michal008 Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Opublikowano 8 Sierpnia 2015 (edytowane) Witam. Od momentu kiedy założyłem gaz (jakieś 1,5msc temu) chodziło wszystko fajnie przez pierwsze 700km. Potem padła cewka- ok może się zdarzyć to wymieniłem. Po czym rozpoczęły się problemy z wypadaniem zapłonów. Świece miały bliżej nieokreślony przebieg to wymieniłem również na NGK PRF6Q w nadziei że problem zniknie ale nic to nie dało. Problem polega na tym że tak do 3000 strasznie szarpie podczas jazdy na gazie. Pojechałem do gazownika. Sprawdził, mapa była rozjechana górą ale to nie miało związki z szarpaniem. Podczas autoadaptacjii gdy rozpoczyna adaptacje trzeciego cylindra rozpoczyna się bardzo nierówna praca. Zamieniliśmy cewki myśląc że to możne to ale dalej to samo. Zamienił również ze sobą wtryski jednak nic to nie dało. Podczas tej wymiany wyczaiłem że prawdopodobnie zainstalowane są nie takie wtryski które miały być. Miały być hana gold a na wtrysku pisze Stag (wyprowadźcie mnie z błędu jeżeli się mylę). W załączeniu wrzucam zdjęcie wtrysku jak i zdjęcia ustawień gazu (niestety na wyłączonym silniku więc nie ma czasów wtrysków online). Co do wtrysków to nie ma problemu- gazownik ma ustalić czemu takie są a nie te co miały być i oczywiście wymieni. Natomiast co do przerywania to myślę że powoli kończą sie mu pomysłu. Po niedzieli prawdopodobnie podmieni te wtryski (jeżeli są nie co były w wycenie) oraz chce podmienić sterownik (zainstalowany jest Qbox basic). I jeszcze pytanie- jeżeli on wymieni mi te wtryski a dysze (te w kolektorze) zostaną stare to czy będzie to błąd, czy ma wszystko wymienić? W logach silnika błędy: 16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 008 - Implausible Signal 16688 - Cylinder 4 Misfire Detected P0304 - 008 - Implausible Signal Czy macie może pomysły co to może być? Nie da się jechać... ;/ montaż wtrysków: http://fs1.directupload.net/images/150808/baaml6gr.jpg zdjęcia wtrysku: http://fs1.directupload.net/images/150808/iz8ug7lt.jpg zdjęcie mapy: http://fs1.directupload.net/images/150808/uo4i6k7h.jpg Edytowane 8 Sierpnia 2015 przez michal008
tomekb7 Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Opublikowano 9 Sierpnia 2015 hahah na tej mapie jest tylko mapa benzynowa i to nie dokonca jeszcze wyrysowana. bardzio wysoki mnoznik. wtryski mim okiem to sa haana czerwone. wogle nie ma mapy gazowej powinna byc koloru zielonego i powinna sie pokrywac z ta niebieska od benzyny. po mojemu slaby gazownik. a i czy obvjawy wystepuja na benzynie tez czy tylko na lpg.? a podczas kalibracji to normalne ze ktorys cylndr inaczej pracuje bo wtryski gazowe sa zalanczane po koleji. sprawdz ciesnienie na reduktorze powinno byc w granicach 1.3lub 1.4 bara. jesli masz dostep do vcds lub wag sprawdz kanal 33 i 32 a najlepiej zrob logi top zobaczymy czy instalacja jest ustawiona prawidlowo
Roboform550 Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Opublikowano 9 Sierpnia 2015 zadzwoń do mnie jutro to ci wytłumaczę o co chodzi.....za dużo pisania tutaj 888 462 007 wogle nie ma mapy gazowej powinna byc koloru zielonego i powinna sie pokrywac z ta niebieska od benzyny Może trochę zakręcę tutaj całe towarzystwo ale....w sterownikach Staga tych starszych i tych nowych nie ma wogule map gazowych...niebieska i zielona to również mapy benzynowe A dlaczego tak jest hmhmhhmhm....
michal008 Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2015 (edytowane) no mapę tak przyczaiłem na szybkiego fotke... silnik był zgaszony. Objawy występują tylko na gazie. Na wtryskach pisze jeszcze h2001 bodajże czyli jakby oznaczenie hany. Tylko czy czerwone do 150kM są ok? Obawiam się że niestety gazownik "średniej klasy" A logi na kanale 33 i 32 robić statycznie? zadzwoń do mnie jutro to ci wytłumaczę o co chodzi.....za dużo pisania tutaj 888 462 007 dzięki odezwę się jutro Edytowane 9 Sierpnia 2015 przez michal008
tomekb7 Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Opublikowano 9 Sierpnia 2015 logi dynamiczne zrob. jezeli ma qbox basic to powinny byc obydwie mapy zielona i niebieska jeszcze nigdy sie nie spotkalem zeby bylo dwie mapy od benzyny ale nie bede w to w nikal sam mam q boxa i sa obydwie mapy . jak by ich nie bylo to jak ustawic mapy by mozna bylo podczas jazdy?? chyba ze masz vcds i na podstawie korekt w 33 kanale lub na czasy wtryskow podczas jazdy w danym obciazeniu.w okienku na 32 kanale jak bedziesz mial wartosci bliskie zeru to kej ale jak juz bedzie nap4 proicent na p[lus to znaczy z e jest ubogo a jak 4 procent na minus to za bogato i to sprawdz na wlaczonym kluczyku przed logowaniem i przewd kasowaniem bledow. a w 33 kanale wartosci powinny oscylowac tez blisko zeru
