Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Nadciąga czerwony Avanturnik :) Gwint i koło na pokładzie :) str. 2


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich audimaniaków. Od dwóch tygodni jestem po raz kolejny szczęśliwym właścicielem Audi. Tym razem zrobiłem krok do przodu (zawsze było to Audi 80 B4) i zakupiłem Audi A4 B5 FL z grudnia 1999 roku z silnikiem 1,9 TDI o oznaczeniu AVG.

Jestem wielkim wielbicielem tej marki :wub: a zaraził mnie nią mój wujek kiedy to bodajże w 1996 roku posiadał wypaśne B3 na pełnym wyposażeniu.

Na forum już kiedyś działałem na AK80.pl oraz audipodkarpacie.pl i zacząłem wtedy rezanko Audi 80 B4 TDI z silnikiem 1Z. Z czasem wyszło że auto było składane z dwóch i się rozjechało :huh: . Później były jeszcze trzy B4 itp. ale teraz podejmuje się poprawić troszkę fabrykę i rzezać A4 w tym najszybszym kolorze :banan:

Tutaj link do b4 (http://www.audi80.pl/topics131/b4-19tdi-my-red-avant-avancik-sprzedany-vt31222.htm )

Teraz kilka słów o autku. Zakupiłem je od pierwszego właściciela w PL w sumie z pewnego źródła (użytkowała je przez 3 lata kobieta) autko jest zadbane i czyste, posiada kilka odprysków i naprawiana była lewa strona tył tak po próg. Poprzedni właściciel dbał o auto i wszystko robili na czas.

Autko ma na wyposażeniu:

  • el. Szyby przód
  • elektryczne i podgrzewane lusterka
  • klimatronik
  • regulowana wysokość siedzeń
  • regulowana kolumna kierownicy
  • relingi
  • aluski 16cali z oponami 205/45
  • okrojony FIS
  • centralny zamek + pilot
  • regulacja świateł
  • ABS

i w sumie nie wiem co jeszcze :kwasny:

Plany co do auta nie wielkie między innymi:
  • gwint albo dobry kit
  • fajna felga chętnie 17
  • marzy mi się pełny FIS
  • przód/tył S4
  • środek kubły w skórze
  • konsola na 2din
  • może bi-xenon
  • spryski
a co jeszcze to zobaczymy co pod patrze u kolegów :naughty: . Na pewno chciałbym doprowadzić lakier do ładu i porządku.

504e771e84e276edmed.jpg

91af266597095933med.jpg

5ada32966c266b19med.jpg

94b790e6adae3a1dmed.jpg

0129f199486b68cfmed.jpg

011de4c75155a8bdmed.jpg

25b96e85e08009e0med.jpg

269fc06b5ae996demed.jpg

bf0a067993f707a4med.jpg

0b6eed2965a45150med.jpg

ae8d172387f3f8a9med.jpg

9003a26214a0e52fmed.jpg

89ced2b5caf8c01amed.jpg

8a6e3b926b782d9cmed.jpg

4eabcb0f86cc1c2bmed.jpg

a792b6bdcd2d74aamed.jpg

9664063078ca3d63med.jpg

5c7d86ceee76dc8amed.jpg

Sezon 2016 :)

Ze względu ze nadciąga wielkimi krokami sezon motoryzacyjny 2016 uzbrajam się powoli w graty :)

Na początku kupiłem sprężyny -40mm z amorkami z przód bodajże z 1be ale od kolegi z forum nadazyl się jeszcze gwint na przód. Po numerze z amortyzatora jest to SuperSport.Jeździł ktoś na tym zawiasie? Jak to się sprawuje?

8ddd21bcbe3d95fcmed.jpg

ebc737bc7dee748cmed.jpg

Teraz szukam jakiegoś koła 17 :)

Wszelkie omentarze i dobre rady bardzo mile widziane

Edytowane przez kamilek89
Opublikowano

Piękna powodzenia w modzeniu :):hi:

Opublikowano

dzięki :) marzy mi się jeszcze w tym sezonie gwint i koło :banan:


Na nowy sezon wpadły sprężyny -40mm i gwint na przód od kolegi z forum:) foto str 1 ??
Opublikowano

Piękny samochód, piękny kolor.
A cóż to za wynalazek na blendzie bagażnika?

Opublikowano (edytowane)

Hehe na klapie to wybryk poprzedniego właściciela :) będzie w kolor bo wstyd:)

Oprócz zawieszenia na nowy sezon wpadły też dziś koła(miały być 17 ale:)] :grin: ori MAM 18" i 8" szerokie et bodajże 35 :banan: Felgi do renowacji ale nie spawane i prościutkie :kox: w planach mam opony 205/45 przód i 215/45 tył.

