Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem ze wskaźniekiem poziomu paliwa. Film.


Filip954

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od jakiegoś miesiąca jestem w posiadaniu A4. 1.9 TDI AJM, od samego początku nie działa poprawnie wskaźniek pomiomu paliwa. Filmik ukazuje zachowanie wskazówki. Wskazówka wychyla się na rezerwę od razu po włączeniu świateł, nawet przy wyciągniętym kluczyku ze stacyjki. Po przekręceniu stacyjki wskazówka również najpierw wychyla się do rezerwy nie zależnie od poziomu paliwa a następnie pokazuje ile jest paliwa plus to wychylenie z przekłamania. Kontrolka od rezerwy zalącza się prawidłowo, wskazówka jest nad rezerwą, troche mniej jak połowa i zaczyna świecić się rezerwa i wystarcza paliwa mniej więcej na 150km.

Próbowałem już rozłączania klem, w teście licznika wskazówka wychylona jest rónież o to przekłamanie. Po pewnym czasie na postoju przy wyłączonych światłach i stacyjce na "0" wskazówka wraca do normalnej pozycji czyli tak jak wskazówka od temperatury cieczy chłodzącej.

Edytowane przez Filip954
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A spróbuj podczas testu wskazówek zdjąć tą wskazówkę i ponownie założyć idealnie po środku. Posiadasz licznik jaegera, a one często padają. I u Ciebie może to również być początek końca tego licznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, pozwolę podpiąć się pod temat kolegi ponieważ mam podobny problem. Wariuje mi w trakcie jazdy wskazówka paliwa i temp, te same zegary. Czy wie ktoś może z forumowiczów, gdzie w Łodzi i okolicach można wymienić silniczki? Serwis Audi powiedział mi, że zegary są nierozbieralne, ale w necie są firmy które się tym zajmują ale mam do nich daleko.

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, pozwolę podpiąć się pod temat kolegi ponieważ mam podobny problem. Wariuje mi w trakcie jazdy wskazówka paliwa i temp, te same zegary. Czy wie ktoś może z forumowiczów, gdzie w Łodzi i okolicach można wymienić silniczki? Serwis Audi powiedział mi, że zegary są nierozbieralne, ale w necie są firmy które się tym zajmują ale mam do nich daleko.

Pozdrawiam

Jacek

Tylko w czasie jazdy, czy na postoju lub na samym zapłonie też wariują? Jak nie wariują to dobrze wskazują? Robiłeś może test wskazówek vagiem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, pozwolę podpiąć się pod temat kolegi ponieważ mam podobny problem. Wariuje mi w trakcie jazdy wskazówka paliwa i temp, te same zegary. Czy wie ktoś może z forumowiczów, gdzie w Łodzi i okolicach można wymienić silniczki? Serwis Audi powiedział mi, że zegary są nierozbieralne, ale w necie są firmy które się tym zajmują ale mam do nich daleko.

Pozdrawiam

Jacek

Tylko w czasie jazdy, czy na postoju lub na samym zapłonie też wariują? Jak nie wariują to dobrze wskazują? Robiłeś może test wskazówek vagiem?

Przepraszam, że tak bardzo po czasie. Nie robiłem testu, ponieważ jak ostatnio podjechałem do jednego warsztatu to nie mieli tego w opcjach akurat. Natomiast po objawach i przeczytaniu iluś wątków w internecie wszystko wskazuje na zegary. Jak nie wariują to wskaźnik temp pokazuje dobrze (czasem pomaga mu popukanie w zegary), natomiast wskaźnikowi paliwa nie pomaga nawet to (ale jak auto kupiłem w lutym, po dłuższej jeździe pokazywał prawidłowy stan i później znów wariował). Ostatnio prawidłowo pokazuje tylko >3/4 baku, ale czasem potrafi spaść niżej trakcie jazdy i płynnie wrócić. Często obydwa wariują przy jednostajnej jeździe np. na trasie lub jak się stanie na światłach na wolnych obrotach. Nie sądzę żeby przy ostatnich warunkach auto się gotowało bo fis mi nic nie "zgłasza". Są dni że wskaźnik temp działa normalnie i idealnie stoi na 90 (w warunkach takich samych jak wtedy gdy wariował). Jak podskoczy np do 100-110 i się w niego puknie to wraca płynnie na 90. Co do pytania z zapłonem to jak parę razy sprawdzałem to też wariowały. Przy czym wariowanie ogólnie w nich oznacza że wskaźnik paliwa pokazuje zawsze >1/2 baku chyba że zatankuje do pełna to jak pisałem powyżej do 3/4 działa normalnie i płynnie a w zasadzie to nawet do 1/2. Wskaźnik temp ma tendencje do zawyżania do 100. Ale ostatnio przyłapałem go na tym że czasem widać jakby silniczek nie miał siły dokręcić wskazówki do 90. Pokazuje 90, zaraz spada np na 70 -> 80 -> 75-> 90.

