tomek01 Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Panowie, zakupiłem A4 B5 z 99'. Planuje montaż instalacji gazowej, gazownik powiedział że za instalacje BRC około 3350zł, lub STAG'a 2800zł. Cena okej ponieważ gazownik robi naprawdę dobrze i ma dobre opinie. Pytanie czy to się zwróci, nie robie jakiś kosmicznych tras jeżdże głównie po mieście i to dla siebie, silownia dziewczyna, trening zakupy itd. W miesiącu max 400km(może ulec zwiększeniu do nawet 600km, ale to prognozy). O A4'kę zamierzam dbać dlatego chciałym by posłużyła troche dłużej niż rok czy dwa. Co myślicie o tym pomyśle, jak obliczacie sobie spalanie gazu i profity z tego płynące. W zimę nie wiem czy będzie się to opłacać gdy będę robił krótkie dystansy itd.
marcuso86 Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Na moje oko przy takich przebiegach instalacja zwróci ci sie dopiero po około 3 latach (wyliczenia mocno przybliżone). Wg mnie interes nie opłacalny bo po tym czasie bedziesz juz myślał o zmianie auta.
Boosman Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Kolego powiem Ci tak , tutaj nie chodzi o przeliczanie czy sie wróci czy nie , ale o radość tankowania , za pare groszy sobie jeździsz i jeździsz , a paliwo wiadomo kosztuje jak kosztuje. U mnie LPG 1,89zł/L czyli naprawde śmieszna cena . Stag i Brc jest okey , wiekszość zależy od tego jak i kto to wszystko podepnie,zeby dobrze weże poprowadzić , dobrze reduktor umieści i dobrze to zaprogramować - jak ktoś tak zrobi to możesz kobitke wozić 4x dziennie na zakupy : ) Miałem sporo aut z LPG z żadnym nie miałem problemow ( mowa o sekwencji). Martwisz sie o zime , wiadomo troszke na paliwie pojedziesz ale powiedz swojemu gazownikowi żeby Ci w miare dobrą temp. przełączania na lpg ustawił - mi dał na 30'C wiec 2-3 km i jade na LPG . . Więc moje zdanie ZAKŁADAJ POLECAM
tomek01 Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Właśnie chciałbym by autko posłuzyło na troszkę dłużej a z instalacją gazową też będzie łatwiej sprzedać ewentualnie(kupiłem tydzien temu Oo). Mysle nad BRc ew STAG, ale bardziej przekonany do BRC. Bardziej martwią mnie jak koszta związane oprócz gaz mianowicie, jakie są realne koszta przejechania 100km, serwisy, przeglądy itd.
aborygen Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Mam BRC w silniku 1,8 125 KM Spalanie średnio 10 litrów gazu Przez dwa lata od założenie instalacji BRC w Bostonie Gliwice miałem dwa przeglądy z wymianami filtrów i sprawdzeniem mapy - to wszystko Cena instalacji w 2013r - 2750 zł
orionek65 Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Od roku mam BRC w swoim 1.8T i wszystko śmiga super brak spadków mocy, polecam.
artur100g Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Ja polecę Staga, a dlatego bo: 1. Ciężko o dobrego specjalistę od BRC, większość warsztatów wrzuca graty pod maskę i ją zamyka. 2. W BRC masz wyższe koszty przeglądów i samych części takich jak wtryskiwacze czy reduktor. 3. Staga w całej Polsce masz b. dużo warsztatów, więc z serwisem nie ma problemu i każdy lepiej czy gorzej na szybko coś Ci zrobi przy instalacji. Do BRC nie każdy chce się dotykać. 4. Stag jest polski, więc popierasz naszą myśl technologiczną, która defacto jest b.dobra.