39478f77f770f5a2med.jpg
593e16cb8896331fmed.jpg
e11dafb754b4afcdmed.jpg
i jak? będą? :wink:
Edytowane przez kamilek89
Opublikowano

mam takie same tyle ze 19 fajnie sie prezentuja:)

Opublikowano

mam takie same tyle ze 19 fajnie sie prezentuja:)

Od dłuższego czasu mi się te felgi podobaja:)trochę się obawialem 18 ale widze ze smogaj chłopaki i chwala :)

Opublikowano

fajnie sie prezentuja na aucie:)

Opublikowano

No i temat felg trochę się już normuje :) wszelkie obdrapania wyszlifowane, lakier ściągnięty i teraz próbuje jakoś odświeżyć felgi.założyłem je nawet na auto czy wszystko pasuje i et jest perfekcyjne ? felge się równa z blotnikiem idealnie :) a teraz kilka fotek

68a28e157104b2cbmed.jpg

106a80cd36347fd8med.jpg

684c45a8282213b0med.jpg

8079ce0ab1e87bcfmed.jpg

ff9061617113b800med.jpg

Oponki też już są 225/40/18 jeszcze się zastanawiam co z dekielkach zrobić i jak je odświeżyć może pomalować czy tylko wypolerowac.

Opublikowano

No i temat felg trochę się już normuje :) wszelkie obdrapania wyszlifowane, lakier ściągnięty i teraz próbuje jakoś odświeżyć felgi.założyłem je nawet na auto czy wszystko pasuje i et jest perfekcyjne ? felge się równa z blotnikiem idealnie :) a teraz kilka fotek

68a28e157104b2cbmed.jpg

106a80cd36347fd8med.jpg

684c45a8282213b0med.jpg

8079ce0ab1e87bcfmed.jpg

ff9061617113b800med.jpg

Oponki też już są 225/40/18 jeszcze się zastanawiam co z dekielkach zrobić i jak je odświeżyć może pomalować czy tylko wypolerowac.

Kup oryginalnedekle audi, najbardziej zrobia robote ;) Mialem takie kola na poprzedniej b5 tyle tylko ze ori 19" 8,5j et45 i tez na gwincie supersporta. Super to wygladalo ;)

Opublikowano (edytowane)

To muszę sobie rozmiary dekla zmierzyć dobrze i szukać dekli :)

Powiedz mi jeszcze jak Ci się jeździło na super sporcie? Wydaje mi się ze jest dość miękki.

Edytowane przez kamilek89
Opublikowano

No beton to to nie jest :) ogolnie jak na moim standartowym zawieszeniu w obecnej s4 b5 tylko nizej ;) jest calkiem komfortowo ale lepiej drogi sie trzyma

Opublikowano

Powiedz mi jak ściagałeś lakier z felg? mamy na dniach walczyc z kolegi felgami bo na myjce bezdotykowej użył jakiegos świnśtwa i mu zmyło częsciowo bezbarwny, teraz trzeba to dokończyć i pójdą w polerke

Opublikowano

Plany masz fajne i skromne. Będą pasować do tego auta. Ale zastanawia mnie jedno. Patrząc na twoje poprzednie auta, to mam nadzieję, że nie masz na myśli kubłów Recaro bo takowe w połączeniu z zakupem zderzaków S kosztem są wiele wyższe niż te wszystkie 'osiemdziesiątki' razem wzięte.
A co do felg 18 w tym wzorze to osobiście nie polecam. Masz diesla więc będziesz dużo na pewno jeździł. Ja też miałem. Opony standardowe 225/40. Robiąc typowe dieslowskie przebiegi nie da się na tym rozmiarze ujechać. Rozważyłbym jednak 17 na twoim miejscu, to idealny kompromis pomiędzy wyglądem a wygodą. Po wtóre, ciężko jest utrzymać te felgi w dobrym wyglądzie na dłuższą metę.
Powodzenia w dalszych modach!

Opublikowano

Plany masz fajne i skromne. Będą pasować do tego auta. Ale zastanawia mnie jedno. Patrząc na twoje poprzednie auta, to mam nadzieję, że nie masz na myśli kubłów Recaro bo takowe w połączeniu z zakupem zderzaków S kosztem są wiele wyższe niż te wszystkie 'osiemdziesiątki' razem wzięte.

A co do felg 18 w tym wzorze to osobiście nie polecam. Masz diesla więc będziesz dużo na pewno jeździł. Ja też miałem. Opony standardowe 225/40. Robiąc typowe dieslowskie przebiegi nie da się na tym rozmiarze ujechać. Rozważyłbym jednak 17 na twoim miejscu, to idealny kompromis pomiędzy wyglądem a wygodą. Po wtóre, ciężko jest utrzymać te felgi w dobrym wyglądzie na dłuższą metę.

Powodzenia w dalszych modach!

