Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Niskie ciśnienie oleju


Wybreccio

Rekomendowane odpowiedzi

Od kilku dni po odpaleniu mojego auta po dłuższym postoju (zimny silnik) pojawia się czerwone ostrzeżenie niskiego ciśnienia oleju. Po kilku minutach / kilometrach i nagrzaniu silnika (ok. 90 stopni temperatury cieczy chłodzącej) ostrzeżenie znika i już się nie pojawia. Problem zaczął się kilka dni temu, w sobotę miałem okresową wymianę oleju i filtrów (zawsze co 15 000 km, zawsze Motul 5w40, zawsze filtry Knecht). Niestety, po wymianie ciągle to samo. Oprócz tego, nic mi nie stuka, nie słyszę żadnych dziwnych odgłosów z silnika, moc jest.

Wczoraj jechaliśmy w dłuższą trasę, więc od początku logowałem VAGiem:

http://vaglog.pl/log_226433.html

Co może być przyczyną?

Ponieważ jescze nie byłem w warsztacie mierzyć ciśnienia, mam drugie pytanie - jakie są prawidłowe wartości dla AJMa i przy jakich obrotach?

Nie wiem, czy jest związek, ale zauważyłem też, że po przegazowaniu w garażu przed jazdą pod wydechem tworzy się ciemna mokra plama

http://www.directupload.net/file/d/4061/snj3fjax_jpg.htm

Po przegazowaniu po trasie żadnej plamy pod wydechem nie było.


Podbijam.

Jakieś pomysły? Jakieś doświadczenia?

Edytowane przez Wybreccio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż tak mocno rzyga? sprawdź ciśnienie na cylindrach może jakiś zawór sie przywiesza albo turbulum już przepuszcza masę oleju do dolotu.

Jakie masz korekty na pompkach? - grupa 013 o ile się nie mylę?

Podaj jakieś dodatkowe informacje np. zapach spalin, czy zimny kopci, jeśli kopci to na jaki kolor i itp.

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korekty sprawdzę wieczorem i napiszę wartości.

Nie kopci ani na zimnym ani na rozgrzanym. Ten syf odkłada się tylko po przegazowaniu po odpaleniu po nocnym postoju. Po trasie nic takiego się nie odkłada. Oleju dolewam max 0,5 L na 15 000, więc ubytek raczej w normie. Gdyby przepuszczało turbo, musiałbym chyba dolewać więcej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat bo mam dokładnie ten sam problem w tym samym silniku. Olej tak samo: Motul Specyfic 5W40, wymieniany co 10-15k. Dolot suchy, IC suchy. Korekty mam duże: -3,01 -1,55 1,76 i 2,92. Auto ma do wymiany obydwie poduchy pod silnikiem i planuje zająć się osobno pompkami jednak ciśnienie oleju to ważna rzecz. Samochód nie plami ani nie kopci, silnik również suchy bo po problemach z ubywającym olejem dobrze wyczyściłem wszystko pod maską i na bieżąco monitoruje co się dzieje tu i ówdzie. Zauważyłem również, że z tym ciśnieniem to jest różnie. Czasem zaświeci mi się na 2 minuty, czasem na kilka sekund a czasem na 15 minut. Oleju jest tyle ile powinno być, od ostatniej wymiany zrobiłem 2, może 3k km.


Udało mi się usterkę usunąć. Winowajcą był bezpośrednio czujnik ciśnienia oleju zlokalizowany w podstawie filtra oleju. Koszt 30zł za czujnik i 15 minut roboty pod garażem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skorek, problem z ciśnieniem oleju rozwiązałeś ale pozostały korekty na pompkach.

Do sprawdzenia w pierwszej kolejności listwa pompek (do wyczyszczenia i podgięcia styki), następnie ciśnienia na cylindrach, a wtryski na stół probierczy.

W najlepszym wypadku będziesz miał tylko uszczelniacze pompek do wymiany.

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi korektami to akurat mam grubszą robotę. 2 pompki są właściwe (numerów nie pamiętam, w moich tematach się przewinęły), a 2 są z 1.4 TDI. Jakaś konkretna rzeźba nastąpiła przed tym jak samochód trafił do mnie, a że kupiłem auto bez komputera... cóż. Bywa i tak. Uszczelniacze wymienione na wiosnę tego roku oraz werdykt u mechanika - głowica w niedługim czasie poleci bo wszystkie gniazda pompek są mocno wytłuczone. 2 tysie miałbym za wymianę głowicy dać i kobel za nowe pompki, nie wiem czy w takim razie nie wymienię po prostu silnika na jednostkę z B6, 130KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zdrowa glowice od AJMa oraz pompowtryski od BRB (115kM)

Trzeba tylko sprawdzic czy sa zamienne z AJMem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...