Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Cut out montaż


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam chciałbym zastosować przepustnice która będzie omijać środkowy wydech zmieniając dźwięk dźwięk samochodu na bardziej rasowy. Wiem ze na stronie fmic jest gotowy układ. Jest możliwość wykonania tego taniej?

Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka

Witam. znalazłem ciekawy schemat oparty na przepustnicy z Mercedesa w190. Przepustnicę już mam. Został problem ze sterowaniem. Mam 2 opcje:

Podciśnieniowo: gruszka podciśnieniowa podłączona pod układ podciśnienia w silniku.

- Jaką gruszkę zastosować z jakiego sterowania? z jakiego auta? Mówimy o tanim rozwiązaniu. Szukamy opcji taniej

Elektryczny: zastosować silnik elektryczny 12v z przekładnią;

- Problem z tym z czego zastosować silnik aby na "załącz" otwierał a na "Wyłącz" przepustnicę zamykał ją?

- Problem temperatury. czy mu nie zaszkodzi?

http://www.directupload.net/file/d/4082/pn8o8b2e_png.htmoto plan ideowy. co o tym sądzicie?

Chyba zostane przy sterowaniu podcisnieniem

Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka

No i układ pospawany wygląda to tak: 0b5c63a287870cc36525c9bff57344c2.jpg

W poniedziałek będę działać ze sterowaniem tego ;)

Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka

Przewód o średnicy wewnętrznej 2 mm powinien wystarczyć do sterowania gruszką?

Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Masakra... Toć to istna rzeźba. Myślisz, że powietrze będzie miało łatwiej wydostawać się po tych zakrętach omijając tłumik czy na wprost przez tłumik środkowy? Nie wiem czy przyniesie to jakąkolwiek korzyść dla silnika. Trzeba było zainwestować w downpipe, dobry przelotowy tłumik środkowy i basowe tłumiki na końcu, wtedy byłaby korzyść...

Opublikowano

bo tą instalacje warto było by zastosować by czasem omijać katalizator a nie tłumik środkowy wtedy miało by to sens... ale to tylko moja wizja... co do takiego ominięcia tłumika to po prostu wyrzucenie kasy:P ale to też tylko moja opinia...

Opublikowano

Ominięcie tłumika jest na razie testowe. Gdy wszystko będzie grało(sterowanie, szczelność itd), jeden koniec będzie odcięty i wypuszczony na ziemię dokładnie w miejscu tego ostrego zagięcia tak jak mają typowe cut out. Ogólnie mam pełny przelot od samego turbo. A cut out jest tylko po to by włączać sobie głośniejszy wydech w zależności od chęci.

Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka

Masakra... Toć to istna rzeźba. Myślisz, że powietrze będzie miało łatwiej wydostawać się po tych zakrętach omijając tłumik czy na wprost przez tłumik środkowy? Nie wiem czy przyniesie to jakąkolwiek korzyść dla silnika. Trzeba było zainwestować w downpipe, dobry przelotowy tłumik środkowy i basowe tłumiki na końcu, wtedy byłaby korzyść...

Apropo rzeźby... a zrobisz to lepiej wydając na wszystko 80 zł? Gdy wszystko będzie dopiete na ostatni guzik będzie układ z nierdzewki. Nikt nie doradza i nie pomoże w trakcie projektu, pytań, a gdy coś się samemu próbnie wymodzi potraficie tylko disować pomysły jakbym to był wszechwiedzacy.... dzięki

Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka

Masakra... Toć to istna rzeźba. Myślisz, że powietrze będzie miało łatwiej wydostawać się po tych zakrętach omijając tłumik czy na wprost przez tłumik środkowy? Nie wiem czy przyniesie to jakąkolwiek korzyść dla silnika. Trzeba było zainwestować w downpipe, dobry przelotowy tłumik środkowy i basowe tłumiki na końcu, wtedy byłaby korzyść...

Mam downpipe, środkowy tlumik przelot i końcowe oryginalne. Dlaczego mi potrzebne basowe końcowe wydechy?? A jechałes kiedyś 1000 km na takich basowych wydechach? To nie jazda to jest istne piekło. Chce mieć wydech cichy prawie jak w serii, a tylko włączać cut out dla posłuchania świstu turbo i sportowego dźwięku na krótkich dystansach.

Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka

bo tą instalacje warto było by zastosować by czasem omijać katalizator a nie tłumik środkowy wtedy miało by to sens... ale to tylko moja wizja... co do takiego ominięcia tłumika to po prostu wyrzucenie kasy[emoji14] ale to też tylko moja opinia...

