Szymoonk Opublikowano 7 Listopada 2008 Opublikowano 7 Listopada 2008 Jeżeli komuś ciężko chodzi stacyjka, ma problem z odpaleniem ( dociskanie kluczyka na max) nie powracający kluczyk po odpaleniu, bądź bardzo oporna praca podczas przekręcania itd. Problem leży w "kostce stacyjki" która z biegiem czasu wyrabia się i nie działa jak powinna. W moim przypadki poprostu pękła. Kostka ta wygląda tak http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a5bc54119b7a3c6f.html Aby się do niej dobrać należny rozebrać obudowę kierownicy dokładnie tak samo jak jest opisane w temacie o naprawie Immobilizera http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t2784.0.html;highlight=immobilizer Wykorzystałem zdjęcia Spedyt'a (mam nadzieje ze się nie obrazi) Strzałka z opisem pokazuje umiejscowienie kostki: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ed24bb65b9c10635.html Aby ja wyjąc odpinamy od niej kostkę z przewodami, następnie odkręcamy dwie małe śrubki trzymające "kostkę stacyjki" i wykładamy zużyty sprzęt. W to samo miejsce wkładamy nową kostkę ( wchodzi bez oporów a przez jej konstrukcje nie sposób się pomylić). Po włożeniu dokręcamy śrubki, podpinamy przewody, składamy wszytko w całość i cieszymy się sprawnie i lekko działająca stacyjka=) Pamiętajmy aby przed zabawa z prądem odpiąć akumulator!! Druga sprawa to błąd "01117 Generator Terminal DF Load Signal" po wymianie błąd póki co się nie pojawił. Wiec jeśli ktoś ma ten błąd a ma objawy zużytej kostki stacyjki to być może przyczyna leży w niej Koszt kostki w motoryzacyjnym 21 zl Pozdrawiam
Gość przemek421 Opublikowano 2 Września 2009 Opublikowano 2 Września 2009 dzieki za info kupie kostke na początek im wymienie zobaczymy czy cos pomoże
marqiz Opublikowano 8 Lipca 2010 Opublikowano 8 Lipca 2010 Witam, pojawił się u mnie podobny problem, mam pytanie czy żeby wymienić tą kostkę trzeba zdjąć kierownicę?
lutas Opublikowano 15 Lipca 2010 Opublikowano 15 Lipca 2010 Witam, pojawił się u mnie podobny problem, mam pytanie czy żeby wymienić tą kostkę trzeba zdjąć kierownicę? trzeba - bez tego nie zdejmiesz dolnej obudowy kolumny kierowniczej.
ardian6 Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Witam. Wymieniłem tą kostkę i wszystko było w porządku do czasu. Zauważyłem dwa problemy. 1 jak wyciągnę kluczyk a mam zapalone światła to mi nie piszczy.Czasem wydobędzie się odgłos ale jak by gdzieś zwara szła i się zaraz rozłącza. 2 czasem jak wyjmę kluczyk tracę zasilanie w drzwiach(opuszczanie szyb).Wiem że na elektryka szyb działa jeszcze kilkadziesiąt sekund Pytanie do was co moglem źle zrobić?? Kostka gdzieś nie styka ??
Rosji55 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Witam u mnie mam podobny problem tyle że pali od kluczyka ale jak go wyciągne to nie odbija mi charakterystyczny dżwięk blokady kierownicy i mi nie zapala się oświetlenie kabiny.Jak stuknę w stacyjkę to czasami odbije i światła się zapalą.Ale przestał mi działać bzyczek informujący o zapalonych światłach drogowych.Czy ma to coś wspólnego ze stacyjką?
