sebek89 Opublikowano 30 Września 2015 Opublikowano 30 Września 2015 Witajcie. Mam taki problem umówiłem się do mechanika na naprawe turbiny przed chiptuningiem. Objawy są takie. Gdy zbyt cisnę auto to turbo przechodzi w stan awaryjny i przestaje działać nie ma mocy. Po zgaszeniu i odpaleniu ponownie silnika jest ok. Dzieje się to coraz częściej. Byłem na kompie to pokazało że jest przeładowanie turbo. Mechanior powiedział że coś tam ze sztangą trzeba zrobić. Może być tak że coś przeczyści i będzie ok. Mówił mi żebym szykował 500zł chyba że będzie trzeba wymieniać częsci w środku to ponad tysiąc PLN. Na kompie wyskakuje w silniku błąd nr. 00575 co oznacza Ciśnienie w kolektorze ssącym. Różnica w regulacji. Co mam zrobić a czy nie lepiej kupić regenerowane turbo?? Proszę o pomoc.
Hezen Opublikowano 30 Września 2015 Opublikowano 30 Września 2015 (edytowane) Zacznij od sprawdzenia wszystkich gumowych wężyków układu podciśnienia http://oi61.tinypic.com/fnr22x.jpg Jeśli układ będzie nieszczelny to turbina też będzie przeładowywać, po prostu popękane wężyki należy wymienić na nowe. Najlepiej zacząć od sprawdzenia najtańszych rzeczy Co do samej turbiny, wystarczy czyszczenie geometrii które możesz samemu zrobić http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=373199 Nie ma potrzeby wymiany turbiny. Edytowane 30 Września 2015 przez Hezen
goldi Opublikowano 1 Października 2015 Opublikowano 1 Października 2015 zmień mechanika sztangi sie zazwyczaj nie rusza jest ona ustawiona fabrycznie rozbierz turbo wyczyść usuń kata zostaw puszkę i będziesz miał spokój na długie lata jak będziesz jezdził dynamicznie
sebek89 Opublikowano 1 Października 2015 Autor Opublikowano 1 Października 2015 A po czyszczeniu robi się geometrię? ? On mi mówił ze tyle kasy bo geometria do tego dochodzi. Jak się robi geometrię kompem czy jak?? A te przewody to mam sprawdzić na oddalonym silniku czy nie ma przedmuchow czy na zasłony? ?
wesz82 Opublikowano 1 Października 2015 Opublikowano 1 Października 2015 Powiem Ci tyle jak sam mechanior za 2h roboty skroi cie 500zl to ja bym mu podzidkowal. Geometrie sie czysci bo od nagaru sie zatykaja lopatki.jak masz garaz i umiejetnisci na poziomie podstawowym to zrobisz to samemu. Mozs byc tak ze lopatki maja duzy luz albo jest wytarta bieznia ale to znikome przypadki. Glownym powodem jest wlasnie sadza ktora od zamulenia blokuje prace lopatek. Wymien wezyki tak jak radzi kolega nastepnie jedz gdzies postaraj sie przegonic auto tj 5bieg i ile sie da.jak nie pomoze to pisz na pv powiem co dalej.
mantix Opublikowano 1 Października 2015 Opublikowano 1 Października 2015 (edytowane) Kolego jak masz vaga i wakumetr to lepiej najpierw posprawdzać podciśnienia. Może się okazać, że wężyk nieszczelny lub N75 nie domaga. Na wyciągnięcie turbiny zawsze będziesz miał czas. A nawiasem mówiąc to ten Twój mechanik to naprawdę geniusz " do tego geometria dochodzi" , a co on jeszcze chciał czyścić? Turbiny WG są praktycznie bezobsługowe więc chyba oczywiste, że jak wyciąga vnt to ma wyczyścić zmienną geometrię i nic więcej nie ruszać. Za to się bierze około 200 zł, więc się nie wygłupiaj i nie jedź już do niego Edytowane 1 Października 2015 przez mantix
sebek89 Opublikowano 2 Października 2015 Autor Opublikowano 2 Października 2015 Mam vaga jak w nim sprawdzić czy dalej jest przeładowanie jak będe już miał wyczyszczoną turbinę?? Dziśaj jade do znajomego się może z nim umówię i zrobie sam z nim.
