wdzięczny... P.S. Czy warto kupować na allegro? Jeśli tak, to czy znacie jakiegoś zaufanego sprzedawcę? uzupełnij profil
marewel Opublikowano 17 Czerwca 2007 Opublikowano 17 Czerwca 2007 Ja mam CX w cenie 50zl bo akurat nie mieli innego,oryginalnie siedzialo FAG,napewno godne polecenia sa SKF,a te nonemy z allegro odradzam.
Murdzi Opublikowano 18 Czerwca 2007 Opublikowano 18 Czerwca 2007 Panowie, pojawił sie nieoczekiwany problem. Otórz, mam Audi po I liftingu z '97 roku. I teraz nie wiem jaki typ łożyska będzie pasowal do mojego wozu. Czy te od modelu '98, czy te jeszcze z '97. Jest między nimi znacząca różnica w cenie i średnicy. Nie wiecie może jak to sprawdzić? Nie jestem mechanikiem i nie mam możlwiości rozebrania koła na podwórku, a jadąc do mechanika chciałbym mieć już kupione łożysko. A żeby kupić muszę znać oznaczenie. Z tego co wiem, to starsze AFN miało 5723, a nowsze ma 5423. Mam wszystkie książki serwisowe, ale nie mam pojęcia gdzie tego ewentualnie szukać... Będę bardzo wdzięczny za pomoc... P.S. Nie chciałem zakładać nowego tematu, żeby nie robić bałaganu na forum. Jednak jeżeli Admin sobie zażyczy, to mogę utworzyć odrębny temat. Pozdrawiam.
Simon Opublikowano 17 Lipca 2007 Opublikowano 17 Lipca 2007 Super pilnie potrzebuję pomocy czy w moim autku Audi A4 1Z 1.9 TDIz 95 czeba ściągać cały wahacz żeby wymienić łożysko??????????????? Mam w górze wóż i część już rozebrałem i niewiem jak dalej postępować.... PS.Na warsztacie mechanicznym w firmie Z góry dzięki
slaw86 Opublikowano 27 Stycznia 2008 Opublikowano 27 Stycznia 2008 u mnie przy skręcie w prawo "szumi, buczy itp" wiem już ze to łożysko teraz: 1. czy jest róznica między prawym a lewym łożyskiem? 2. co grozi gdy sie nie wymieni na czas- zatarcie to na pewno a co jeszcze? 3. od czego zależy trwałość łożyska- jakości materiału to na pewno...? 4. cena SKF i katalogowy nr jak ktoś zna do AHU ? * nie odświeżaj proszę starych wątków - lukaszr
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się