Emejcz Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Opublikowano 30 Sierpnia 2015 (edytowane) Autorze! Przy przebiegach rzędu 5 tys. km na rok daj sobie siana z gazu - poważnie! Gaz nie wychodzi połowę taniej od benzyny. Tylko tak się wydaje. Za przegląd płacisz więcej, filtry dodatkowe musisz wymienić, świece padają szybciej - cewki podobnie. Dodatkowo chociaż raz na rok czeka cię regulacja, a za benzynę z turbem gaziarze liczą 150-200 (tacy którzy umieją, a nie udają, że umieją regulować). Instalacje też są różne, niech ci padnie reduktor, czy mapsensor to zawsze dodatkowe 150-300zł do wydania (mnie doprowadza do szewskiej pasji to, że na zbiorniku benzyny zrobiłbym 700km, a na gazowym 300km). Dodatkowo na gazie spali ci więcej. Tankować musisz częściej, bo zbiornik jest stosunkowo mały. Montaż gazu się opłaca - owszem, ale jak jeździ się więcej lub już kupi się auto z gazem. Osobiście powiem ci, że miałem dwa auta w benzynie i A4 jako pierwsze w gazie. Benzyna bez porównania wygrywa, ale nie zrezygnowałbym z LPG w B5, bo byłoby za drogo. Tyle, że ja nauczyłem się sam regulować i zmieniać instalacje LPG, więc nie muszę bulić gazownikowi. Miej też na baczeniu to co wyczytasz w necie odnośnie spalania. Sporo ludzi wypisuje, że palą im po 10-11 litrów LPG w mieście, a jest to niezbyt miarodajne, bo na krótkich odcinkach w dużych miastach te auta piją 15L LPG jak robi się chłodniej, a około 13L w lecie i to przy stosunkowo delikatnej jeździe. Weź jeszcze pod uwagę bardzo ważną rzecz przy twoich przebiegach. Te instalacje są sekwencyjne, a znaczy to też, że nieoszczędne. W praktyce wygląda to tak, że o ile w lato nie ma problemów to wraz ze spadkiem temperatury problem rośnie i przestaje być tanio, bo auto późno przełącza się na benzynę nawet jak ustawisz temperaturę przełączania na 20 stopni (lud i tak uważa, że to za mało, ale jak auto zachowuje się normalnie to nie ma przeciwwskazań). Znaczy to tyle, że jak robisz w zimę odcinek 4km, to auto ci się przełączy na gaz dopiero po 2km więc i tak połowę trasy pokonujesz na benzynie i to na ssaniu podczas którego wachy bierze więcej niż normalnie. Jeżeli jednak stwierdzisz, że chcesz gaz to: Nie sugeruj się tym czy BRC, Stag czy KME itp. Dowiedz się gdzie masz w okolicy dobrego gazownika i zamontuj sobie coś z czym taki gazownik radzi sobie najlepiej. Gaziarze w większości to partacze, a nie ma nic gorszego jak jeżdżenie do nich i płacenie za regulacje i wymianę części wiedząc, że robi się małe przebiegi. Wtedy człowiek pluje sobie w brodę, że benzyna wyszłaby mu niewiele drożej, a nie musiałby się o nic martwić Edytowane 30 Sierpnia 2015 przez Emejcz
jacek70 Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Mam Stag 4plus już dwa i pół roku. Dałem 2400 . Przegląd po 1000 km gratis , a za przegląd, wymianę zaworków i kalibrację po 10 000 zapłaciłem 140 zł. Jednym słowem koszty żadne. Polecam - zakładaj.
k232 Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Jak bym robił tyle km co Ty ( autor tego tematu ) to nie kupował bym auta bez gazu. Jak już coś to z założonym gazem a jak nie ta opcja to Diesel. Diesla też zalejesz za 100 zł i tak samo zrobisz 400 km jak na gazie. Ja w swoim Audi mam butlę gazową 60 litrów, wchodzi na maxa 48 litrów gazu, także te 100 zł trzeba wydać, no ja o dziwo zalałem ostatnio te 48 litrów gazu, zrobiłem już 485 km i dalej jeżdżę na gazie, nie wiem jakim cudem ale ja się cieszę W Twojej opcji najlepszy był by ropniak, chociaż ropniak też nie bardzo bo na takie podjazdy jak Ty robisz nie zdąży się nawet olej zagrzać Hmm, nie przeliczaj sobie po jakim czasie Ci się zwróci bo długo będziesz musiał czekać przy Twojej jeździe. A jak chcesz już koniecznie ten gaz to polecam LPG Tech, bardzo dobra instalacja gazowa. Założysz za 2100 czy 2200 maksymalnie to jeszcze idzie przeżyć, to nie jest jednak te 2800... Ja kupiłem swoją Audziczkę z BRC SQ 24, jak jadę do serwisu cokolwiek zrobić to na wejściu już mi wlicza 50 zł, a co dalej? Każdy patrzy na godzinę i sobie tylko liczą, tu 50 zaraz znowu 50 zł bo godzina minęła i worek pieniędzy.. A instalacja Techa to są banalne pieniądze, nie odczujesz ani przy tankowaniu ani przy serwisie. Pozdro, daj znać co ogarnąłeś
tomek01 Opublikowano 2 Września 2015 Autor Opublikowano 2 Września 2015 Panowie, znacie zestaw pytań, który powinienem zadać gazownikowi, by wiedzieć dobrze co mam w samochodzie i nie dać się oszukać.
Emejcz Opublikowano 3 Września 2015 Opublikowano 3 Września 2015 Hmm poszukaj na forum lpg (od razu mówię, że jest ciężko, ale te informacje są) w jaki sposób powinna być zamontowana instalacja. Bo same części to tylko jedna strona medalu. Montaż jest nawet ważniejszy, bo zrobiony niepoprawnie skutkuje potem różnymi dziwnymi problemami które ciężko rozwiązać.
lapa9 Opublikowano 3 Września 2015 Opublikowano 3 Września 2015 tomek01 jakie parametry tych instalacji mają być że aż 1000zł więcej niż w moich stronach za BRC
tomek01 Opublikowano 4 Września 2015 Autor Opublikowano 4 Września 2015 Nie wiem, jeszcze nie dopytywałem. Odnośnie warsztatu, czytałem że ceny są wyższe ale instalacje robią chyba od 92' i robią to naprawdę dobrze. Mam kolejne pytanie co powinno się zrobić przed założeniem instalacji gazowej(olej, świece itd.), auto kupiłem niedawno i nie miałem czasu porobić niektórych czynności?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się