Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ślady wytarcia na panewkach wałka rozrzadu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

po zdemontowaniu walka rozrządu okazały sie panewki tak jak widać to na zdjęciach czy to jest do wymiany ?

226a4cbed6a4.jpg

Edytowane przez darekaudi4
Opublikowano

Tak

Wysłane z mojego LG-E460 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Panewka do wymiany. Widziałem w dużo gorszym stanie, więc bez obaw.

Opublikowano

Warto też wyjąć "szklanki", włożyć wałek i sprawdzić czy obraca się bez oporu.

Opublikowano

W taty AJM po 320 tyś przy wymianie szklanek taki sam widok . Oczywiście wymieniłem . :-)

Opublikowano

czy jakiś szlif wałka trzeba rocić czy tylko wystarczy wymienić panewki i po wszystkim?

Opublikowano

wałek sam sie "doszlifuje", szczególnie na krzywkach:).

Jak wałek będzie stawiał opór przy obracaniu bez "szklanek" to osiowanie czopów wałka Cie czeka... Rzadko się zdarza aby głowica się tak odkształciła ale jednak od czegoś te półpanewki się wycierają w taki a nie inny sposób(i na pewno wszystkie równo sie nie wytarły).

Opublikowano

Takie zużycie panewek wałka rozrządu jak na załączonym zdjęciu jest jak najbardziej typowe dla PD-ków 8V, akurat dolne półpanewki są na środku podparte na około połowie swojej szerokości ze względu na dużą średnice popychaczy zaworowych :decayed:

Opublikowano

Wymienione temat zamykam .

Opublikowano

Z moich doświadczeń wymiana samych panewek to tak jak założenie czystych gaci na brudną dupe.......

Z własnego doświadczenia powiem ze jako młody nic nie wiedzący mechanik wymieniłem panewki na wale ponieważ przy wymianie pierscieni stwierdziłem ze są zniszczone, po miesiącu kontrolka od oleju nie gasła juz wogóle i skończyło sie generalnym remontem silnika, na szczęscie remont kosztował mniej niz sam ori wałek do 1.9.

Opublikowano

Z moich doświadczeń wymiana samych panewek to tak jak założenie czystych gaci na brudną dupe.......

Z własnego doświadczenia powiem ze jako młody nic nie wiedzący mechanik wymieniłem panewki na wale ponieważ przy wymianie pierscieni stwierdziłem ze są zniszczone, po miesiącu kontrolka od oleju nie gasła juz wogóle i skończyło sie generalnym remontem silnika, na szczęscie remont kosztował mniej niz sam ori wałek do 1.9.

Wałek dałem do sprawdzenia i pomierzenia i nie było potrzeby z nim nic robić,a sprawdzał gość który zajmuje sie głowicami od 30lat więc nie miałem zastrzeżeń aby go nie zakładać

Opublikowano

Takie jest moje proste myślenie ze nowy element jeszcze bardziej niszczy stary moze sie myle ale zdania nie zmienie :)

Opublikowano

Nie bedziemy sie spierać, ważne że jest zrobione i działa bez zarzutów

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...