pawelp1991 Opublikowano 18 Września 2015 Opublikowano 18 Września 2015 Witam. Ostatnio spotkała mnie niemiła przygoda i czeka mnie naprawa silnika w moim aucie bądź jego wymiana. Rozsypała mi się panewka, uszkodzony korbowód, ogólnie cały dół silnika do zrobienia i nawet nie wiem czemu tak sie stało... Moje pytanie brzmi następująco jakie są różnice w silnikach z grup 1.8t? czy dół silnika, bądź ewentualnie cały słupek 1.8t AVJ można zastąpić innym silnikiem typu 1.8t??
Mateuszek1001 Opublikowano 18 Września 2015 Opublikowano 18 Września 2015 Wszystkie 1.8t mają słupek identyczny, różnica polega jedynie w osprzęcie i sofcie. Co do remontu jest to mało opłacalne, z drugiej strony nigdy nie ma pewności co do stanu w jakim będzie inny słupek. Więc tak, według mojej opinii, jeśli chcesz autem pojeździć dłuższy czas Ja na twoim miejscu podjąłbym się remontu, natomiast jeśli nie chcesz topić nie potrzebnie grubej kasy w auto to lepszym rozwiązaniem będzie inny motor.
pawelp1991 Opublikowano 20 Września 2015 Autor Opublikowano 20 Września 2015 Wszystkie 1.8t mają słupek identyczny, różnica polega jedynie w osprzęcie i sofcie. Co do remontu jest to mało opłacalne, z drugiej strony nigdy nie ma pewności co do stanu w jakim będzie inny słupek. Więc tak, według mojej opinii, jeśli chcesz autem pojeździć dłuższy czas Ja na twoim miejscu podjąłbym się remontu, natomiast jeśli nie chcesz topić nie potrzebnie grubej kasy w auto to lepszym rozwiązaniem będzie inny motor. no ale to oznacza ze np kupujac silnik 1.8t np z passata b5 rozrzad turbina wtryski itd będą pasowa, czy tu się zaczyna kłopot?
Mateuszek1001 Opublikowano 21 Września 2015 Opublikowano 21 Września 2015 Tzn tak, silniki 1.8t różniły sie od siebie czasem produkcji, otóż silniki montowane w B5 miały inne bloki oznaczone (058) oraz głowice z szerszymi kanałami (AEB) ale niestety tylko na początku produkcji. W silnikach nowszych np w B6 silnik posiadał nowy blok (06A), Rożnicę polegały z tego co pamiętam w realizacji układu smarowania. A to czy silnik jest z Passata czy z A4 albo z A6 czy z czegoś tam jeszcze nie ma znaczenia, rożni sie tylko oznaczeniem. Słupek jest taki sam. Więc jeśli masz pod ręką silnik z passata to śmiało montuj.
jacek70 Opublikowano 21 Września 2015 Opublikowano 21 Września 2015 Pomiędzy b5 a b6 w tych silnikach była różnica jeszcze w misach, termostat ach i napinaczach. Do b6 - AVJ, AMB, BFB, no i BEX z dodatkami.
noxes Opublikowano 21 Września 2015 Opublikowano 21 Września 2015 Byla różnica jeszcze w pompie wody. Do b6 szukaj AVJ, BFB, BEX. AWT z passata b5fl też wejdzie ale musisz miskę zmienić. Zaden ze starszych b5 nie wejdzie bez przerobek.
Rabbi Opublikowano 23 Września 2015 Opublikowano 23 Września 2015 Rozsypała mi się panewka, uszkodzony korbowód nawet nie wiem czemu tak sie stało... przyczyną jest najpewniej zapchany smok pompy oleju i przez to brak smarowania. jak wrzucisz drugi motor to zacznij od czyszczenia
pawelp1991 Opublikowano 26 Września 2015 Autor Opublikowano 26 Września 2015 dzięki za pomoc więc biorę się za szukanie motoru. Pozdrawiam
Waść Kolorowość Opublikowano 26 Września 2015 Opublikowano 26 Września 2015 Rozsypała mi się panewka, uszkodzony korbowód, ogólnie cały dół silnika do zrobienia i nawet nie wiem czemu tak sie stało... Przerabiałem u siebie, zmieniałem blok, po tym jak mi wyleciała panewka oporowa i zamach darł o blok. A pompa oleju jest wsadzona jakaś nowa i smok był dziurawy także u mnie przyczyną był hgw, nie było plastikowej miski co odpowiada za spływ oleju, a najprawdopodobniej silnik podtarł Szwajcar Wziąłem od BFB goły słupek za 800 zł, przerzuciłem i gra gitara, przy okazji nowe uszczelnienia i komplet sprzęgła i samochód śmiga
Mateuszek1001 Opublikowano 27 Września 2015 Opublikowano 27 Września 2015 (edytowane) Ja sie w sumie swego czasu rozglądałem za słupkiem do BFB i z pewnego źródła z niskim przebiegiem to koszt przynajmniej ~ 2000zl Edytowane 27 Września 2015 przez Mateuszek1001
Waść Kolorowość Opublikowano 26 Października 2015 Opublikowano 26 Października 2015 Kupiłem go w okolicach Kraśnika od osoby prywatnej, Słupek był bez głowicy rzecz jasna sam dół
imr_pl Opublikowano 31 Października 2015 Opublikowano 31 Października 2015 U siebie w miejsce bfb wrzuciłem avj i śmiga bez problemu. Koszt z kolektorami łapami itp 2800 przebieg wg angielskiej książki podobno 113tys Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
noxes Opublikowano 31 Października 2015 Opublikowano 31 Października 2015 Ja w miejsce awt wsadziłem avj, musiałem tylko miskę zmienić z awt 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się