Skocz do zawartości
IGNOROWANY

VW 1.4 TDI ktoś ma? / ogrzewanie w zimie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

szukam autka dla żony, zastawiam się nad polo / ibiza z 1.4 tdi .

Pytanie czy ktoś ma styczność z tym autem na codzień? szczególnie w zimie, chodzi mi o to jak szybko auto sie rozgrzewa... nie chciałbym żeby mi żonka marzła rano jeżdżąc do pracy :)

Opublikowano

Użytkuje na co dzień na czas poszukiwania czegoś lepszego :) VW polo 1.4tdi 75km bodajże. Teraz 90 osiąga po około 2 minutach, w zimie też nigdy nie miałem problemu z tym jak szybko się rozgrzewa żeby zagrzać w środku (małe auto i mały silnik więc grzeje się szybko). Jeżeli chodzi o miejskie autko jest na prawdę super, jak nie ciśniesz to 5l/100km da się zrobić a nawet mniej. Jedyne co odradzam to wersje 2 drzwiowe - na ciasnych parkingach długie drzwi przeszkadzają przy wsiadaniu/wysiadaniu. Jak coś jeszcze to pytaj :)

Opublikowano (edytowane)

Ja jeździłem tym wynalazkiem ale w Audi A2.

Straszny grzechotnik. Nie wiem jak jest VW wyciszony ale raczej nie lepiej od audi.

Poza tym nawet przyjemnie się jezdziło. Jedynie zawieszenie strasznie toporne, ale za to mało skomplikowane.

Dla kobiety sprytne wozidło, jest czym depnąć jak na taką popierdółkę.

Spalanie niskie - nazywaliśmy ją w rodzinie - kropelka. Spokojnie w 4L się mieściła.

Z ogrzewaniem w zimę ci nie pomogę bo za mało tym jeździłem i szczerze nie pamiętam, ale były grzane taborety także nie było źle. Nazwa taborety - nie przypadkowa, bo najlepiej obrazują te foteliki z krótkim siedziskiem.

Edytowane przez julo23
Opublikowano

A jak wibracje na biegu jałowym że hałasuje to wiem ale czy czuć mocno trzesawke w środku na postoju? odpalanie w zimie bez większych problemów?

Opublikowano

Na luzie, fakt, terkocze i słychać w środku ale nie tragicznie - po mieście nie przeszkadza. Na drgania nie zwróciłem nigdy uwagi więc nie mogą być takie straszne, ale jak będę jutro jeździł posłucham i (ehkem) po wczuwam się i dam znać. W zimie mimo że nie stoi w garażu odpalił zawsze aczkolwiek poniżej -15 było słychać że mu ciężko.


Jedynie zawieszenie strasznie toporne, ale za to mało skomplikowane.

Tu jak najbardziej się zgodze, limuzyna to to nie jest ale przynajmniej części tanie.

Opublikowano (edytowane)

Mojej narzeczonej kupiłem właśnie VW Polo 6n2.. Tak jak piszesz kolega wyżej na jałowym go strasznie słychać i telepie nim na postoju..(ja mam takie odczucie ale chyba u mnie poduszka pod silnikiem do wymiany jest) Ale pod czas jazdy bardzo fajny..małe wszędzie tym zaparkujesz.. Z grzaniem w zimę to tez nie pomogę bo jeszcze nim nie jeździłem w zimę.. Ale w czym problem iść wcześniej odpalić auto zanim żona do pracy czy na zakupy wyjdzie.. No chyba że mieszkasz w bloku to lipa trochę.. Mi osobiście tym autem się fajnie jeździć.. Części czy tanie to tego bym tak nie powiedział.. Głupie łożysko tylne w IC 150 zł na stronę.. To była cena najniższa jaką gości mi powiedział..

Ale czy dla kobiety nie będzie lepszy silnik benzynowy?

Edytowane przez xBladex
Opublikowano

Moja żona ma opór przed wkrecaniem silnika na obroty a e tdi gaz i jedziesz :-) jutro jadę oglądać 2x polo 9n. Zobaczymy co będzie.

A benzyny w polo są lipne strasznie

Opublikowano

Mam foxa 1.4tdi zrobionego na 98kM/239Nm

Jak na razie to zdechlo tylko sprzeglo i zmieliło mechanizm różnicowy :decayed:

Fajny gokart do miasta.

Opublikowano (edytowane)

Mam A2 z silnikiem 1.4 TDI.

Na zimnym czuć wibracje (wszak to 3 cylindry i nawet wałki wyrównażające nie pomogą), po rozgrzaniu ok. Zwinne, dynamiczne, małe. Wszędzie się zmieści, elastyczne jest.

Ale jest to głośny silnik (w mieście to nie przeszkadza, w dłuższej trasie już bardziej).

W mrozy dobrze pali, szybko się nagrzewa.

Wskazówka ode mnie, zamiast pola szukaj A2 - małe z zewnątrz, zaskakująco duże w środku z zaskakująco dużym bagażnikiem.

Edytowane przez trepek
Opublikowano

Znam a2. Mój tata jest fanem trzycylindrowych diesla i miał Lupo 3l a t eraz ma a2 1.2 3L. Dzisiaj jadę obejrzęc właśnie a2 1.4tdi

Opublikowano

Mam na co dzień do czynienia z roomsterem 1.4 tdi. Terkocze to niemiłosiernie, pali średnio 6,6 litra, nie polecam.

Opublikowano

Aż tyle ? Coś nie tak musi być. Tyle to nie pali nawet moje B6 co waży z pół tony więcej i ma kapcie dwa razy szersze. Pewnie roomster nawet by z nimi kołem nie obrócił na asfalcie :D

I jak kolego obejrzałeś to A2 1.4 TDI ?

Opublikowano

Moje A2 z silnikiem 1.4 TDI o mocy 90KM pali w cyklu mieszanym w przedziale 4.6-4.9l / 100 km (mierzone pod dystrybutorem, leję do pełna i wyliczam średnią). Na oponach 15 cali mam niższe spalania, na 16'tkach wyższe. Zimą maksymalne średnie spalanie w trybie mieszanym (trochę Krakowa, droga do Olkusza itp) wyszło mi 4.92. Nawet używając klimatyzacji podczas ostatnich upałów nie przekroczyłem nigdy 5l.

Ale fakt, silnik traktor. Jak kiedyś padnie mi 1.4 TDI to robię swapa na 1.6 TDI.

Opublikowano (edytowane)

A2'ka z Tomaszowa lubelskiego okazała się cofańcem o 70tys km w dół....

korekty na pompkach niby w miare -0,60 0 +0,60 , BIPy po -15

aczkolwiek auto sprawia wrażenie rozklekotanego już strasznie pod względem układu napędowego, silnik tez wydawał się być głośniejszy a już troche sztuk oglądałem

z tymi 1.4 TDI to jest tak że ile sztuk to każdy chodzi inaczej, jeden głośniej drugi ciszej...

Dzisiaj mam nadzieje ostatni dzień polowania, Polo 1.4 TDI 2007 r, mam wrażenie że ogólnie są lepiej wyciszone niż A2......

Edytowane przez soul87
Opublikowano

Polo jest nowszą konstrukcją od A2.

Opublikowano

9n3 nie rozni sie chyba wiele od 9n ktore zadebiutowało w 2001-2 roku chyba , gdzie A2 jest chyba tluczona od 2000 ?

Opublikowano

Audi A2 zaczęli robić w 1999r.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...