Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpanie na gazie do 3000rpm


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Od momentu kiedy założyłem gaz (jakieś 1,5msc temu) chodziło wszystko fajnie przez pierwsze 700km. Potem padła cewka- ok może się zdarzyć to wymieniłem. Po czym rozpoczęły się problemy z wypadaniem zapłonów. Świece miały bliżej nieokreślony przebieg to wymieniłem również na NGK PRF6Q w nadziei że problem zniknie ale nic to nie dało. Problem polega na tym że tak do 3000 strasznie szarpie podczas jazdy na gazie. Pojechałem do gazownika. Sprawdził, mapa była rozjechana górą ale to nie miało związki z szarpaniem. Podczas autoadaptacjii gdy rozpoczyna adaptacje trzeciego cylindra rozpoczyna się bardzo nierówna praca. Zamieniliśmy cewki myśląc że to możne to ale dalej to samo. Zamienił również ze sobą wtryski jednak nic to nie dało. Podczas tej wymiany wyczaiłem że prawdopodobnie zainstalowane są nie takie wtryski które miały być. Miały być hana gold a na wtrysku pisze Stag (wyprowadźcie mnie z błędu jeżeli się mylę). W załączeniu wrzucam zdjęcie wtrysku jak i zdjęcia ustawień gazu (niestety na wyłączonym silniku więc nie ma czasów wtrysków online). Co do wtrysków to nie ma problemu- gazownik ma ustalić czemu takie są a nie te co miały być i oczywiście wymieni. Natomiast co do przerywania to myślę że powoli kończą sie mu pomysłu. Po niedzieli prawdopodobnie podmieni te wtryski (jeżeli są nie co były w wycenie) oraz chce podmienić sterownik (zainstalowany jest Qbox basic). I jeszcze pytanie- jeżeli on wymieni mi te wtryski a dysze (te w kolektorze) zostaną stare to czy będzie to błąd, czy ma wszystko wymienić?

W logach silnika błędy:

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0300 - 008 - Implausible Signal

16688 - Cylinder 4 Misfire Detected

P0304 - 008 - Implausible Signal

Czy macie może pomysły co to może być? Nie da się jechać... ;/

montaż wtrysków:

http://fs1.directupload.net/images/150808/baaml6gr.jpg

zdjęcia wtrysku:

http://fs1.directupload.net/images/150808/iz8ug7lt.jpg

zdjęcie mapy:

http://fs1.directupload.net/images/150808/uo4i6k7h.jpg

Edytowane przez michal008
Opublikowano

hahah na tej mapie jest tylko mapa benzynowa i to nie dokonca jeszcze wyrysowana. bardzio wysoki mnoznik. wtryski mim okiem to sa haana czerwone. wogle nie ma mapy gazowej powinna byc koloru zielonego i powinna sie pokrywac z ta niebieska od benzyny. po mojemu slaby gazownik. a i czy obvjawy wystepuja na benzynie tez czy tylko na lpg.? a podczas kalibracji to normalne ze ktorys cylndr inaczej pracuje bo wtryski gazowe sa zalanczane po koleji. sprawdz ciesnienie na reduktorze powinno byc w granicach 1.3lub 1.4 bara. jesli masz dostep do vcds lub wag sprawdz kanal 33 i 32 a najlepiej zrob logi top zobaczymy czy instalacja jest ustawiona prawidlowo

Opublikowano

zadzwoń do mnie jutro to ci wytłumaczę o co chodzi.....za dużo pisania tutaj :decayed:

888 462 007



wogle nie ma mapy gazowej powinna byc koloru zielonego i powinna sie pokrywac z ta niebieska od benzyny

Może trochę zakręcę tutaj całe towarzystwo ale....w sterownikach Staga tych starszych i tych nowych nie ma wogule map gazowych...niebieska i zielona to również mapy benzynowe ;)

A dlaczego tak jest hmhmhhmhm....

Opublikowano (edytowane)

no mapę tak przyczaiłem na szybkiego fotke... silnik był zgaszony. Objawy występują tylko na gazie. Na wtryskach pisze jeszcze h2001 bodajże czyli jakby oznaczenie hany. Tylko czy czerwone do 150kM są ok? Obawiam się że niestety gazownik "średniej klasy" A logi na kanale 33 i 32 robić statycznie?


zadzwoń do mnie jutro to ci wytłumaczę o co chodzi.....za dużo pisania tutaj :decayed:





888 462 007

dzięki odezwę się jutro :)

Edytowane przez michal008
Opublikowano

logi dynamiczne zrob. jezeli ma qbox basic to powinny byc obydwie mapy zielona i niebieska jeszcze nigdy sie nie spotkalem zeby bylo dwie mapy od benzyny ale nie bede w to w nikal sam mam q boxa i sa obydwie mapy . jak by ich nie bylo to jak ustawic mapy by mozna bylo podczas jazdy?? chyba ze masz vcds i na podstawie korekt w 33 kanale lub na czasy wtryskow podczas jazdy w danym obciazeniu.w okienku na 32 kanale jak bedziesz mial wartosci bliskie zeru to kej ale jak juz bedzie nap4 proicent na p[lus to znaczy z e jest ubogo a jak 4 procent na minus to za bogato i to sprawdz na wlaczonym kluczyku przed logowaniem i przewd kasowaniem bledow. a w 33 kanale wartosci powinny oscylowac tez blisko zeru

