xela94 Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Witam. Jestem posiadaczem a4 b6 1.9tdi avf 2003r. Otóż mam problem z bardzo wysokim spalaniem, rzędu 11-13l w mieście, przy w miarę dynamicznej jeździe(Nie mowie tu o pisku opon na każdych światłach) Tak więc pojechałem do znajomego mechanika. Po podpięciu do komputera okazało się, że mam 4 wtryski do wymiany. Jestem zaskoczony, bo stało sie to nagle. W tym momencie mam wątpliwości co do diagnozy, ponieważ po za dużym spalaniem nic nie wskazuje na to żeby były to wtryski. Samochód w ogóle nie kopci, przyspiesza tak samo jak przed usterka, nie faluja obroty, a po miesiacu nie odpalania, odpalił na strzała. W przyszłym tygodniu pojadę na diagnozę do innego mechanika, ale w miedzy czasie pragnę poznać waszą opinie. Ps. Nie uśmiecha mi się kupować wtrysków, żeby pozniej okazało się ze wtryski były dobre.
piotrsob1 Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Skąd masz taki wynik spalania, z FIS-a , czy wyliczony z na podstawie faktycznie zużytego paliwa i przejechanych kilometrów ? A jeżeli z kilometrów i paliwa, to czy jest to chociaż cały zbiornik , czy parę litrów
xela94 Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Skąd masz taki wynik spalania, z FIS-a , czy wyliczony z na podstawie faktycznie zużytego paliwa i przejechanych kilometrów ? A jeżeli z kilometrów i paliwa, to czy jest to chociaż cały zbiornik , czy parę litrów Z tego i tego. Według FIS-a pali 12l, a na pełnym baku przejechałem nieco ponad 500km ;/
piotrsob1 Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Opublikowano 29 Sierpnia 2015 (edytowane) Na początek przeanalizuj temperatury pokazywane przez czujnik temperatury silnika (G62), jeżeli zaniża temperaturę to może być odpowiedzialny za zwiększone spalanie. Podczas porannego odpalania silnik nie zaczyna pracy z podwyższonymi obrotami ? P.S. Zakładam oczywiście że jako możliwą przyczynę wyeliminowałeś już np. możliwość blokowania się hamulców Edytowane 29 Sierpnia 2015 przez piotrsob1
xela94 Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Na początek przeanalizuj temperatury pokazywane przez czujnik temperatury silnika (G62), jeżeli zaniża temperaturę to może być odpowiedzialny za zwiększone spalanie. Podczas porannego odpalania silnik nie zaczyna pracy z podwyższonymi obrotami ? P.S. Zakładam oczywiście że jako możliwą przyczynę wyeliminowałeś już np. możliwość blokowania się hamulców Według mechanika temperaturę mam w porządku.;p
piotrsob1 Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Opublikowano 29 Sierpnia 2015 (edytowane) A co z hamulcami ? Przy spokojnej jeździe , jak motorówka nie dymi, to przy takim spalaniu gdzieś się musi ta energia ze spalania takiej ilości paliwa podziać A może masz jakąś nieszczelność i gubi paliwo ? A tak a propos, ciekawy jestem w jaki sposób Twój mechanik po samym podpięciu kompa stwierdził że masz pompki do wymiany Edytowane 29 Sierpnia 2015 przez piotrsob1
ayew Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Sprawdź wszystkie błędy i zrób logi sondy lambda i przepływki. Sprawdź też korekcje wtrysków.
CzarekJ Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Opublikowano 30 Sierpnia 2015 (edytowane) zrób logi sondy lambda Niestety nie w tym aucie. Czy kolega ma VAG, VCDS itp.? Jaki jest kąt synchronizacji wałków i jaka dawka paliwa na wolnych obrotach (w mg)? Do sprawdzenia obowiązkowo wtyczka od czujnika temperatury silnika i cienkie przewody które lubią sie od drgań przerywać. Pompowtyski i ich wymiana to ostateczność, ale i tak dopiero po dobrej diagnozie. Edytowane 30 Sierpnia 2015 przez CzarekJ
Felissin Opublikowano 20 Października 2015 Opublikowano 20 Października 2015 Witam, ja mam podobny problem. Zatankowałem za 70 zł i komputer pokazał, że moge zrobić 210km po czym zrobilem raptem 107km i zapalila mi sie rezerwa :/ to normalne ? Jestem posiadaczem od paru dni Audi A4 B6 1.9 131KM z 2001r. Ktoś ma jakis pomysl czym to moze byc spowodowane ?