michal008 Opublikowano 10 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2015 (edytowane) Sprawdzę i dam znać sprawdziłem, grupa 32: lambda 4,1% w pierwszej rubryce a w drugiej 13,3% grupa 33 na biegu jałowym pokazuje przedział od -14% do 10% na plusie to wartości na gazie Edytowane 10 Sierpnia 2015 przez michal008
Roboform550 Opublikowano 10 Sierpnia 2015 Opublikowano 10 Sierpnia 2015 za ubogo.... i ogólnie nie ustawiona instalacja.... skasuj błędy... zrób z 50-80 km na benyznie i sprawdź raz jeszcze
tomekb7 Opublikowano 10 Sierpnia 2015 Opublikowano 10 Sierpnia 2015 (edytowane) w h*j ubogo:D zrob loga z 33 kanalu na 3 biegu i zobaczymy w ktorym zakresie obrotow brakuje mu paliwa a na wolnych go zalewa i do 3 tys moga byc szrpania bo ma za duzo paliwa ktos nie potrafi wyregulowac ci instalacji i tyle w temacie. w takim przypadku to trzeba jak najszybciej ustawic poprawnie instaslacje bo zeby nie zajechacv motoru bo uboga mieszanka to samo zlo dla motoru Edytowane 10 Sierpnia 2015 przez tomekb7
michal008 Opublikowano 10 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2015 ech tego się właśnie obawiałem, na złego gazownika trafiłem Pytanie czy jak będę miał kabel do gazu zaczytam ustawienia to będzie szansa coś zmienić na lepsze nie prosząc się o to gościa? Logi dynamiczne kanału 33 zrobię jak tylko zorganizuję sobie przetwornicę na 230v bo bateria w laptopie padnięta
tomekb7 Opublikowano 10 Sierpnia 2015 Opublikowano 10 Sierpnia 2015 jak mozesz to zadzwon to pogadanmy chwile i ci powioem co i jak jezeli kupisz kabel i masz cos pojecia o strojeniu gazu to sobie poradzisz tymbardziej ze gaz w tych moorach najlepiej wystroic na 33 kanal w wagu bo wtedy widzisz kiedy ma za malo a kiedy za bogato
michal008 Opublikowano 10 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2015 jak mozesz to zadzwon to pogadanmy chwile i ci powioem co i jak jezeli kupisz kabel i masz cos pojecia o strojeniu gazu to sobie poradzisz tymbardziej ze gaz w tych moorach najlepiej wystroic na 33 kanal w wagu bo wtedy widzisz kiedy ma za malo a kiedy za bogato Dzięki, odezwę się jak tylko będę miał kabel
tomekb7 Opublikowano 10 Sierpnia 2015 Opublikowano 10 Sierpnia 2015 spoko moj numer to 790 206 740 mozesz zawsze zadzwonic
tomekb7 Opublikowano 10 Sierpnia 2015 Opublikowano 10 Sierpnia 2015 nie ma za co jeszcze nic nie pomoglem:)
michal008 Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2015 teraz po tych regulacjach to nawet jakbym chciał jeździć na gazie to sie nie da bo gdy przekręcę kluczyk to z centralki gazu wydobywają się tylko "pikania" i na gaz nie przełącza się ;/
tomekb7 Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Opublikowano 12 Sierpnia 2015 to moze ci czas przelanczania przestawili . sam ustawiales czy gazownik jak mozesz to dzwon do mnie teraz:)
michal008 Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2015 jeżeli chodzi o pikanie to jak trafnie kolega tomekb7 zasugerował nie ma gazu w zbiorniku (a świecą 2 diody oznaczające ilość gazu). Zrobiłem 2 screeny z programu: http://fs2.directupload.net/images/150812/fsstifez.jpg oraz mapa: http://fs1.directupload.net/images/150812/336ai88l.jpg Druga sprawa to wydaje mi się że złe wtryski ustawione są w programie- pisze że hana green a na wtrysku napis jest koloru czerwonego więc przypuszczam że powinno być hana red. Nie wiem czy to możne mieć jakiś wpływ na strojenie gazu.
tomekb7 Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Opublikowano 12 Sierpnia 2015 michal spraw jest prosta bierz lapka i kanal 33 podczas jazdy i ustyawisz to bez problemu cisnienie kalibracji ustaw na 1.2 i na parowniku ustaw w granicach 1.2-1.3 zeby w prawym gornym rogu byly takie wskazaniazrob na nowo kaqlibracje i dopiero mape benzynowa zrob pojezdzij troche na benzynie i powinno sie wyrysowac. i potem na gaz przelkacz pojezdzij i ustawiaj stopniowo mnoznik tak az w korektach na 33 kanale bedziesz mial warosci nie przekraczajace plus 10 ani minus 10 a z tych zdjec wynika ze do 9 msekundy ma za malo gazu a potem za duzo. obie linie musza sie pokrywac prawie. ale tez jest tak ze podczas jazdy one w niewielkim stopniu sie koryguja od stylu naszej jazdy wiec najlepiej ustawiaj na korekty w vcd na 33 kanale i bedzei git:D. a wskaznik paliwa skonfiguruj sobie w zakladce wskaznik poziomu gazu konf:D i zmien to ustawienie z hana gren na red dla spopkoju:)
michal008 Opublikowano 13 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2015 (edytowane) udało mi się dziś zrobić logi kanału 33- niestety nie do odcinki tylko lekko ponad 5000rpm bo brakło drogi a nie miałem czasu pojechać na jakąś dłuższą prostą. Mam nadziej że zrobiłem je poprawnie bo to mój pierwszy log dynamiczny http://vaglog.pl/log_228504.html log zrobiony po strojeniach gaziarza, ja jeszcze nic nie ingerowałem w konfigurację gazu Edytowane 13 Sierpnia 2015 przez michal008
Roboform550 Opublikowano 13 Sierpnia 2015 Opublikowano 13 Sierpnia 2015 auto przelane.... za bogato masz
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się