Opublikowano (edytowane)

Sprawdzę i dam znać :)


sprawdziłem, grupa 32: lambda 4,1% w pierwszej rubryce a w drugiej 13,3%

grupa 33 na biegu jałowym pokazuje przedział od -14% do 10% na plusie

to wartości na gazie

Edytowane przez michal008
Opublikowano

za ubogo....

i ogólnie nie ustawiona instalacja....

skasuj błędy...

zrób z 50-80 km na benyznie i sprawdź raz jeszcze

Opublikowano (edytowane)

w h*j ubogo:D zrob loga z 33 kanalu na 3 biegu i zobaczymy w ktorym zakresie obrotow brakuje mu paliwa a na wolnych go zalewa i do 3 tys moga byc szrpania bo ma za duzo paliwa ktos nie potrafi wyregulowac ci instalacji i tyle w temacie. w takim przypadku to trzeba jak najszybciej ustawic poprawnie instaslacje bo zeby nie zajechacv motoru bo uboga mieszanka to samo zlo dla motoru

Edytowane przez tomekb7
Opublikowano

ech tego się właśnie obawiałem, na złego gazownika trafiłem :( Pytanie czy jak będę miał kabel do gazu zaczytam ustawienia to będzie szansa coś zmienić na lepsze nie prosząc się o to gościa? Logi dynamiczne kanału 33 zrobię jak tylko zorganizuję sobie przetwornicę na 230v bo bateria w laptopie padnięta

Opublikowano

jak mozesz to zadzwon to pogadanmy chwile i ci powioem co i jak


jezeli kupisz kabel i masz cos pojecia o strojeniu gazu to sobie poradzisz tymbardziej ze gaz w tych moorach najlepiej wystroic na 33 kanal w wagu bo wtedy widzisz kiedy ma za malo a kiedy za bogato

Opublikowano

jak mozesz to zadzwon to pogadanmy chwile i ci powioem co i jak

jezeli kupisz kabel i masz cos pojecia o strojeniu gazu to sobie poradzisz tymbardziej ze gaz w tych moorach najlepiej wystroic na 33 kanal w wagu bo wtedy widzisz kiedy ma za malo a kiedy za bogato

Dzięki, odezwę się jak tylko będę miał kabel :)

Opublikowano

spoko moj numer to 790 206 740 mozesz zawsze zadzwonic

Opublikowano

Dzięki raz jeszcze :)

Opublikowano

nie ma za co jeszcze nic nie pomoglem:)

Opublikowano

teraz po tych regulacjach to nawet jakbym chciał jeździć na gazie to sie nie da bo gdy przekręcę kluczyk to z centralki gazu wydobywają się tylko "pikania" i na gaz nie przełącza się ;/

Opublikowano

to moze ci czas przelanczania przestawili . sam ustawiales czy gazownik jak mozesz to dzwon do mnie teraz:)

Opublikowano

jeżeli chodzi o pikanie to jak trafnie kolega tomekb7 zasugerował nie ma gazu w zbiorniku (a świecą 2 diody oznaczające ilość gazu).

Zrobiłem 2 screeny z programu:

http://fs2.directupload.net/images/150812/fsstifez.jpg

oraz mapa:

http://fs1.directupload.net/images/150812/336ai88l.jpg

Druga sprawa to wydaje mi się że złe wtryski ustawione są w programie- pisze że hana green a na wtrysku napis jest koloru czerwonego więc przypuszczam że powinno być hana red. Nie wiem czy to możne mieć jakiś wpływ na strojenie gazu.

Opublikowano

michal spraw jest prosta bierz lapka i kanal 33 podczas jazdy i ustyawisz to bez problemu cisnienie kalibracji ustaw na 1.2 i na parowniku ustaw w granicach 1.2-1.3 zeby w prawym gornym rogu byly takie wskazaniazrob na nowo kaqlibracje i dopiero mape benzynowa zrob pojezdzij troche na benzynie i powinno sie wyrysowac. i potem na gaz przelkacz pojezdzij i ustawiaj stopniowo mnoznik tak az w korektach na 33 kanale bedziesz mial warosci nie przekraczajace plus 10 ani minus 10 a z tych zdjec wynika ze do 9 msekundy ma za malo gazu a potem za duzo. obie linie musza sie pokrywac prawie. ale tez jest tak ze podczas jazdy one w niewielkim stopniu sie koryguja od stylu naszej jazdy wiec najlepiej ustawiaj na korekty w vcd na 33 kanale i bedzei git:D. a wskaznik paliwa skonfiguruj sobie w zakladce wskaznik poziomu gazu konf:D i zmien to ustawienie z hana gren na red dla spopkoju:)

Opublikowano (edytowane)

udało mi się dziś zrobić logi kanału 33- niestety nie do odcinki tylko lekko ponad 5000rpm bo brakło drogi a nie miałem czasu pojechać na jakąś dłuższą prostą. Mam nadziej że zrobiłem je poprawnie bo to mój pierwszy log dynamiczny

http://vaglog.pl/log_228504.html

log zrobiony po strojeniach gaziarza, ja jeszcze nic nie ingerowałem w konfigurację gazu

Edytowane przez michal008
Opublikowano

auto przelane....

za bogato masz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...