Bez przesady. Latalem na tych felgach tylko w 19" i na gwincie. Co prawda nie mialem dizla tylko 2.8 ale przebiegi tez robilem spore po Polsce i europie i bylo dobrze :) Utrzymanie to tez kwestia podejscia. Decydujac sie na te lustra w polerce trzeba zdawac sobie sprawe ze wymagaja wiecej uwagi niz inne. A co do rozmiaru to w B5 na glebie moim zdaniem od 18" w miare wyglada (zwlaszcza ten wzor). Ostatnio kupilem S4 i stala na 18" w tym wzorze i wygladaja malutkie. Jesli ktos twierdzi ze 1" to nie roznica to tu porownanie 18" vs 19" :

DSC02044j_spxnpnw.jpg

miedzy 17" a 18" tez bedzie taka roznica ;)

Opublikowano

Bardzo ładnie :D widze kolega okolice moje ja pod Przemyśl :D Kiedyś jakiś spot koniecznie :D

Opublikowano

Powiedz mi jak ściagałeś lakier z felg? mamy na dniach walczyc z kolegi felgami bo na myjce bezdotykowej użył jakiegos świnśtwa i mu zmyło częsciowo bezbarwny, teraz trzeba to dokończyć i pójdą w polerke

Kowi moj znajomy robil preparatem "DIALL". Mozna w castoramie kupic. Dobry bo nie trzeba skrobac. Naklada sie pedzlem i czeka troche. Pozniej przy urzyciu kompresora lakier schodzi platami. Myjka cisnieniowa napewno tez zejdzie.

Opublikowano (edytowane)

Kowi lakier sciagalem papierem ściernym 320 na miękkim krążku do wiertarki a później papiery do 1500 a później filc polerski i aluchrom :) nie chciałem używać żadnych płynów żeby nie rozpuscilo mi też czarnej farby między spryszkami.

co do przebiegów to rocznie ok 35tyś.km. No zobaczymy jak się będzie na tym jeździć ?ten wzór felg podobał mi się już od dawna, miałem zamiar na poprzednią 80 tke założyć takie 17 no ale nie wyszło.

Felgi po wypolerowaniu mam zamiar pociągnąć klarem żeby nie plowialy - może to zda egzamin.

Co do zderzaków S to z czasem może zarobie na nie ?? chciałbym jeszcze parę rzeczy ogarnąć jako priorytet.

Dzięki chłopaki z podpowiedzi i opinie ?

Panowie jakby ktoś słyszał o gwintowanych amorach na tył to będę zainteresowany.?

AUDI ODMÓWIŁO WSPÓŁPRACY ????

No i po raz drugi czerwony avant stał się dla mnie pechowy :( wczoraj wracając z pracy autko odmówiło posłuszeństwa ? jechałem sobie przez Rzeszów a tu nagle autem zaczęło telepac więc wcisnalem sprzęgło i auto zgasło więc na luzie zjechalem na zatoczki. Wyłączyłem zapłon i chcąc odpalić silnik nie obrócił - był zablokowany. Powrót do domu na lince. Poprzednia 80 b4 zrobiła mi podobnie i silnik musiałem wymieniać.

Przed zdarzeniem silnik jakby inaczej pracował. Taki metaliczny dźwięk czasem było słychać ale pytałem mechaników i znawców i mówili że te silniki tak czasem pracują ale nie ma się co przejmować więc jeździłem dalej. No i stało się.

Przyciągnęła auto pod dom i dziś próbowałem obracać wałem i sie kręci ale przystawia. Jak przekrecilem czy obrót bez oporów to próbowałem odpalić kręcił ale jakby nie było kompresji, później załapał ale zatelepal i zgasł. Wydaje mi się ze głowica do roboty. Może zawory ugielo albo podstawilo. Rozrząd cały nie uszkodzony.

Miał ktoś podobny przypadek? ???

Silnik rozebrany i wszystko wiadomo. Na 4 cylindrze pękł zawór - rozwalilo gniazdo zawory i tłok :( a szczęście cylinder jest cały i niby rys nie widzę a nie nie czuć pod palcem.

Kupiłem dziś silnik i miałem w planach wyieniac cały ale przeloze tylko głowice i tłok, coś tam jeszcze wymienię i ma być. ?

Drugie czerwone audi i drugi raz silnik ?

93fb1c459ed5877amed.jpg

710926907d196d92med.jpg

1bb9c96c9fb39b6fmed.jpg

fd01828a16249292med.jpg

Edytowane przez kamilek89
Opublikowano

Co było powodem ze zawór pękł?

Opublikowano

Pojęcia nie mam :( słychać było metaliczny dźwięk i mnie to niepokoilo ale po konsultacjach usłyszałem " Panie te silniki tak chodzą..." :( no i jeździłem aż w końcu stanął silnik...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...