Firma którą znalazłem w necie co się tym zajmuje znajduje się w Żorach, ale tam mam ponad 250km w jedną stronę. Duża wyprawa a nie chciałbym wysyłać zegarów bo boję się że jak wrócą to coś będzie z nimi nie tak. Albo z kodowaniem, albo coś, i za elektronika i kodowanie zapłacę tyle samo albo więcej niż jak pojechałbym tam autem. Ale na to brak czasu i kasy. Może znacie kogoś w okolicy Łodzi kto się tym zajmuje. O FIS ogłoszenia się pojawiają. Ale o to cisza. Serwis Audi powiedział mi że co najwyżej może zrobić mi test wskazówek, sczytać błędy z zegarów i zamówić nowe. O cenę domyślacie się że nie ma co pytać ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, pozwolę podpiąć się pod temat kolegi ponieważ mam podobny problem. Wariuje mi w trakcie jazdy wskazówka paliwa i temp, te same zegary. Czy wie ktoś może z forumowiczów, gdzie w Łodzi i okolicach można wymienić silniczki? Serwis Audi powiedział mi, że zegary są nierozbieralne, ale w necie są firmy które się tym zajmują ale mam do nich daleko.

Pozdrawiam

Jacek

Tylko w czasie jazdy, czy na postoju lub na samym zapłonie też wariują? Jak nie wariują to dobrze wskazują? Robiłeś może test wskazówek vagiem?

Przepraszam, że tak bardzo po czasie. Nie robiłem testu, ponieważ jak ostatnio podjechałem do jednego warsztatu to nie mieli tego w opcjach akurat. Natomiast po objawach i przeczytaniu iluś wątków w internecie wszystko wskazuje na zegary. Jak nie wariują to wskaźnik temp pokazuje dobrze (czasem pomaga mu popukanie w zegary), natomiast wskaźnikowi paliwa nie pomaga nawet to (ale jak auto kupiłem w lutym, po dłuższej jeździe pokazywał prawidłowy stan i później znów wariował). Ostatnio prawidłowo pokazuje tylko >3/4 baku, ale czasem potrafi spaść niżej trakcie jazdy i płynnie wrócić. Często obydwa wariują przy jednostajnej jeździe np. na trasie lub jak się stanie na światłach na wolnych obrotach. Nie sądzę żeby przy ostatnich warunkach auto się gotowało bo fis mi nic nie "zgłasza". Są dni że wskaźnik temp działa normalnie i idealnie stoi na 90 (w warunkach takich samych jak wtedy gdy wariował). Jak podskoczy np do 100-110 i się w niego puknie to wraca płynnie na 90. Co do pytania z zapłonem to jak parę razy sprawdzałem to też wariowały. Przy czym wariowanie ogólnie w nich oznacza że wskaźnik paliwa pokazuje zawsze >1/2 baku chyba że zatankuje do pełna to jak pisałem powyżej do 3/4 działa normalnie i płynnie a w zasadzie to nawet do 1/2. Wskaźnik temp ma tendencje do zawyżania do 100. Ale ostatnio przyłapałem go na tym że czasem widać jakby silniczek nie miał siły dokręcić wskazówki do 90. Pokazuje 90, zaraz spada np na 70 -> 80 -> 75-> 90.

Firma którą znalazłem w necie co się tym zajmuje znajduje się w Żorach, ale tam mam ponad 250km w jedną stronę. Duża wyprawa a nie chciałbym wysyłać zegarów bo boję się że jak wrócą to coś będzie z nimi nie tak. Albo z kodowaniem, albo coś, i za elektronika i kodowanie zapłacę tyle samo albo więcej niż jak pojechałbym tam autem. Ale na to brak czasu i kasy. Może znacie kogoś w okolicy Łodzi kto się tym zajmuje. O FIS ogłoszenia się pojawiają. Ale o to cisza. Serwis Audi powiedział mi że co najwyżej może zrobić mi test wskazówek, sczytać błędy z zegarów i zamówić nowe. O cenę domyślacie się że nie ma co pytać ...

Wysłałem Ci kolego prywatną wiadomość.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kombinuj z naprawątego licznika bo to naprawdę nieopłacalne. Za te pieniądze kupisz zegary VDO z pełnym FISEM tylko ktoś Ci musu ogarnąć immo i będziesz zadowolony. Ja też miaęłm takie zegary i ten sam problem ze wskazaniami paliwa. Wyleciały i jeszcze jao uszkodzone ktoś je kupił na allegro ( podejżewam, że ktoś kto je naprawia a potem sprzedaje ) a w ich miejsce wylądowały VDO z fisem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie w temacie zegarów poratował użytkownik marcin_franz. Mam już VDO i wszystko wskazuje na to, że będzie to śmigać.

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem taki problem. Ja wymieniłem licznik. Zrób tak samo albo jeździj na kilometry. Lej w korek - 800 km i znowu w korek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...