Skocz do zawartości
IGNOROWANY

ADR czy to reduktor?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od siedmiu lat jeżdżę na gazie moją a-4, i mam pierwszy problem związany z lpg. Gdy próbuję gwałtownie przyspieszyć na gazie to auto przerywa i szarpie, czasem nawet strzeli w tłumik, tak do 2t.obr./min. później idzie normalnie do końca. Na benzynie ok. Gazownik podmieniał mi wtryskiwacze i sterownik - bez zmian. Twierdzi, że przyczyną może być uszkodzony reduktor. Czy rzeczywiście wyżej opisane objawy mogą być powodowane parownikiem? Gazownik twierdzi, że jest zbyt niskie ciśnienie gazu, ale nie rozumiem dlaczego tak się dzieje tylko przy starcie, później pałuję ile fabryka dała i jest dobrze. Parownik alaska, sterownik stag.

Pozdrawiam i proszę o podpowiedź kogoś kto miał podobny problem.

Opublikowano

parownik ci nie przymarza czasem ?

Opublikowano (edytowane)

filtry gazu fazy lotnej/ciekłej wymienione ? dzieje się to tylko przy ruszaniu ? czy w ogóle gdy chcesz przyspieszyć obojętnie na jakim biegu ? Możliwa jest też wina parownika - nie trzyma ciśnienia. Możliwa nieszczelność na którymś wężu od gazu... więcej szczegółów ...nie widzimy tylko sobie wyobrażamy jak to wygląda, bo prawda jest taka, że teoria rzadko idzie w parze z praktyką.

Edytowane przez macek87
Opublikowano

Filtry wymienione oba, właściwie to szarpie na każdym biegu, nieszczelności raczej nie ma. Moja jazda wygląda teraz tak, że rozpędzam się na benzynie a później przełączam na gaz i dalej śmigam na gazie.

Może powinienem inaczej zapytać - jakie mogą być objawy uszkodzonego parownika?

I jeszcze ciekawostka, filtry wymieniałem w warsztacie jakieś 2tyś. km. temu, mechanik marudził, że powinienem je wymieniać co 10tyś. ja na to, że tak robię, a on że wygląda jakby przejechał pan dużo więcej. Teraz znowu ten sam tekst, że wszystko zasyfione a ja, że miesiąc temu u was wymieniałem, na co on " to gdzie pan tankujesz?" a ja, że tylko i wyłącznie BP. Wygląda na to, że BP ma zasyfiały gaz.

Opublikowano

Parownik alaska

Alaska jest do 100KM,ale póki była nowa i czysta w środku to wydalała,

teraz się zabrudziła,kanały gazowe zarosły syfem więc zaczeły się problemy z szarpaniem i przerzucaniem na PB,

można ją zregenerować ale nie wiem czy się opłaca,

zamontowałbym inny reduktor-AC R01,AC R02 lub jakiś inny,

Opublikowano

Może rzeczywiście ten reduktor jest za mały, zasyfiony wszystko to rozumiem, tylko dlaczego problem jest tak do 2tyś.rpm, a przy np. 5t.rpm gdy wcisnę gaz auto przyspiesza bez problemu?

Opublikowano

To nie wina reduktora (mimo iż jest za mały do tego silnika) też mam taki parownik i jest ok. Ustawienie sterownika LPG wchodzi w grę, lub reduktor jest do regeneracji. A co do objawów uszkodzonego parownika to może być między innymi. szarpanie przy przyspieszaniu - zbyt duży spadek ciśnienia podczas przyspieszania .. musisz sprawdzić podłączając interfejs przy przyspieszaniu jakie spadki masz lub na postoju przy przegazówce... Jeżeli już gazownik postawił taką tezę, że ciśnienie za małe czyli nie trzyma ciśnienia w tedy jak najbardziej będziesz miał takie objawy. Jeżeli masz "kesz" wymień reduktor na bardziej wydajniejszy jeżeli ni zbyt to regeneruj sam.

Opublikowano

Dziękuję wszystkim za podpowiedzi, pojeżdżę trochę na benzynie i zastanowię się co robić dalej :)


Na wyżej opisane problemy pomogła wymiana świec zapłonowych. Na benzynie chodził dobrze a na gazie słabo się zbierał.

Opublikowano

Reduktor nie jest za mały ja mam Acr01 i jest ok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...