Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8t Q słabiej od dołu bierze ,nie wkręca się?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam taka sprawa w mojej furze mam wrażenie ,że auto słabo od dołu bierze na początku po wciśnięciu gazu...jest zduszenie jakby później zaczyna się wkręcać do obroty i idzie później już w porządku, zero falowania ,zero drgania...zarówno na benzynie jak i na gazie....wyskakiwał mi błąd PO420 więc katalizator...myślałem ,że pierwszą sonde zalewa bądź przepływka padła ale byłem na pełnym kompie i wszystko to wygląda cacy jedynie katalizator nie ale zrobiliśmy test kata to go przeszedł( nie wiem ile jest warty taki test kata na ile daje prawdziwy jego stan)...i wychodzi na to ,że albo porcelana się posypała albo nie wiem?? dziś sprawdzę świece może gdzieś się olej wylał do nich?? ktoś ma jakiś pomysł?? ogólnie myślę ,żęby wywalić kata albo używkę kupić albo wstawić puchę dla picu ,żeby tylko dobrze wyglądało??

prośba o pomoc

Opublikowano

NIe wierzę, żeby przy Twoim przebiegu kat poleciał... no ale skoro błąd wyskakuje to pasowałoby iść w kierunku kata i albo go zmienić albo wstawić DP...

Opublikowano

DP raczej odpada bo mogę mieć z czasem problemy z przeglądem , kolesie na ul. wyzwolenia wycinają i wstawiają puchę aby na przeglądach się nie czepiali :)

Opublikowano

Zrób komplet logów to może coś ktoś wypatrzy.

Opublikowano

znalazłem w świecach olej dokłądnie w dwóch czy to może być przyczyna?? puściła uszczelka

Opublikowano

raczej nie ale czasami.... kwestia jeszcze ile tego oleju bo jak zapocone to nie to na pewno. Aczkolwiek świece możesz przejrzeć, zobaczyć w jakim są stanie

Opublikowano

Jak stare te świece? Uszczelka puściła ale jak pisze kol.wyżej to raczej nie to.

Opublikowano

no to ciężko może dziś zrobię kompa jeszcze raz jak się uda dorwać kompa.

Mam jedno pytanie bo z katalogu sonda pierwsza ma numery 0258007090 tylko ,że tej sondy nigdzie nie ma i nie ma żadnych zamienników, czy możliwe ,że numer mógł się zmienić??wpisując silnik bfb do allegro wyskoczyły mi inne sondy z innymi numerami, a wypisując numer 025...wyskoczyła mi sonda do 2.0 16v audi:/

byłem pod wagiem u grzeska1985 i wyszedł nam bank1 no i błąd PO420 z tego co czytałem ludzie co mieli ten błąd nie koniecznie udało im się go pozbyć po wywaleniu kata okazywały się to inne przyczyny np własnie sonda pierwsza

dodam ,że turbo chodzi jak trzeba przepływka też

Dzowniłem też do fabryki mocy juz nawet z nimi chciałem się ustawić, powiedzieli ,że w tą pogode nie ma sensu(pomiar mocy itp.) ale powiedzieli ,że w życiu nie spotkali się w 1.8t aby kat się zapchał itp.

http://allegro.pl/audi-a4-b6-b7-1-8t-bfb-163km-sonda-lambda-i5341918142.html tu sonda blisko moich okolic więc mógłbym ją obadać tylko koleś piszę ,że jest to 2005r.

i jeszcze takie:

http://allegro.pl/audi-a4-b6-1-8t-bfb-sonda-lambda-ostroleka-i5484445252.html

http://allegro.pl/audi-a4-b6-1-8t-bfb-sonda-lambda-ostroleka-i5484445252.html

Opublikowano

Kolego ją kupilem swoje Audi z przebiegiem 130tys.i katalizator musiałem wywalić ,bo był luźny wkład, ceramika jest z dwóch kawałków i ta luźna ocierała o drugą i zatkalo wszystkie otwory.

A z zewnątrz wklad wyglądał bardzo dobrze,jeżeli słyszysz jakiś dziwny rezonans po odjęciu gazu przy dużej prędkości to na pewno luźny wkład kata

Opublikowano

nie raczej nie mam takiego dźwięku nie zauwazyłem

Pytanie wyciągnąłem sondę pierwszą 06b906265d to są jej numery całkowicie się różnią od tego co podwali w sklepach 025....i pytanie czy ktoś nie wsadził złej sondy?? czy jeśli by była zła to wogole by auto się popierdzieliło??

