cingular Opublikowano 7 Września 2015 Opublikowano 7 Września 2015 Koszta kosztami, a życie życiem. Nie każdy śpi na forsie i nie zawsze ma się na tyle komfortową sytuację by kupować to co się w danej chwili chce. Uwież mi kolego BeyerBrown, że w codziennym życiu te inhalacje to chyba najmniejsze zło jakiego doświadczasz. Wystarczy że dość wnikliwie przeanalizujesz to co spożywasz na co dzień, że masz jakieś minimalne pojęcie z dziedziny chemii, wówczas prawda jest drastyczna, wręcz brutalna, te alergie, uczulenia, raki i inne. Wracając do tematu rozwiązanie które zastosowałem ma swoje wady i zalety, ale bynajmniej daje jakąś pewność że nie uszkodzimy silnika którego remont pochłonie krocie. Zawsze z czasem można sobie kupić porządne markowe katy i zrobić tak jak się należy, nie tracąc zbytnio na poprzedniej modyfikacji.
narkil Opublikowano 7 Września 2015 Autor Opublikowano 7 Września 2015 Jeżeli porządne i markowe masz na myśli z ASO to koszt na jedną strone wynosi 6000zł ; p (wg. Audi Konarzewski Bydgoszcz)
cingular Opublikowano 7 Września 2015 Opublikowano 7 Września 2015 Hm... fajny cennik, ale tak poważnie to raczej myślałem o jakichś uniwersalnych np. popularnych magnaflow. Swoją drogą ciekaw jestem jaka firma produkuje - wykonuje oryginalne katalizatory dla koncernu Audi skoro jest to aż tak kosztowne ??
BeyerBrown Opublikowano 7 Września 2015 Opublikowano 7 Września 2015 Hmmm, inni trują to co ja mam się przejmować? Mój wkład jest znikomy. Brak słów... Podobna sytuację obserwuję gdy chodzi o wybory... ludzie nie chodzą do urn, bo żyją w przekonaniu, że to i tak nic nie zmieni Ale do narzekania pierwsi. Zawsze z czasem można sobie kupić porządne markowe katy i zrobić tak jak się należy, nie tracąc zbytnio na poprzedniej modyfikacji. Wierzę w ludzi i trzymam kciuki, że Ty też tak właśnie postąpisz! Pamiętaj też o wgraniu oryginalnego softu do ECU, który nie wyłącza z systemu EOBD drugich sond lambda, za katalizatorem. Jeżeli porządne i markowe masz na myśli z ASO to koszt na jedną strone wynosi 6000zł ; p (wg. Audi Konarzewski Bydgoszcz) A ASO to skąd niby bierze? Walker, Magnaflow, Bosal - to nie są porządne marki?
Kruk_89 Opublikowano 8 Września 2015 Opublikowano 8 Września 2015 panowie czy te katy trzeba usowac wszystkie 4 ?czy wystarczy te 2 glowne?
narkil Opublikowano 8 Września 2015 Autor Opublikowano 8 Września 2015 panowie czy te katy trzeba usowac wszystkie 4 ?czy wystarczy te 2 glowne? zdecydowanie wszystkie
BeyerBrown Opublikowano 10 Września 2015 Opublikowano 10 Września 2015 (edytowane) Nim zaczniecie wywalać wszystkie katy jak leci (a potem niwelować "efekt poloneza" różnymi tłumikami, strumienicami etc.) warto by się ich zapytać za ile mają gotowce do ASN-a: http://sklep.kalinski.pl/ niestety nie mogłem znaleźć dedykowanych w ich sklepie... Przykładowo dedyk do 420-konnego RS4: http://sklep.kalinski.pl/audi/34699-katalizator-audi-a4-rs4.html#/ mają za 1300zł/stronę z kaucją. Edytowane 10 Września 2015 przez BeyerBrown
Kruk_89 Opublikowano 28 Września 2015 Opublikowano 28 Września 2015 a jak mieliście wywalone katy to np wyskakiwał wam błąd położenia wałka? wypadanie zapłonów na którymś tam tłoku i błąd sądy ?
BeyerBrown Opublikowano 28 Września 2015 Opublikowano 28 Września 2015 Błąd wałka i wypadanie zapłonu sugerowałby problemy z rozrządem... jakie masz wartości w bloku 093 ECU?