miszka Opublikowano 20 Października 2015 Opublikowano 20 Października 2015 Tak to jest jak ktoś się nasłucha ze te silniki palą 4L na trasie i 7L po mieście. Kupuje taki samochód i zaczynają się pytania. Na spalanie wpływa duuuuuużo czynników , począwszy od jazdy kierownika po stan silnika.
greg2505 Opublikowano 20 Października 2015 Opublikowano 20 Października 2015 jeśli po zatankowaniu komp pokazał zasięg 210km z czego ty zrobiłeś 107km ,zostaje 103 km czyli rezerwa,wg mnie wszystko ok ,po za tym nie patrz na fis ,zatankuj do pełna ,wyjeździj do rezerwy i znowu do pełna ,wtedy coś możesz wyliczyć
xela94 Opublikowano 4 Listopada 2015 Autor Opublikowano 4 Listopada 2015 Wymieniłem wszystkie filtry, olej, czujnik temperatury i oringi na wtryskach ale dalej problem istnieje.
bouzuki Opublikowano 4 Listopada 2015 Opublikowano 4 Listopada 2015 Znajdź kogoś kumatego,zapnij VAG-a i zrób logi,bo wymienisz pół auta i nie znajdziesz przyczyny.
piotrekrkk Opublikowano 8 Listopada 2015 Opublikowano 8 Listopada 2015 Tak to jest jak ktoś się nasłucha ze te silniki palą 4L na trasie i 7L po mieście. Kupuje taki samochód i zaczynają się pytania. Na spalanie wpływa duuuuuużo czynników , począwszy od jazdy kierownika po stan silnika. Żadna bajka moim w trasie spokojnie zejdą do 4.5l w mieście natomiast od 7.5 do 10 zależy od nogi i pory roku a mam program na ponad 170KMWysłane z mojego LG-V490 przy użyciu Tapatalka
xela94 Opublikowano 10 Listopada 2015 Autor Opublikowano 10 Listopada 2015 Znajdź kogoś kumatego,zapnij VAG-a i zrób logi,bo wymienisz pół auta i nie znajdziesz przyczyny.A co to takiego te logi?Juz bylem u 3 mechaników i od wszystkich słyszałem ta sama gadke (wtrysku do wymiany) gdzie nawet go do komputera nie podłączali :/
piotrekrkk Opublikowano 10 Listopada 2015 Opublikowano 10 Listopada 2015 poczytaj uwaznie forum to dowiesz sie co to logi, szukaj zagadnień ( logi statyczne, logi dynamiczne)
darius73b4 Opublikowano 18 Listopada 2015 Opublikowano 18 Listopada 2015 (edytowane) Edytowane 19 Listopada 2015 przez darius73b4
xela94 Opublikowano 3 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2015 (edytowane) Byłem u innego mechanika i dowiedziałem się, że mam problem z egr przez co przepływomierz podaje za dużo powietrza. Może mieć to wpływ na tak duże spalanie? Czyścić czy wymienić egr? Edytowane 3 Grudnia 2015 przez xela94
piotrsob1 Opublikowano 4 Grudnia 2015 Opublikowano 4 Grudnia 2015 Coś ciężko u Ciebie o ogarniętego mechanika Dużo użytkowników A4 1,9 TDI jeździ z zaślepionym albo wyłączonym EGR-em , wtedy przepływomierz prawie non stop widzi mocno zawyżony przepływ powietrza i nie słyszałem żeby komuś przez to auto zaczęło palić x 1,5 Szukaj dobrego mechanika, który potrafi zrobić logi i coś z nich wydedukować Jeżeli problem z wysokim spalaniem jest od początku jak posiadasz auto, to zdejmij pokrywę głowicy i spisz oznaczenia z pompowtrysków , może są z innego silnika, a program nie był pod nie korygowany
xela94 Opublikowano 8 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2015 (edytowane) Wyczyscilem egr no i w ogóle nie kopci. A spalanie jak wysokie było tak jest.Podczas czyszczenia zauważyłem, że w rurach jest olej. Tak powinno być? Czy uszkodzona odmawia może być winowajca tego oleju w rurach i dużego spalania? Edytowane 9 Grudnia 2015 przez xela94
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się