Opublikowano (edytowane)

Zacznij od logow dynamicznych, bo wymiana pierwszej sondy jest bez sensu, sam blad niskiej wydajnosci kata praktycznie wyklucza uszkodzenie sondy. To co powiedzieli "tjunerzy" z fabryki to juz zupelnie ich dyskkwalifikuje jesli oni nie widzieli zapchanego kata w 1.8t. Sam kat nie musi byc fizycznie zapchany ale stracil juz swoje wlasciwosci szczegolnie ze masz lpg i blad bedzie wyskakiwal, jak wymiana to tylko na 100% org. Nie daj sie nabrac na nowe zamienniki z allegro. 100% pewnosci w rozwiazaniu problemu to wyciecie drugiej sondy z ecu. Blad moze tez wyskakiwac z powodu kiepsko ustawionej instalacji lpg.

Edytowane przez ?ukasz13
Opublikowano

Ogólnie zrobiłem uszczelkę pod zaworami,wyczyściłem przepustnicę i przepływomierz wydaję mi się ,że jest ciut lepiej ale muszę się jeszcze z kimś porównać co ma też bfb to będę miał odpowiedź.

ok a jak wywalę kata bo chyba tak zrobię to jakie są tego minusy poza większą emisją spalin??i metalicznym dźwiękiem??

myślę żeby wywalić kata wstawić puszkę imitującą go, i odsadzić sondę

Opublikowano

Odsadzenie drugiej sondy może dać niewiele, tzn. checki i tak będą pojawiały się.

Jak już wywalasz to chyba lepiej DP wstawić. Metaliczny dźwięk może być jak wywalisz całą zawartość kata. Jeśli wstawiłbyś do środka rurę to nie powinno tego być.

Czyszczenie przepływki może jej bardziej zaszkodzić niż pomóc.

Zrób logi, będzie można coś więcej powiedzieć.

PS. opinia ludka z Fabryki Mocy co najmniej dziwna, no chyba że odzwierciedla poziom jego doświadczenia.

Opublikowano

jak chcesz to mam sprawną sondę i kata wymontowane na modzeniu, pożyczę na sprawdzenie :wink:

ale z moim nie porównasz :P

Opublikowano

porównałem auto z użytkownikiem tazman i oba chodzą tak samo wkręcają się w ten sam sposób wiec albo we dwóch mamy coś nie tak , albo ten typ tak ma....już zgłupiałem póki co logi odkładam , przynmaniej na koniec tygodnia o ile dorwę Vaga.

Opublikowano

Porób logi, takie porównania niewiele Ci powiedzą.

tazmana A4 też po chipie?

Opublikowano (edytowane)

a4 bfb bez q bez chipa, ale obroty chodzą identycznie , postaram się zrobić logi pod koniec tygodnia bo póki co robię po 250km dziennie w robocie i nie mam nawet kiedy tego ogarnąc, wracam tylko do łóżka;)

jak będę miał logi dam znać na pewno


jeśli ktoś ma czas chęci i ma taki silnik jak ja , niech nagra filmik i mi wrzuci jak mu auto reaguje gdy tak: stoi na luzie i dajesz mu w 1 sekundzie buta czy skazówka obrotomierza idzie od razu w górę czy nie?? czy potrzeba mu czasu aby się wkręcił...u mnie jest tak but i nic się nie dzieje prawie na obrotomierzu, jeśli dodam gazu moze nie tyle co stopniowo ale nie w 1s to jest ok

ps. kto ktokolwiek mnie rozumie:D?

Edytowane przez kowal88
Opublikowano

Zrob logi w wolnej chwili to Ci koledzy sprawdza , a tak przy okazji jezeli na polu jest prawie 40c to cudow sie spodziewac nie mozna , moj w takie temp tez od dolu srednio idzie , a temp troche zejda i jest ok , tez porownywalem z innm 1.8 i mielismy identycznie tak samo.

Wysyłane z mojego C5303 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

ja u siebie mam podobnie i pytałem już też tutaj na forum i chyba to jest normalne. Ten typ chyba tak ma...

Bo po logach jest wsio okey, turbo, zapłony, powietrze,paliwo itd


i ja Ciebie rozumiem. Chodzi Ci stricte o reakcje na gaz. U mnie też gwałtowne wduszenie kończy się delikatnym wzrostem obrotów.
Mi też się wydawało że jest coś nie tak ale niby one tak reaguja - m.in. elektroniczna przepustnica podobno tworzy taki efekt

Opublikowano

a widzicie chyba szukam dziury w całym jeśli móicie ,że macie identyko...no i racja w taką pogodę jeden intercooler nie obrabia i tyle, w bex-ach są dwa i już mają lepiej:)

zrobię może logi ale jeździłem już z chłopakiem z warsztatowni(gazownik) robiliśmy logi tylko nie dał mi wydruku(szkoda) i nic nie wskazywało na zamulenie auta....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...