Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klima działa ale nie chłodzi tak jak powinno .


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie , wertowałem podobne wątki rozwiązania problemu ale nie jestem pewny więc wolę jeszcze raz zapytać znawców tematu .

Mianowicie 2 dni temu nabiłem klime odgrzybiłem itp . Było już trochę chłodno więc klima chłodziła w miarę dobrze ale i tak nie było efektu takiego jak chciałem myśle ok zobaczymy na upale . Przyszedł dzień upalny wł. klime i zaczyna walić ciepłym .. wiatrak chodzi kompresor pracuje rurki z poczatku ciepłe i dopiero po dłuższej chwili robią sie zimne ale nie aż tak bardzo schładza ale strasznie wolno wręcz żółwim tempem . Byłem u klimiarza temperatura z nawiewu 28 chodz nastawione 18 stopni temp za parownikiem 18 ... brak błędów cisnienie na wył klimie 6 bar zał 10 /11 .. czujnik przy kompresorze pokazuje 30% .. szukałem rozwiązania i podjechałem do znajomego który ma ten sam model co ja i u niego mrozi idealnie więc wziąłem panel od niego i dalej nic .. swój panel dałem do niego i działa wszystko jak trzeba . Sprawdziłem jakie wartosci są u niego na nastawie 18 stopni i wyszło temp. za paronikiem 10 stopni czujnik przy kompresorze pokazuje 42% i niewiem czy to ten czujnik jest do zmiany czy może dławik tak samo oszuszacz . Szybciej klima chłodziła aż miło jak przestała myślałem że czynnik do dobicia i szlus a tu dalej lipa . Bezpieczniki sprawdzone .

Pytam was podobnie jak inni żeby sie upewnić czy to będzie ten czujnik przy kompresorze czy może coś innego .

Pozdro i dzięki za odpowiedz .

Opublikowano

Nic nie wymieniał właśnie ... ile taka dysza i gdzie ona sie znajduje ? oni sami powinni to zmienic wedle serwisu czy jak ?

Opublikowano

dysza z 30zl max i jest za korkiem od napelniania klimy

Opublikowano

Dysza kosztuje około 10zł. Przy każdym spuszczaniu czynnika powinno sie do niej zajrzeć, bo można ocenić jaki jest stan układu. Jeżeli w układzie pojawią sie opiłki metalu to właśnie na tej dyszy będą wyłapywane. Oceniając stan zabrudzenia dyszy można ocenić kondycje klimy. Jeżeli dysza jest mocno zabrudzona to można sie spodziewać ze nieługo spręzarka padnie.

Dysza znajduje sie w przewodzie klimy(koło podszybia, prawa strona, jakieś 20 cm od filtra kabinowego) Jest tam taki śrubunek na przewodzie. Rozkrecasz i masz dostęp do dyszy(oczywiście czynnik musi byc spuszczony.)

Co do wymiany ... jak trafisz na dobry zakład to tam zajrzą... jak trafisz na zakład gdzie tylko dobijają klime to Ci wmówią, że nic sie nie wymienia.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Dzięki wielkie właśnie siedzę u klimiarza czekam w kolejce .. z tego co z nim rozmawiałem to mówił ze to również może być przyczyną takiego zachowania klimy .. dzięki za podpowiedzi panowie dam znać co i jak jak tylko wyjadę od klimiarza. ..

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Tak jak napisał kkam

Najlepiej żebyś był i również przyjrzał się dyszy zaraz po wyjęciu a nie po przedmuchaniu czy oczyszczeniu. Będziesz miał rozeznanie co się dzieje w układzie

Opublikowano

Oczyszczać ja czy nowa odrazu dać

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Daj nową

Opublikowano

Ok właśnie rozkręca

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

798508f56399ce7654f34bf16e47e2fb.jpg nie jest dobrze ale diagnoza trafiona

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Jesteś u tego samego klimiarza? Zapytaj się dlaczego za pierwszym razem tam nie zajrzał :facepalm: Troche jest opiłków, ciekawe spręzarka w jakiej jest kondycji.

Opublikowano

U mojego starego klimiarza mówił ze sprężarka w dobrym stanie ... wiadome zużywa się ale mówił ze ogólnie dobrze jest teraz napelniam a najlepsze jest to ze gość jest z forum a6 heheh miodek

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

Nareszcie chłodzi tylko da dysza coś mnie niepokoi gdyż była w innym kolorze no ale ale jak nie mogłem zejsć poniżej 28 stopni tak teraz na 3 kresce zeszło tylko do 15,4 trochę dużo jakby nie było co myslicie ? pomiar był z środkowej kratki reszta zablokowane ... jakieś sugestie ?

Opublikowano

No własnie coś tu mi nie pasi czyli mozliwe że dysza jeszcze raz do kupna cholerka faktycznie kupiona w innym kolorze była .. :facepalm: Miałem brązową z fioletowym oringiem a jest biała z czarnym i co teraz ? :facepalm::facepalm::kwasny: jeździc tak jak teraz czy jeszcze poszukać dyszy i podjechać jeszcze raz ?


Dodatkowo moge powiedzieć że wyszła nie prawidłowa praca sprzęgiełka klimatyzacji .., miałem zmieniane w tamtym roku ale zaworu głównego nie znieniono także to również wpływa na prace klimatyzacji .. niewiem co z tym teraz zrobić pasowałoby to ogarnąć na tip top :facepalm:

Opublikowano

ile płaciłeś za wymiane dyszy???

Opublikowano (edytowane)

Nic kupiłem dysze za 14zł założyłem i tyle . Wiadome trzeba było dać za ściągnięcie czynnika itp . Odziwo do mojego modelu wchodzi 530gram czynnika hmm no niewiem czy dobrze ale tak w książce pisało . Tak czy siak jestem zadowolony z klimy zobaczymy jak w upale będzie sie zachowywać . Kasy trochę poszło ale tak to jest jak sie zmienia bez powodu klimiarza ... no nic zabolało troszkę ale nie jest źle .

Edytowane przez Kazek 1.9
Opublikowano

Mozesz powiedzieć ile kosztuje napełnienie całego układu czynikiem 530g ?

Mysle ze to nie jest tajemnica hehe

Opublikowano

To zależy ile ci czynnika brakuje do 100 zł

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

jak sie wymienia tą dysze to chyba spuszcza sie cały czynik ?

Pytam bo po prostu nie wiem a kto pyta nie błądzi hehe

Opublikowano

Dokładnie trzeba ściągnąć cały czynnik i później szczypcami wyciągnąć ..

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...