Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Katalizator - konkretnie, co jak i za ile


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koszta kosztami, a życie życiem. Nie każdy śpi na forsie i nie zawsze ma się na tyle komfortową sytuację by kupować to co się w danej chwili chce. Uwież mi kolego BeyerBrown, że w codziennym życiu te inhalacje to chyba najmniejsze zło jakiego doświadczasz. Wystarczy że dość wnikliwie przeanalizujesz to co spożywasz na co dzień, że masz jakieś minimalne pojęcie z dziedziny chemii, wówczas prawda jest drastyczna, wręcz brutalna, te alergie, uczulenia, raki i inne. Wracając do tematu rozwiązanie które zastosowałem ma swoje wady i zalety, ale bynajmniej daje jakąś pewność że nie uszkodzimy silnika którego remont pochłonie krocie. Zawsze z czasem można sobie kupić porządne markowe katy i zrobić tak jak się należy, nie tracąc zbytnio na poprzedniej modyfikacji.

Opublikowano

Jeżeli porządne i markowe masz na myśli z ASO to koszt na jedną strone wynosi 6000zł ; p (wg. Audi Konarzewski Bydgoszcz)

Opublikowano

Hm... fajny cennik, ale tak poważnie to raczej myślałem o jakichś uniwersalnych np. popularnych magnaflow. Swoją drogą ciekaw jestem jaka firma produkuje - wykonuje oryginalne katalizatory dla koncernu Audi skoro jest to aż tak kosztowne ??

Opublikowano

Hmmm, inni trują to co ja mam się przejmować? Mój wkład jest znikomy.

Brak słów...

Podobna sytuację obserwuję gdy chodzi o wybory... ludzie nie chodzą do urn, bo żyją w przekonaniu, że to i tak nic nie zmieni :facepalm:

Ale do narzekania pierwsi.


Zawsze z czasem można sobie kupić porządne markowe katy i zrobić tak jak się należy, nie tracąc zbytnio na poprzedniej modyfikacji.

Wierzę w ludzi i trzymam kciuki, że Ty też tak właśnie postąpisz! Pamiętaj też o wgraniu oryginalnego softu do ECU, który nie wyłącza z systemu EOBD drugich sond lambda, za katalizatorem.


Jeżeli porządne i markowe masz na myśli z ASO to koszt na jedną strone wynosi 6000zł ; p (wg. Audi Konarzewski Bydgoszcz)

A ASO to skąd niby bierze?

Walker, Magnaflow, Bosal - to nie są porządne marki?

Opublikowano

panowie czy te katy trzeba usowac wszystkie 4 ?czy wystarczy te 2 glowne?

Opublikowano

panowie czy te katy trzeba usowac wszystkie 4 ?czy wystarczy te 2 glowne?

zdecydowanie wszystkie

Opublikowano (edytowane)

Nim zaczniecie wywalać wszystkie katy jak leci (a potem niwelować "efekt poloneza" różnymi tłumikami, strumienicami etc.) warto by się ich zapytać za ile mają gotowce do ASN-a:

http://sklep.kalinski.pl/

niestety nie mogłem znaleźć dedykowanych w ich sklepie...

Przykładowo dedyk do 420-konnego RS4:

http://sklep.kalinski.pl/audi/34699-katalizator-audi-a4-rs4.html#/

mają za 1300zł/stronę z kaucją.

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

a jak mieliście wywalone katy to np wyskakiwał wam błąd położenia wałka? wypadanie zapłonów na którymś tam tłoku i błąd sądy ?

Opublikowano

Błąd wałka i wypadanie zapłonu sugerowałby problemy z rozrządem... jakie masz wartości w bloku 093 ECU?

Opublikowano

wartosci sa ok mozna powiedziec ze na 0 tylko jest jeden problem jeszcze ze po przegazowaniu jeden walek nie wraca czasem odrazu na 0 tylko przez chwile zostaje na 16 powiecmy ale to nie zawsze raz na 5 prob i trzeba raz jeszcze przegazowac by wrocil. tylnie sady komunikuja ze mieszanka jest nie spełniona na Bank1 i Bank2 czyli oba katy raczej wydupcone

Opublikowano

Ja tam nie zauważyłem by kąty przesunęły się o więcej niż 1-2st.

Spróbuj zamienić miejscami czujniki położenia wałka i zobacz czy błąd i podejrzany odczyt się przeniesie.

Opublikowano

małe sprostowanie w grupie 93 mam wartosc niemal wszystke na 0 i w sumie nie patrzyłem co sie dzieje po przegazowaniu. ale o tych odchyłach to mowilem w grupie 91 i 92

Opublikowano

Aaaaaaaaaa, no to inna bajka... ale mimo to spróbowałbym przełożyć miejscami czujniki wałka by wykluczyć lub potwierdzić usterkę elektryczną.

Opublikowano (edytowane)

sondy wykluczone przejechałem 200 km cheka na razie brak tuner który mi to robił mówił ze tez miał ASN-a i też robił sobie taki zabieg i jeszcze na położenie wałków bo mówi ze czasem minimalnie któryś się spóźni i tez może wywalić cheka ale to już nie ma wpływu na spalanie i moc sondy natomiast tak co jeszcze doradził żeby wyciąć katy bo jeśli się zapchają to ciśnienie może rozwalić nawet blok. ogólnie radził swap na 2.7 BiT koszt około 6-7 tysięcy silnik i robocizna z wystrojeniem na 300koni


niestety dziś po przejechaniu 100km auto wywalilo cheka:( położenie wałka. zastanawiam sie czy napewno auto po czymś takim nie wchodzi w tryb awaryjny czy tylko po prostu informóje w ten sposób że jest jakiś błąd ktoś jest w stanie to potwierdzić ?

Edytowane przez Kruk_89
Opublikowano

Wg. wytycznych standardu EOBD żółta lampka silnika informuje o błędach odpowiedzialnych za zwiększoną emisję gazów ponad dopuszczalną normę. Czy przy okazji moc się redukuje to zależy od algorytmu zaszytego w ECU dla konkretnego błędu. Np. kilka(naście) wypadnięć zapłonów pod rząd na danym cylindrze odcina wtrysk paliwa. Miałem tak kiedyś, przed wymianą cewek. Pomagało zgaszenie auta i odpalenie go ponownie :hi:

Opublikowano

bardziej mi chodzi o cheka związanego z położeniem wałka bo taki bład mi teraz wyświetla i czy to odbiera moc itp. jesli chodzi o nie wydajności sady to już tego błedu niema jak narazie

Opublikowano

Ja wywaliłem kąty i wyskakuje mi błąd położenia walka auto chodź normalnie tylko denerwuje trochę check

Opublikowano (edytowane)

Z tego co kojarzę moc jest ograniczana (poprzez zmniejszenie lub odcięcie dawki paliwa) tylko w przypadku błędów zagrażających bezpośrednio życiu katalizatora - że tak to medycznie ujmę :wink: - np. wypadnięcie wielu zapłonów pod rząd.

Błąd wałka raczej tylko spowoduje wzrost emisji szkodliwych związków z którymi musi uporać się katalizator, ale w dłuższym okresie czasu może go to wykończyć - systematycznie będzie spadała jego wydajność konwersji.

Tak jak to widzę ;)

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

wałka czy katalizatora BB?

Opublikowano

Katalizatora oczywiście, trudno zmierzyć wydajność konwersji [katalitycznej] wałka ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...