mattimyck Opublikowano 22 Sierpnia 2015 Opublikowano 22 Sierpnia 2015 Jestem właścicielem samochodu A4 b7 3.0 TDI ASB od 3 miesięcy i przejechałem 2 tys.Dzisiaj samochód podczas ok 10 km trasy zaczął klekotać. Dźwięk mogę porównać tylko do starego dostawczaka. Podczas powrotu również klekotało, ale 2 3/4 odcinka przestało.Przebieg 240 tys, stan rozrządu i turbiny nieznany.Czytałem o klekotaniu tych silników na zimnym, ale o ciepłym nie znalazłem.Powodem najczęściej pojawiającym się były napinacze rozrządu (wiem, oklepany temat w 3.0 TDI)W tym przypadku będzie to samo?Samochodem jeżdżę dynamicznie.Wolałbym wiedzieć czy to coś za co brać się szybko, czy może trochę poczekać na lepsze czasy finansowe?
Muskel1 Opublikowano 22 Sierpnia 2015 Opublikowano 22 Sierpnia 2015 Napinacze słychać podczas rozruch silnika, gdy silnik pracuje ciśnienie oleju rośnie i wypycha napinacze, ktore następnie napinają łańcuch rozrządu. W tym momencie juz ich nie słychać. Jezeli łańcuch się wydłużył można go też czasami usłyszeć ale to nie klekotanie.
mattimyck Opublikowano 22 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2015 Przy odpalaniu raczej pracuje poprawnie.Z drugiej strony nie jestem profesjonalistą i może nie potrafię wyłapać tego dźwięku.
poczekaj Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Skoro mieszkasz w Warszawie, to mogę Cię zaprosić na odsłuch dźwięku jaki wydaje rozrząd przy rozruchu to sobie porównasz. Mam również kabelek do podłączenia kompa.
Muskel1 Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Skoro mieszkasz w Warszawie, to mogę Cię zaprosić na odsłuch dźwięku jaki wydaje rozrząd przy rozruchu to sobie porównasz. Mam również kabelek do podłączenia kompa. Odgłos rozrządu to nic innego jak łańcuch obijający o obudowę silnika, zanikający po pierwszych 1-2 sek. po uruchomieniu silnika. Najlepiej go zlokalizować albo przy pierwszym odpaleniu auta lub najlepiej po półgodzinniej przerwie od jazdy czyli odstawić auto na ok. 30 min i ponownie odpalić. Wtedy olej jest rzadki i napinacze straciły już w tym czasie ciśnienie. Łańcuch wisi i ociera o obudowę. Najbardziej to słychać gdy maska jest zamknięta bo odgłosy pracującego silnika to zagłusza. Czyli zamykasz maskę, siadasz na fotelu kierowcy zoztawiasz otwarte drzwi i startujesz silnik. Pierwsze 1-2sek. słychać łańcuch później wszystko znowu normalnie.
kmr91 Opublikowano 17 Września 2015 Opublikowano 17 Września 2015 Ja mam podobna sytuacje.. tylko mi klekocze i drgania sa jakies 3 4 sekundy na 60 stopniach silnika i po 3 sekundach niby wszystko wraca do normy..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się