Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpie/drży podczas hamowania o co chodzi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,
Mam problem z hamulcami w sumie od samego początku, jedyne co wiem to to że auto troszkę stało nie używane na początku miało bardzo słabe hamulce teraz juz jest znacznie lepiej.

Ale przejde do rzeczy :
Podczas hamownia w sumie z każdej prędkości czuć ze całym samochodem drży/szarpie. Czy wiecie co może być problemem?

- dolne i górne wahacze oraz końcówki drążków wymieniłem
- zbieżność do ustawienia ale na starym zawieszeniu tez tak było z tymi hamulcami
- tarcze hamulcowe zostały delikatnie przetoczone, na tokarce było sprawdzane czy są krzywe ale nie uciekały w żadną stronę więc stwierdzam że są proste, po czym troszeczkę mniej szarpię i drży

- pedał hamulca hmm od początku nie był jaki mega twardy powiedziałbym że jest taki średni ale luźno nie lata.

Czy spotkał sie ktoś z Was z takim problemem? I wie co należy zrobić zeby sie go pozbyć? Dodam że im.większa prędkość tym mocniej szarpie/drży.

Edytowane przez Degnerix
Opublikowano

- tarcze hamulcowe zostały delikatnie przetoczone, na tokarce było sprawdzane czy są krzywe ale nie uciekały w żadną stronę więc stwierdzam że są proste, po czym troszeczkę mniej szarpię i drży

chyba tu masz odpowiedź. Na tokarce jest niby OK ale pod obciążeniem któraś z tarcz ma bicie.

Opublikowano

dzięki, chyba jest to wina lewej tarczy, podczas mocnego hamowania sciagneło właśnie na lewą strone. Chociaż juz i tak jest lepiej iz było każdy kilometr pokonany = mniejsze szarpanie.

Opublikowano

To że ściąga to nie wina tarczy tylko tego że:

1 Może mocniej łapać jedna strona niż druga. (zacisk)

2 Mogła być nie równa nawierzchnia i delikatnie ściąga w jedną stronę

3 Zużyte zawieszenie np. amory z jednej bardziej.

Drżenie podczas hamowania to zazwyczaj jest tarcza ewentualnie piasta lub piasta i łożysko a tu wystarczy naprawdę kilka setek odchyłu od normy i będziesz miał drgania

Opublikowano

jeszcze sprawdź czy nie masz zapieczonych prowadnic u mnie one sprawiały drżenie

Opublikowano

chodzi Ci o ten cały tłoczek itp ?

Opublikowano

Tak musisz sprawdzić stan zacisków. Moje poorzedni właściciel przesmarował miedziakiem, który zasech na tłoczku czego efektem jest szarpanie.

Opublikowano (edytowane)

Okej, znalazłem juz chyba przyczyne. Tarcza od stront kierowcy strasznie trze o klocek jedynie ma kawaleczek miejsa w którym jest cisza.

Wysłane z mojego HUAWEI P7-L10 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Degnerix
Opublikowano (edytowane)

Tarcza trze o tarcze ??? jaką tarcze?

Edytowane przez Robero321
Opublikowano

Degnerix tez miałem taki problem tylko ze w druga stronę im więcej km tym gorzej biło i z im większej prędkości tym bardziej :facepalm: wymieniłem tarcze na atm mikoda gt i zrobiłem reparaturke jednego zacisku bo tłoczek był w koszmarnej kondycji(rdza) i jest spokój a hamowanie miażdży zęby o keire :decayed: a i nie smaruje się tłoczka miedzią tylko silikonem w sprayu (konserwuje gumę) :wink: powodzenia

Opublikowano

Tarcza trze o tarcze ??? jaką tarcze?

poprawione :) jakie tarcze polecacie ? i Czy klocki tez powinienem wymienic ?

Opublikowano

Lrzetaczac sie powinno na piascie maszynką na tokarce niekiedy nke przynosi efektu sam tak mialem zmien tarcze klocki i bedzie Ok

Opublikowano

Zmienie tarcze i klocki i zobacze co to bedzie. Jakie klocki i tarcze polecacie?

Wysłane z mojego HUAWEI P7-L10 przy użyciu Tapatalka

Przyczyną były tylne tarcze i prowadnice, teraz śmiga tak jak trzeba :)

Opublikowano

tarcze zimermann + klocki ferodo

Opublikowano

Sprawdź bicie piasty..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...