matstol644 Opublikowano 5 Października 2015 Opublikowano 5 Października 2015 (edytowane) Witam! Od dłuższego czasu mam problem z dziwnym dźwiekiem. Pojawia się on podczas przyspieszania w zakresie obrotów od ok 1500 do 2500, ale także podczas odpuszczania gazu i spadku do tego zakresu obrotów silnika. Auto to Audi A4 B6 1.8T AVJ 2001r. 5-biegowy manual. Na filmiku zgrzyt pojawia się w 5 sekundzie. https://www.youtube.com/watch?v=xdQrEd-JGJI&feature=youtu.be Dodam jeszcze, że dzieje się tak tylko po przejechaniu kilku kilometrów i rozgrzaniu silnika. Edytowane 5 Maja 2016 przez matstol644
matstol644 Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Witam. Owym dziwnym zgrzytaniem okazało się uszkodzenie napinacza łańcucha wałków rozrządu. Po odłączeniu wtyczki od napinacza dźwięk się nie pojawia. Zamierzam wymienić napinacz wraz z łańcuchem. Taki zestaw w ASO to koszt prawie 3tys., a więc nie mało. Wyczytałem, że jako zamienniki polecane są Febi/SWAG. Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć czy warto kupić ten zestaw? https://www.czesciauto24.pl/swag/7989998
przem8 Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Opublikowano 17 Kwietnia 2017 A może winna jest sama cewka od napinacza i ją tylko wymienić skoro po odpięciu wtyczki jest wszystko ok, ewentualnie potraktować ją delikatnie mocniejszym narzędziem może pomoże Wywalało Ci przy tym checka na desce?
matstol644 Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Check pojawiał się tylko i wyłącznie po odpięciu wtyczki i przejechaniu tak kilku kilometrów. Kiedy wtyczka została podpięta spowrotem check znikał z deski, więc cewka chyba jest sprawna. Jeżeli miałbym wymienić całość to czy ten SWAG jest godny polecenia?
przem8 Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Powiem Ci, że od 1,5 roku w A4 użytkuję napinacz maxgear za niewiele ponad 400zł i odpukać jest wszystko ok. Wtedy jeszcze nie miałem takiego rozeznania z napinaczami i w sklepach motoryzacyjnych nic lepszego nie mieli, a bałem się podrób z allegro, szukałem też używek ale były w gorszym stanie niż dotychczasowy. Swag czy febi powinny być ok, polecają też autologa.
matstol644 Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2017 A jakie u Ciebie dawał objawy ten uszkodzony napinacz. U mnie jest tak, że słychać to zgrzytnięcie przy schodzeniu z obrotów plus głośno chodzi na ciepłym silniku na wolnych obrotach brzmi tak trochę dieslowato.
przem8 Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Chrobotanie w zakresie 1200-1800 obrotów na zimnym i cieplym silniku. Po zdemontowaniu napinacza miałem ladne slady na glowicy od łańcuszka. Twój napinacz domaga się o wymianę:p
matstol644 Opublikowano 16 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2017 Zdecydowałem się na napinacz firmy Vaico za ok 750zł, ponieważ nie mieli w hurtowni SWAGA, w której zamawiałem części oraz łańcuch firmy IWIS, chyba taki jak oryginalny, bo na starym też jest wybite logo tej firmy. Po wymianie silnik znacznie się wyciszył zarówno na wolnych obrotach jak i poranny start jest o wiele cichszy (wczesniej występował suchy start przez ok. 2s). Od wymiany nie uświadczyłem już żadnego zgrzytania itp.
matstol644 Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2020 [Aktualizacja] Napinacz firmy Vaico wytrzymał tylko około 10tys kilometrów. W chwili obecnej problem wrócił.
Kali 4444 Opublikowano 11 Sierpnia 2020 Opublikowano 11 Sierpnia 2020 Ja kupiłem napinacz na alledrogo firmy fai za około 700 zl póki co przejechałem 8 tyś km i narazir cisza przy odpalaniu jak i przy normalnej jeździe
ELLIOTT Opublikowano 11 Sierpnia 2020 Opublikowano 11 Sierpnia 2020 Prawie w cenie ori bez cewki, do tego wyłączyć w sofcie co trzeba.. Ludzie jak widać nie nauczyli się jeszcze, że zamiennikami to loteria. Teraz prawie finalny koszt jak za nowy z cewką
matstol644 Opublikowano 9 Września 2020 Autor Opublikowano 9 Września 2020 A czy można jeździć z napinaczem bez cewki, nie usuwając jej z softu? Oprócz świecącego się check engine są jakieś "efekty uboczne"?
szpakuziom Opublikowano 9 Września 2020 Opublikowano 9 Września 2020 18 minut temu, matstol644 napisał: A czy można jeździć z napinaczem bez cewki, nie usuwając jej z softu? Oprócz świecącego się check engine są jakieś "efekty uboczne"? Póki co ja jeżdżę już 3 miesiące i nic się nie dzieję. Miałem jechać na program i wyłączyć to u Tunera, ale wpadła maglownica do roboty, więc kolejny miesiąc trzeba jeździć ;D
Emejcz Opublikowano 12 Września 2020 Opublikowano 12 Września 2020 (edytowane) W dniu 9.09.2020 o 19:58, matstol644 napisał: A czy można jeździć z napinaczem bez cewki, nie usuwając jej z softu? Oprócz świecącego się check engine są jakieś "efekty uboczne"? Masz parę kilometrów od siebie @Łukasz13 i ci to za parę złoty usunie z softu. W dniu 9.09.2020 o 20:17, szpakuziom napisał: Póki co ja jeżdżę już 3 miesiące i nic się nie dzieję. Miałem jechać na program i wyłączyć to u Tunera, ale wpadła maglownica do roboty, więc kolejny miesiąc trzeba jeździć ;D Dzieje się. Sprawdź sobie jakie masz korekty długoterminowe. Edytowane 12 Września 2020 przez Emejcz
szpakuziom Opublikowano 12 Września 2020 Opublikowano 12 Września 2020 16 minut temu, Emejcz napisał: Masz parę kilometrów od siebie @Łukasz13 i ci to za parę złoty usunie z softu. Dzieje się. Sprawdź sobie jakie masz korekty długoterminowe. Czyli lepiej to wyłączyć?
matstol644 Opublikowano 27 Września 2020 Autor Opublikowano 27 Września 2020 Czy numer nastawnika bez cewki, który będzie pasował do AVJ to 058 109 217 A?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się