Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wypadanie zapłonu a trasa 1000km ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam problem z wypadaniem zapłonu na trzech cylindrach. W piątek wymieniłem wszystkie cewki na nowe Beru - problem nie ustąpił. Zamówiłem jednak za późno świece i ich przy okazji wymiany cewek nie wymieniłem.

Objawy to telepanie silnikiem na postoju oraz strzelanie przy delikatnym przygazowaniu. Na benzynie silnik pracuje równo. Problem jest tylko na gazie.

Jutro czeka mnie trasa ok 1000km i teraz pytanie czy mogę przejechać to z tymi błędami ? Najprawdopodobniej są do wymiany świece ponieważ nie były wymieniane od 2 lat oraz 1 rok na gazie były jeżdżone.

Opublikowano (edytowane)

ja robię podobne trasy ale tak jak w profilu 3.0 i też mam wypadanie zapłonu spowodowane katalizatorami nie cewkami czy świecami musze sie z tym w koncu uporac bo chek daje ciagle po oczach

Edytowane przez Kruk_89
Opublikowano

a jak sprawdzić czy jest to spowodowane ? komp pokaże ?

Opublikowano (edytowane)

tak najlepiej na VCDS sprawdzi przepływ spalin na lewym kacie mam jeszcze w górnej granicy normy a prawy kompletnie do pupy i przez to mi wywala zapłon do tego jeszcze dochodzi parę innych błędów ale to przez te wypadanie zapłonów które są spowodowane katami (standard w 3.0). tak jest w moim przypadku czy 1.8t też tak ma 100% nie daje podjedz do ogarniętego mechaniora znajdz polecanego na tym forum z twojej okolicy i po sprawie

Edytowane przez Kruk_89
Opublikowano

przeskanowanie błędów coś pokaże czy muszę zczytać wartości ?

moze to być jakiś problem z instalacją gazową ?

Opublikowano

prawdo podobnie zle ustawiona instalacja lpg zurzyte wtryskiwacze lub cisnienie na reduktorze za slabe. log z 2+33 kanalu by sie przydal na lpg

Opublikowano

mam podejrzenie na jeden z wtrysków gazu. Dziwnie cyka podczas pracy.

Opublikowano

gaz do korekty, załóż jakieś dobre swiece , ja raz kupiłem ngk bo niektórzy polecali trafiłem na jakieś felerne nawet 500 km nie przejechałem i zapłony wypadały na nich regularnie , możliwe tak jak mówisz że wtrysk szwankuje

Opublikowano (edytowane)

Ja u siebie miałem to samo,niestety skonczyło sie wymiana wtryskiwaczy gazowych,miałem padniete tylko dwa ale wymieniłem wszystkie cztery,niepotrzebnie tylko kupiłem dwie cewki.

Edytowane przez strazak93
Opublikowano

Skoro na Pb jest ok, a na LPG lipa to instalacja do korekty, pewnie wtryskiwacz lub czujnik ciśnienia padł. Cewki to ostateczność, jak już świece nie pomogą.

A świece NGK do 1.8T jak najbardziej tak, ale tylko PFR6Q lub (jeśli auto po modach) BKR7EIX.

Ile u Was ASO woła za cewkę? U mnie 210zł, czytałem że ktoś kupił ori za 170...?

Opublikowano

slo pisał że wymienił cewki na beru, one są bardzo dobre i moim zdaniem nie ma sie co pchać w ori , beru chodzą w okolicach 130 zl

Opublikowano (edytowane)

Skoro na Pb jest ok, a na LPG lipa to instalacja do korekty, pewnie wtryskiwacz lub czujnik ciśnienia padł..

Nie tak do końca... Myślałem identycznie ostatnio, pojechałem od razu do gaziarza. Powiedział, że świeca lub cewka, ale, żeby nie było podpiął kompa, posprawdzał i zrobił jakiś test wtrysków czy coś takiego... Wyszło, że jest OK. Świece miałem nowe, zamieniłem cewki 1 i 4 miejscami i bingo - wypadanie zapłonu przeszło z 1 na 4cylinder. Gaz jest o wiele bardziej czuły na niedomagania układu zapłonowego, dlatego m.in. zalecają częstsze wymiany świec, itp.

Kolega zamieni świece z tą dobrą i zobaczy czy to to, czy szukać dalej...

Edytowane przez Pablo_s-c

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...