Szwedzik Opublikowano 9 Października 2015 Opublikowano 9 Października 2015 Cześć, Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki w moim A4 B5, Na początku czerwca wymieniony pasek alternatora i napinacz paska alternatora. Problem powrócił z podwojoną siłą. Czasem dźwięk ustaje ale bez ostrzeżenia wraca. https://youtu.be/KUJMmOll9Vw Pozdrawiam Cześć, Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki w moim A4 B5, Na początku czerwca wymieniony pasek alternatora i napinacz paska alternatora. Problem powrócił z podwojoną siłą. Czasem dźwięk ustaje ale bez ostrzeżenia wraca. FILM: https://youtu.be/KUJMmOll9Vw Pozdrawiam
jacek70 Opublikowano 9 Października 2015 Opublikowano 9 Października 2015 Sprawdź dolne przednie wahacze. U mnie kiedyś to one były powodem takiego pszczeli podczas kręcenia kierownicą.
Szwedzik Opublikowano 9 Października 2015 Autor Opublikowano 9 Października 2015 Z tym że u mnie wg mnie piszczy zaraz za chłodnicami, jak podniosę maskę to słychać wyraźniej.
jacek70 Opublikowano 9 Października 2015 Opublikowano 9 Października 2015 A na zgłaszanych silniku próbowałeś? Wiem że bez wspomagania jest ciężko ale jeśli to wahacz to będzie go wtedy słychać.
Szwedzik Opublikowano 9 Października 2015 Autor Opublikowano 9 Października 2015 Na zgaszonym cisza, piszczenie znika przy około 2tyś obrotów. Podejrzewam pompę, ale wolałbym żeby ktoś zaznajomiony się wypowiedział.
jacek70 Opublikowano 9 Października 2015 Opublikowano 9 Października 2015 Czyli zawieszenie na pewno odpada. Może faktycznie pompa? Co mówią mechanicy którzy to słyszeli na żywca ?
Szwedzik Opublikowano 9 Października 2015 Autor Opublikowano 9 Października 2015 Mówili to co wymieniłem: Napinacz i pasek, widocznie pompa zastrajkowała, zauważyłem w ostatnim czasie też wzrost zużycia "ON" i jakby słabszy silnik, może pompa tak obciążać układ?
kaami112 Opublikowano 9 Października 2015 Opublikowano 9 Października 2015 Miałem to samo u siebie. Przyczyną okazał się uszkodzony napinacz hydrauliczny paska alternatora (chyba tak to się nazywa). Piszczy pasek od alternatora.
Szwedzik Opublikowano 9 Października 2015 Autor Opublikowano 9 Października 2015 Miałem to samo u siebie. Przyczyną okazał się uszkodzony napinacz hydrauliczny paska alternatora (chyba tak to się nazywa). Piszczy pasek od alternatora. Ja mam jeszcze zwykły napinacz paska, wymieniony pasek i napinacz, spojrzałem dziś i podejrzewam zbyt mocno wytarte koło pasowe pompy, przez co wyciera mi pasek.
syra86 Opublikowano 17 Października 2015 Opublikowano 17 Października 2015 Sprawdz sprzegielko na alternatorze. Ja przez nie niepotrzebnie wymieniłem pompę wspomagania.
Szwedzik Opublikowano 19 Października 2015 Autor Opublikowano 19 Października 2015 https://www.youtube.com/watch?v=vuHc8BDAB2shttps://www.youtube.com/watch?v=zOnZ_3uJA04 Podczas dodawania gazu pasek się napręża ale luzuje się i szarpie na jałowym.
syra86 Opublikowano 20 Października 2015 Opublikowano 20 Października 2015 Ściągnij pasek i zobacz czy sprzegielko nie jest zapieczone.
Szwedzik Opublikowano 20 Października 2015 Autor Opublikowano 20 Października 2015 (edytowane) Dzięki syra86, po pracy sprawdzę i napisze Ściągnij pasek i zobacz czy sprzegielko nie jest zapieczone. Wsadziłem klucz TORX w środek koła pasowego alternatora (od strony chłodnicy) i jest tak: zablokowałem TORX w środku i zacząłem próbę obrotu ręką lecz bez rezultatu, przy użyciu klucza nastawnego i próbie obrotu jest tak: w prawo(wskazówki zegara) brak obrotu, w lewo bardzo ciężko szło, czy to o to chodziło? Dziś zauważyłem ewidentne uślizgiwanie paska na pompie przy max skręcie. edit: oglądałem ten filmik i faktycznie problem w sprzęgiełku Edytowane 20 Października 2015 przez Szwedzik
syra86 Opublikowano 20 Października 2015 Opublikowano 20 Października 2015 (edytowane) Sprawne sprzegielko powinno w jedna stronę stawiać opór a w druga dać się łatwo cofnąć ręką. Jeśli u Ciebie idzie bardzo ciężko kluczem to bym obstawial że to jego wina. To szarpanie paskiem to jego wina. A przy wzroście obciążenia gdy pracuje pompa od wspomagania pasek zaczyna za jego sprawą piszczec zupełnie podobnie gdyby to pompa się kończyła. Ja przez to wymieniłem pompę na nową. Po przejechachaniu kilku kilometrów jak pasek się ułożył zaczęło się wszystko od nowa . Dopiero wymiana tego dala ciszę i pozwoliła odpocząć napinaczowi Edytowane 20 Października 2015 przez syra86
Szwedzik Opublikowano 26 Października 2015 Autor Opublikowano 26 Października 2015 Sprawne sprzegielko powinno w jedna stronę stawiać opór a w druga dać się łatwo cofnąć ręką. Jeśli u Ciebie idzie bardzo ciężko kluczem to bym obstawial że to jego wina. To szarpanie paskiem to jego wina. A przy wzroście obciążenia gdy pracuje pompa od wspomagania pasek zaczyna za jego sprawą piszczec zupełnie podobnie gdyby to pompa się kończyła. Ja przez to wymieniłem pompę na nową. Po przejechachaniu kilku kilometrów jak pasek się ułożył zaczęło się wszystko od nowa . Dopiero wymiana tego dala ciszę i pozwoliła odpocząć napinaczowi Dzięki Syra86, po wymianie sprzęgiełka cisza i spokój podczas skrętu
syra86 Opublikowano 26 Października 2015 Opublikowano 26 Października 2015 Spoko Miło, że mogłem pomóc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się