wesz82 Opublikowano 2 Października 2015 Opublikowano 2 Października 2015 Vag to logi i sprawdzenie błędu Zaś vakuometr podłącz do weżyka przed turbo i ma boć mniej niż -0.6
sebek89 Opublikowano 2 Października 2015 Autor Opublikowano 2 Października 2015 Byłem dzisiaj u innego mechanika sprawdził turbinę i powiedział ze chodzi dobrze sprawdzał kierowniczki. On obstawia ze walnie ty jest zawor podciśnienia n72. Czy to może być przyczyną? ? Miałby ktoś taki zawor na podmianke? ?
mantix Opublikowano 2 Października 2015 Opublikowano 2 Października 2015 Zawór n75, możesz go podmienić z n18, to bliźniacze zaworki.
wesz82 Opublikowano 2 Października 2015 Opublikowano 2 Października 2015 Jak walnoety jest n75 to auto w ogole nie jedzie a nie raz wpada w awaryjny. Zrob sobie sam tak odepnij wezyk.z gruszki i patrz jak sztanga sie porusza tj jaki zakres ma nastepnie poprowadz wezyki yak by ominac zawor n75 i wtedy zobaczysz jaki jest ruch sztangi. Albo ppdlacz wacuometr przed gruszka jak.jest mniej niz -0,6 to sprawdz ile masz przed n75. Na ppdmianke mozesz dac n18 z egr
mantix Opublikowano 2 Października 2015 Opublikowano 2 Października 2015 On ma 97 więc nie jest pewne czy obsłuży jego sterownik 11BS, musi sprawdzić.Więc nie jest pewne czy wakumetrem coś sprawdzi, bo musi logować grupę 11BS mierząc podciśnienie.
wesz82 Opublikowano 2 Października 2015 Opublikowano 2 Października 2015 No ok ale ja nie mam egr i nie zrobie sobie 11bs ale po odpaleniu jest podcisnie wymuszone pompa vacum. Tobie chodzi o to ze nie sprawdzi ile jest przed n75tak??? Najprostrza metoda to logi one wsio pokaza. Wiem ze jak mi n nie domagal to auto w ogole nie jechalo a nie lapalo awaryjny.
sebek89 Opublikowano 2 Października 2015 Autor Opublikowano 2 Października 2015 Ale ja mam prawdopodobnie zawor n72 walnie ty on jest na kostkę stara kwadratowa a nie na grucha jest dobra dzisiaj wstawał a po odpalenie dobrze i sztangi chodziła.
wesz82 Opublikowano 2 Października 2015 Opublikowano 2 Października 2015 Sebek pisz bardziej po naszemu.. Podmien z n18 to jest ten od egr.a wezyki od egr zaslep.
mantix Opublikowano 2 Października 2015 Opublikowano 2 Października 2015 Kolego wesz82 tak chodzi mi o to że może być tak, że nie sprawdzi jakie jest podciśnienie na gruszkę bo jak ma stary sterownik to nie zaloguje 11BS. Ja też nie mam egr ale 11BS normalnie przecież loguje bo od sterowania turbiny jest N75 więc N18 nie ma z tym nic wspólnego. Ciśnienie z wakupompy sprawdzi( ok -0,8 bara na rozgałezieniu na zaworki), ale już jakie jest na gruche może nie sprawdzić, najprościej podmienić zaworki jak pisałeś.
Hezen Opublikowano 3 Października 2015 Opublikowano 3 Października 2015 Mantix, a map sensor masz w ecu czy na dolocie? Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Vanishek Opublikowano 3 Października 2015 Opublikowano 3 Października 2015 Kolego miałem ten sam problem, przeczyszczenie kierowniczek pomogło z tego co pamiętam, płaciłem 200 zł mechaniorowi
dragon1493 Opublikowano 3 Października 2015 Opublikowano 3 Października 2015 (edytowane) Mój AFN miał to samo i okazało się że walnięty zawór N75, dziś wymieniam na sprawny na którym mój silnik śmigał tydzień temu (pożyczony N75) :-). Robota na 15min, a turbo nie będzie wpadać w tryb awaryjny. Nie baw się w używki N75, bo ja kupiłem używany i padał po chwili, teraz mam kupiony od kumpla sprawdzony N75 i turbo nie wpada już w tryb awaryjny . Edytowane 3 Października 2015 przez dragon1493
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się