Kruk_89 Opublikowano 28 Września 2015 Opublikowano 28 Września 2015 wartosci sa ok mozna powiedziec ze na 0 tylko jest jeden problem jeszcze ze po przegazowaniu jeden walek nie wraca czasem odrazu na 0 tylko przez chwile zostaje na 16 powiecmy ale to nie zawsze raz na 5 prob i trzeba raz jeszcze przegazowac by wrocil. tylnie sady komunikuja ze mieszanka jest nie spełniona na Bank1 i Bank2 czyli oba katy raczej wydupcone
BeyerBrown Opublikowano 28 Września 2015 Opublikowano 28 Września 2015 Ja tam nie zauważyłem by kąty przesunęły się o więcej niż 1-2st. Spróbuj zamienić miejscami czujniki położenia wałka i zobacz czy błąd i podejrzany odczyt się przeniesie.
Kruk_89 Opublikowano 29 Września 2015 Opublikowano 29 Września 2015 małe sprostowanie w grupie 93 mam wartosc niemal wszystke na 0 i w sumie nie patrzyłem co sie dzieje po przegazowaniu. ale o tych odchyłach to mowilem w grupie 91 i 92
BeyerBrown Opublikowano 29 Września 2015 Opublikowano 29 Września 2015 Aaaaaaaaaa, no to inna bajka... ale mimo to spróbowałbym przełożyć miejscami czujniki wałka by wykluczyć lub potwierdzić usterkę elektryczną.
Kruk_89 Opublikowano 4 Października 2015 Opublikowano 4 Października 2015 (edytowane) sondy wykluczone przejechałem 200 km cheka na razie brak tuner który mi to robił mówił ze tez miał ASN-a i też robił sobie taki zabieg i jeszcze na położenie wałków bo mówi ze czasem minimalnie któryś się spóźni i tez może wywalić cheka ale to już nie ma wpływu na spalanie i moc sondy natomiast tak co jeszcze doradził żeby wyciąć katy bo jeśli się zapchają to ciśnienie może rozwalić nawet blok. ogólnie radził swap na 2.7 BiT koszt około 6-7 tysięcy silnik i robocizna z wystrojeniem na 300koni niestety dziś po przejechaniu 100km auto wywalilo cheka:( położenie wałka. zastanawiam sie czy napewno auto po czymś takim nie wchodzi w tryb awaryjny czy tylko po prostu informóje w ten sposób że jest jakiś błąd ktoś jest w stanie to potwierdzić ? Edytowane 4 Października 2015 przez Kruk_89
BeyerBrown Opublikowano 4 Października 2015 Opublikowano 4 Października 2015 Wg. wytycznych standardu EOBD żółta lampka silnika informuje o błędach odpowiedzialnych za zwiększoną emisję gazów ponad dopuszczalną normę. Czy przy okazji moc się redukuje to zależy od algorytmu zaszytego w ECU dla konkretnego błędu. Np. kilka(naście) wypadnięć zapłonów pod rząd na danym cylindrze odcina wtrysk paliwa. Miałem tak kiedyś, przed wymianą cewek. Pomagało zgaszenie auta i odpalenie go ponownie
Kruk_89 Opublikowano 4 Października 2015 Opublikowano 4 Października 2015 bardziej mi chodzi o cheka związanego z położeniem wałka bo taki bład mi teraz wyświetla i czy to odbiera moc itp. jesli chodzi o nie wydajności sady to już tego błedu niema jak narazie
Tomasz switala Opublikowano 4 Października 2015 Opublikowano 4 Października 2015 Ja wywaliłem kąty i wyskakuje mi błąd położenia walka auto chodź normalnie tylko denerwuje trochę check
BeyerBrown Opublikowano 4 Października 2015 Opublikowano 4 Października 2015 (edytowane) Z tego co kojarzę moc jest ograniczana (poprzez zmniejszenie lub odcięcie dawki paliwa) tylko w przypadku błędów zagrażających bezpośrednio życiu katalizatora - że tak to medycznie ujmę - np. wypadnięcie wielu zapłonów pod rząd. Błąd wałka raczej tylko spowoduje wzrost emisji szkodliwych związków z którymi musi uporać się katalizator, ale w dłuższym okresie czasu może go to wykończyć - systematycznie będzie spadała jego wydajność konwersji. Tak jak to widzę Edytowane 4 Października 2015 przez BeyerBrown
BeyerBrown Opublikowano 5 Października 2015 Opublikowano 5 Października 2015 Katalizatora oczywiście, trudno zmierzyć wydajność konwersji [katalitycznej] wałka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się