Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AFN] poprawna siła na śruby głowicy ?


enussss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, niedługo bede wymieniac uszczelke pod głowica. Silnik AFN 97rok. Czy podana siła dokrecana śrub jakie znalazlem jest ok?

1etap - 40nm

2etap - 60nm

3etap - 90 stopni

4etap - 90 stopni

Jaką siłą dokręcać wałek roz.?
Co ile tyś. wymieniać pasek roz. ? Zrobilem na conti juz 40tyś i zastaanwiam sie czy nie wymienic przy okazji

Czy zamontowany Zawór N75 od Audi a3, moglbyc przyczyna ze turbo dalo cisnienie grubo powyzej 1 bara i wydmuchalo uszczelke pod głowica ? bo z tego co wiem to powinny one wytrzymac 1,5 bara.

Edytowane przez enussss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Z uszczelką dostaniesz intrukcję dokręcania i jej się trzymaj.

2. przy zdjęciu głowicy zakłąda się przynajmniej nowy pasek

3. zawór jak zawór, oby sprawny był, geometria chodzi żwawo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moment śrub i etapy OK.

Szpilki wałka pionowe 20NM, śruba na wałku chyba 35NM.

Rozrząd co 60-70tys km trzeba wymieniać. Generalnie producent zaleca zawsze wymianę paska po jego zdjęciu. Praktyka, cóż... to jest Polska ;-)

Raczej zapieczone kierownice niż zawór N75 spowodował takie ciśnienie. Chociaż cóż to jest ponad 1 bar.

Problemów wydmuchania uszczelki jest bardzo dużo. Jak zdejmiesz głowicę to oceń stan uszczelki, jak zobaczysz, że np. wypalona to znak, że wtryskiwacz może podlewać i miejscowo następowało przegrzanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierownice chodzą bombowo bo sam regenerowalem, okazalo sie ze zawór nie domagał wiec kupilem i wsadzilem zawór n75 od audi a3 na pompowtryskach, a ja mam a4 jeszcze na zwyklych wtryskiwaczach, uszczelka padla tydzien po wymianie zaworu n75 i tak sie zastanawiam czy on nie jest winowajcą, ze np. turbina bardzo duze ciśnienie ładuje i dlatego wydmuchalo uszczelke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbieg okolicznosci.

Gdy turbo dmucha zbyt mocno (przeładowanie) to ecu ją odcina i ucina dawkę paliwa.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyskutowałem kiedyś na forum z kilkoma osobami o zaworkach N75 i doszliśmy do wniosku iż zaworki n75 z PD nie zawsze dobrze sterują geometrią w VP i w drugą stronę to samo.

A co do wydmuchania uszczelki to czysty zbieg okoliczności.

Edytowane przez Bartollo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelkę nie wydmucha turbo tylko kompresja silnika a w zasadzie tłoki.

Edytowane przez jacek70
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...