opat Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Cześć, Jeśli ktoś miałby pomysł proszę o pomoc - silnik 1.9 AHH rok 2000 przebieg ok. 180 tys. Oddałem do mechanika na wymianę rozrządu - wcześniej silnik / odpalanie bez zarzutu bez względu na temperaturę. Pracował miękko bez zbędnych stuków / hałasów. Po wymianie rozrządu doszedł metaliczny dźwięk przy wkręcaniu się na obroty. Szczególnie słychać go przy utrzymywaniu ok. 1.2 - 1.4 tys. obrotów przy zamkniętej masce słuchając od spodu auta. Przy otwartej masce dźwięk silnika zagłusza wszystko. Silnik wkręca się ładnie, nie ma utraty mocy czy problemów z zapalaniem. Mechanik stwierdził, że być może słyszy zawory twierdząc, że na pewno silnik pracował tak wcześniej. Co zrobić - co sprawdzić? Kolejny mechanik twierdzi, że wszystko jest w porządku a tdi powinien tak pracować. Tylko nie pracował tak wcześniej. Z góry dziękuję za pomoc.
metik Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Opublikowano 19 Sierpnia 2015 a sprawdzany był kąt synchronizacji wałka ?
jacek70 Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Może mechanik walnął się o ząbek i jest źle ustawiony. W golfie2 tak miałem "100"lat temu.
Lukasz_N Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Opublikowano 19 Sierpnia 2015 a sprawdzany był kąt synchronizacji wałka ? W AHH (silnik VP) nie ustawisz kąta synchronizacji. Do sprawdzenia kąt wyprzedzenia wtrysku i ustawienie pompy. Jeśli będzie mocno przyspieszony, to problemów z odpalaniem nie będziesz miał, szczególnie przy tych temperaturach, ale będzie twardo pracował.
opat Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Kąt wtrysku był ustawiany / poprawiany przez drugiego mechanika. Pierwszy w ogóle tego nie sprawdził i był w granicy 10-15 jednostek. W tej chwili na pewno jest to poprawione ale nie znam wartości. Co masz na myśli pisząc ustawienia pompy?
Lukasz_N Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku ma wpływ na odpalanie. Skoro piszesz, że był ustawiany, to wierzę, że jest w granicach 49-51. Pozostaje do sprawdzenia zawór N108, bo może nie wyrabiać i dynamiczny kąt się rozjeżdza.
opat Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku ma wpływ na odpalanie. Skoro piszesz, że był ustawiany, to wierzę, że jest w granicach 49-51. Pozostaje do sprawdzenia zawór N108, bo może nie wyrabiać i dynamiczny kąt się rozjeżdza. Czekam na VAGa i spróbuję zrobić logi, sprawdzić wartość kąta wtrysku. Najgorsze jest to, że oprócz mnie nikt nic nie słyszy a silnik wyraźnie inaczej pracuje. Drugi mechanik po ustawieniu kąta wtrysku sprawdzał wszystko VAGiem na rozgrzanym silniku i stwierdził, że nic nie widzi. Ściągali też pokrywę zaworów żeby sprawdzić czy rozrząd nie jest przestawiony. Na co w VAGu zwrócić uwagę żeby sprawdzić statyczny/dynamiczny kąt wtrysku i ustawienie rozrządu?
Lu-Gi Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Opublikowano 23 Sierpnia 2015 A może jesteś przewrażliwiony albo mechanik podmienił Ci silnik
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się