marcin4x4 Opublikowano 18 Października 2015 Opublikowano 18 Października 2015 Ja tym też się trochę sugerowałem i dlatego pisze. W każdym samochodzie w jakim np gregor10 podnosi moc kat jest wycinany.Mam 180KM podniesione ze 163, w prawie każdym podniesieniu mocy jakie oglądam i o jakich czytam, nawet do tych 180KM sugerują montaż downpipe. bo każdy katalizator nawet w 100% zdrowy minimalnie podwyższa EGT, a tak jak pisało tutaj kilka osób większość to importowane śmietniki w których katalizatory są tylko pozornie zdrowe.
imr_pl Opublikowano 18 Października 2015 Opublikowano 18 Października 2015 ja za radą kolegi łukasz13 przy swapie silnika wywaliłem też wkład katalizatora , została puszka , bez wspawania rury i damnpajpa- okazało się że 1/4 wkładu była już w rozsypce. Zrobię przy okazji kilka fotek jak katalizator wygląda po kilkunastu latach. Co do efektu tej operacji to dźwięk się nie zmienił a auto ,,jedzie'' już od ok 1900 obr i czuć wyraźną zmianę w NM. Tyle z moich odczuć odnośnie kuracji odtykającej 1
lukasz_1986 Opublikowano 18 Października 2015 Autor Opublikowano 18 Października 2015 A powiedzcie mi czy zrobienie tego DP z rury kwasoodpornej ma jakieś inne walory poza estetyką i odpornością na rdzę? Mam rurę 70mm o grubości 2mm ale jest to zwykła stal. Jeśli nie zależy mi na polerce tego to czy mogę go wykonać z takiego materiału czy kwasówka ma jeszcze jakieś inne zalety?
imr_pl Opublikowano 19 Października 2015 Opublikowano 19 Października 2015 jeden z walorów to brak widocznego katalizatora co może nie podobać się diagnoście
-Mistrzu- Opublikowano 19 Października 2015 Opublikowano 19 Października 2015 jeden z walorów to brak widocznego katalizatora co może nie podobać się diagnoście To jest chyba najmniejszy problem, bo pewnie większość z nich nie zwróciła by na to nawet uwagi.
marcin4x4 Opublikowano 20 Października 2015 Opublikowano 20 Października 2015 To jest chyba najmniejszy problem, bo pewnie większość z nich nie zwróciła by na to nawet uwagi. byś się zdziwił z resztą sprawdzić benzynę to akurat pikuś, nawet w PL organizują akcje drogowe. Bardzo mało i bardzo sporadycznie ale jednak.Ja na wszelki wypadek zawsze zostawiam puchę.
dawid7737 Opublikowano 22 Października 2015 Opublikowano 22 Października 2015 Ja przy zakupie auta widziałem że nie chce wgl jechać, myślałem że to kat i się nie myliłem po wywaleniu i wstawieniu DP 2.5" zupełnie inne auto także polecam!
marcin4x4 Opublikowano 4 Listopada 2015 Opublikowano 4 Listopada 2015 (edytowane) http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/3863315,krakow-ruszyly-policyjne-kontrole-spalin-w-samochodach-zdjecia-wideo,id,t.html?cookie=1 http://www.motofakty.pl/artykul/policjanci-sprawdzaja-jakosc-spalin-za-przekroczenie-norm-grozi-mandat-video.html Edytowane 4 Listopada 2015 przez marcin4x4
audicoman Opublikowano 5 Listopada 2015 Opublikowano 5 Listopada 2015 Ciekawe jak wyglada sprawa z LPG przy wywalonym kacie, jeżeli dobrze lpg jest wystrojone to efektem spalania jest dwutelenek węgla i para wodna więc normy spalin powinien spełniać silnik bez kata...
szakal222 Opublikowano 5 Listopada 2015 Opublikowano 5 Listopada 2015 Lpg to najczystsze paliwo plyne do auta wiec spelni,
marcin4x4 Opublikowano 5 Listopada 2015 Opublikowano 5 Listopada 2015 (edytowane) Lpg to najczystsze paliwo plyne do auta wiec spelni, nawet z naszymi normami ? ponoć najniższe w europie.. jakość gazu podobnie. więc normy spalin powinien spełniać silnik bez kata... sprawdzają tylko CO2... lub poziom zadymienia w dieslu. Drugi oszukańczy soft (coś ala afera VW ) i mając wycięte wszystko testy przechodzisz śpiewająco. Na LPG CO2 jest niższe niż na BP, ale wzrasta HC... czyli rak i smog (najgorsze badziewie zaraz po NOx) // na podstawie doświadczeń własnych. ważny jest proces spalania, w benzynie i LPG lekko zmęczona świeca i już się ekologia rypła. Edytowane 5 Listopada 2015 przez marcin4x4
lukasz_1986 Opublikowano 27 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2016 (edytowane) DP zrobiony, nie mam dużo zdjęć bo chciałem szybko skończyć. Flansze jeszcze okrągłe i bez miejsca na sondę ale wszystko się udało. Jako rurę posłużyła obudowa z amortyzatora z naczepy ciężarówki miała ok 70mm średnicy i 2,5mm grubości Spawane migiem, jeszcze nie wypolerowane do końca Edytowane 27 Stycznia 2016 przez lukasz_1986
damiano8522 Opublikowano 3 Kwietnia 2019 Opublikowano 3 Kwietnia 2019 Mam pytanie czy po wstawieniu dp do 1.9 skrecona na 170 turbo seria.. Trzeba owijac dp tasma termoizol?
kqba Opublikowano 4 Kwietnia 2019 Opublikowano 4 Kwietnia 2019 Raczej nie ma konieczności. Turbina w dieslu nie osiąga takiego wysokiego egt jak w benzynie. Najważniejszy jest odcinek rury zaraz za turbiną. Powinien on być szerszy, żeby się turbina nie krztusiła własnymi spalinami.
damiano8522 Opublikowano 9 Kwietnia 2019 Opublikowano 9 Kwietnia 2019 (edytowane) W dniu 4.04.2019 o 10:40, kqba napisał: Raczej nie ma konieczności. Turbina w dieslu nie osiąga takiego wysokiego egt jak w benzynie. Najważniejszy jest odcinek rury zaraz za turbiną. Powinien on być szerszy, żeby się turbina nie krztusiła własnymi spalinami. Kolego a jaka Srednica najlepiej??Myśle nad zamienikiem od Gruchota..https://allegro.pl/oferta/audi-a4-a6-vw-passat-19tdi-rura-downpipe-7876139474 podejdzie to?? Edytowane 9 Kwietnia 2019 przez damiano8522
kqba Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Ta rura ma 2". Jeżeli nie będzie kata to dobre i to, ale lepiej było by dać 2,5".
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się