Vladoo1 Opublikowano 8 Lutego 2011 Opublikowano 8 Lutego 2011 A mam pytanie a jak kierownica była odłączona(te dwa kabelki) ?? bo moja była na pewno bo dawałem do obszywania to co wtedy?? Pozdrawiam
ardian6 Opublikowano 8 Lutego 2011 Opublikowano 8 Lutego 2011 Jakiś błąd Ci pokazuje air bag na desce rozdzielczej?? W vagu coś miałeś?? Jeżeli nic to raczej nic się nie dzieje. Raczej przy samym odłączaniu lub podłączaniu należy zachować ostrożność. Zaleca się wyłączenie akumulatora i otwarcie drzwi kierowcy(niby wtedy poduszka nie wybuchnie)
Vladoo1 Opublikowano 9 Lutego 2011 Opublikowano 9 Lutego 2011 a błędów nie wywala na desce ale dla pewności sprawdzę na Vagu bo jutro oliwę i tak zmieniam. P.S.miałem mały problem z szukaniem tej kostki bo te co oglądałem jedna miała inny otwór(Valeo) na ten "szpindel" ze stacyjki a druga miała taki jak trzeba tylko różniła się wysokością tam gdzie wchodzi do stacyjki pojeździłem po sklepach ale wszędzie mieli te same to wróciłem do pierwszego i kupiłem tą krótszą o 2 mm bodajże ale wszystko lata elegancko i zaczęła Tylna wycieraczka działaś taki bonus Pozdrawiam i dziękuję za opis demontażu naprawdę ułatwił prace rozkręciłem w 20 min
slimaczek89rz Opublikowano 22 Lipca 2011 Opublikowano 22 Lipca 2011 Taka moja mała uwaga kostki te występują w dwóch rodzajach, w pierwszych modelach a4(taka jak moja)były stosowane kostki z audi 80-tki i wyglądają tak: a w późniejszych taka: Wiec warto najpierw zobaczy jaką się posiada i ewentualnie zamówic, albo od 80-tki albo od a4-ki
lutas Opublikowano 22 Lipca 2011 Opublikowano 22 Lipca 2011 Hmm, ja mam rocznik 1995 i kostkę z drugiego zdjęcia (białą). 1
slimaczek89rz Opublikowano 25 Lipca 2011 Opublikowano 25 Lipca 2011 tak, bo z tego co pamiętam to one (te nowsze) były montowane od listopada czy grudnia, jakos tak [br]Dopisany: 22 Lipiec 2011, 21:13_________________________________________________o i lipa... kostka wymieniona a objawy dalej występują, z tym że po ok minucie wszystko wraca do porządku, trzeba przekaźniki obejżeć... a jutro wyjazd na soline :wallbash:
RAFLIK A4 Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Witam ostatnio tez mi się przytrafiła wymiana kostki z tym ze ja już z doświadczenia wiem ze co ori to ori lub wyższa półka po zamontowaniu tej kostki wszystko było ok i jest nadal. Wiec może u was wina leży w kostce? Ja za kostkę z VALEO dałem 113zł (biała)
Kuklex Opublikowano 12 Marca 2012 Opublikowano 12 Marca 2012 Witam Mam problem ze stacyjką. Gdy przekręcam kluczyk to idzie jakby ciężko. Nie stawia oporów, nie muszę się z nim siłować ale wydaje mi się że powinien idealnie iść do pierwszej pozycji. Później jest kolejny problem. Nie mam pozycji na radio, tzn radio się włącza, słyszę cyknięcie przekaźnika ale nie czuję tego na stacyjce a później jest zapłon. Dalej już działa jak trzeba do opcji rozruchu (działa i odbija jak trzeba) ale problem jest gdy wyłączę silnik i zostawię na radiu. Żeby ponownie odpalić silnik muszę cofnąć stacyjkę do pozycji zero i przekręcać od nowa. Wymieniłem kostkę, ale na drugiej jest tak samo. Teraz moje pytanie, czy te stacyjki tak mają, czy druga kostka też jest tak samo wadliwa czy po prostu stacyjka się blokuje w środku?
zibol48 Opublikowano 28 Maja 2012 Opublikowano 28 Maja 2012 Witam. Pojawił mi się taki problem w czasie jazdy: brak kierunkowskazów. Podejrzewałem bezpiecznik ale zauważyłem, że awaryjne działają, więc chyba nie bezpiecznik. Ostatecznie wygląda to tak, że jak silnik wyłączony, to wszystko działa. Jak silnik włączony kierunkowskazy zaczynają działać dopiero po poruszaniu (lekkim obróceniu) kluczykiem. Podpowiedzcie czy mam winić kostkę stacyjki?
lutas Opublikowano 29 Maja 2012 Opublikowano 29 Maja 2012 Z tego co opisujesz to faktycznie wynikałoby że problemy stwarza kostka stacyjki. Na pewno warto sprawdzić też okablowanie, wtyczki itp., potem spryskać styki kontaktem. Z kostką stacyjki nie ma wiele roboty, musisz zdjąć kierownicę i osłony kolumny kierowniczej (górną i dolną).
zibol48 Opublikowano 29 Maja 2012 Opublikowano 29 Maja 2012 Z tego co opisujesz to faktycznie wynikałoby że problemy stwarza kostka stacyjki. Na pewno warto sprawdzić też okablowanie, wtyczki itp., potem spryskać styki kontaktem. Z kostką stacyjki nie ma wiele roboty, musisz zdjąć kierownicę i osłony kolumny kierowniczej (górną i dolną). Dzięki za podpowiedż. Dzisiaj już jestem pewny, że to kostka stacyjki nie cofa kluczyka. Zauważyłem, że kluczyk muszę po odpaleniu lekko obrócić w lewo - do wyczuwalnego oporu. Teraz zdejmowanie kierownicy itp. Tylko gdzieś czytałem że są do mojego modelu dwa typy kostek ale to już mały problem...
eu4yaon Opublikowano 29 Maja 2012 Opublikowano 29 Maja 2012 no właśnie dobre pytanie.. są 2 rodzaje kostek w zależności od rocznika a4. zna się ktos w tym temacie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się