Ominięcie tłumika jest tylko na czas uzbrojenia sterowania tym cut outem i sprawdzeniu szczelności połączeń przy przepustnicy. Później wszystko będzie tak jak na ogólno dostępnych filmikach. Po prostu jeden y-pipe będzie usunięty. Pozdrawiam :)

Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka

Gdzie przy kolektorze podpiąć podcisnienia do sterowania gruszką?

Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ja tam składam gratulacje za sam pomysł i chęci, bo temat nie łatwy. :thumbup1:

Teraz nie wygląda to ciekawie, ale kolega piszę, że to jest wersja "demo" i od czegoś trzeba zacząć...

Mam tylko nadzieje, że zobaczymy jak to będzie wyglądało i chodziło finalnie. I wtedy ewentualnie będzie można krytykować. :)

Opublikowano

Wydech gotowy. Lecz nie mam fotek. Usunąłem jeden y-pipe i z przepustnica spaliny lecą prosto pod wydech środkowy( tak by nie nagrzewały podwozia). Zrobiłem to w ten sposób aby spaliny na zamkniętym cut outcie nie odbijaly się od przepustnicy. Jeszcze tylko potrzebuje trujnik na wąż podcisnienia i gotowe :)

Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka

Wygląd pod autem jest dla mnie wcale nie istotny... byle było bez załamań i nieszczelności. ;)

Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

hg212_5100524609.jpg

Kolego może to Ci coś pomoże albo zainteresuje... Z Audi S4 niby...

Opublikowano (edytowane)

No zainteresowalo mnie to :) tylko mnie interesuje jak jest tlumik w środku zbudowany :)

Edytowane przez Buchcio080
Opublikowano

Służę pomocą :D

4156513709_f265b8f934_o.jpg

Opublikowano

Ciekawa sprawa :D pewnie wydechy takie są drogie ;)

Opublikowano

tez pdooba mi sie sam pomysł i wola tego zeby spróbowac bo efekt dzwiękowy moze byc fajny :)

Opublikowano

szkoda ze nie wejdzie do zwykłej a4 b6

Opublikowano

Wrzuć jakieś nagranie w gotowym stanie, pomysł całkiem spoko:) powodzenia

Opublikowano

Hmmmm ale teraz jak tak oglądam zdjęcie twojego układu wydechowego z pierwszego posta, to wydaje mi się, że popełniłeś jeden kolosaly błąd....

Chcesz odcinać dopływ spalin do tłumika i puszczać je przez rurę aby było głośniej, albo puszczać spaliny przez tłumik, żeby było ciszej.

Idąc tym tokiem myślenia, to wydaje mi się, że zawór który zamontowałeś powinien być pomiędz tłumikiem, a tą twoją dodatkową rurą, a nie na niej. Teraz blokujesz tylko przepływ spalin przez rurę (bądź nie) a w tłumik cały czas idą spaliny pomimo tego czy zawór będzie otwarty, czy zamknięty. :decayed:

Opublikowano

Pomijając fakt że jak sam kolega pisał jest to prowizorka, to jednak dobrze zrobił, biorąc pod uwagę fakt że gdyby zamontował przepustnice przed tłumikiem spaliny dosłownie uderzały by o przepustnice, a to powodowało by "blokowanie" wydechu.

Wiadomo można to rozwiązać na 1000 sposobów ale i tak nie jest źle, oczywiście okolo 60% spalin i tak idzie przez tłumik ale jeśli jest ładny dźwięk (czego użytkownik oczekuje) to ja bym ta koncepcję zostawił.

Swoja droga tez o czymś podobnym myślę ale bardziej na zasadzie opcji z rs4 b7 z włączaniem "ostrej mapy" pracy silnika

Opublikowano

@Buchcio - i jak to lata? Efekt taki jak zamierzałeś? Podeślij filmik jak to chodzi na otwartej i zamkniętej przepustnicy.

Ja mam u siebie full przelot i bardzo interesuje mnie od dłuższego czasu budowa aktywnego układy wydechowego, są gotowce przeważnie na 3" i dedykowane do grubych projektów ale cena niestety kosmiczna.

Podejrzewam że dobrze zbadałeś temat, możesz podzielić się wnioskami? Czy udało Ci się znaleźć jakieś rozsądne rozwiązanie, czy pozostaje rzeźba we własnym zakresie?

Jutro jadę montować jakiś środkowy przelotowy tłumik i sądziłem ze może przez ostatni czas już jakiś wynalazek ktoś stworzył :)

Opublikowano

Po dłuższej przerwie postaram się na święta wstawić nagranie jak wyglada praca silnika na aktywnym wydechu :) przez jaki portal można udostępnić nagrania bez większej zamoty?

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Przez np. wrzuta.pl

Opublikowano

Według mnie spoko, fajnie byłoby stworzyć takie rozwiązanie w kulturalnej obudowie, na takie patenty jest nisza, a profesjonalne przepustnice są drogie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...