papi90 Opublikowano 17 Października 2015 Opublikowano 17 Października 2015 Witam mam problem jakiś miesiąc temu zakupiłem a4 1.8t, auto przywiozłem z Niemczech od prywatnego gościa. W audi było troszkę rzeczy do zrobienia walnięty termostat zajechane świece prawie brak elektrod ale dawały do końca i jak się później okazało turbina do regeneracji. Wymieniłem wszystko turbo zregenerowane, ok działa wszystko ładnie. Z dwa tygodnie jeżdżę i wydaje mi się że auto traci moc w wyższych obrotach, działa jak diesel idzie od dołu ale już na wyższych obrotach jest coraz słabsze. Pojechałem do mechanika podpiął pod kompa i wyszły dwa błędy:1. 18014- Czujnik porowatej nawierzchni, sygnał momentu obrotowego silnika z ABS, uszkodzenie elektryczne STAŁY2. 16795- Nieprawidłowy przepływ układzie doprowadzania powietrza dodatkowego STAŁYJeśli chodzi o pierwszy błąd to mechanik nic mi nie powiedział nie wie o co chodzi. Z drugim błędem mówił coś o pompie i że przez to mogę jak najbardziej tracić moc. Panowie pomocy co sprawdzać o co może chodzić czy na prawdę jakaś tam pompa ma wpływ na moc w wyższych obrotach ??
hunter91 Opublikowano 17 Października 2015 Opublikowano 17 Października 2015 (edytowane) Ten pierwszy to hmm,nie jest to czujnik prędkości koła? Drugi błąd to SAI. Mechanik może mózg straci prędzej jak auto moc przez ten błąd. Jest to układ, który ducha na zimnym silniku by podgrzać katalizator.Wydmuc**je tez jakiś tam mały nagar.ja usunąłem całkiem ,wiele osób to robi. PS. Nie słychać żadnej suszary jak auto odpalisz z rana?posłuchaj czy jakiś odkurzacz się nie włącza Edytowane 17 Października 2015 przez hunter91
Unf Opublikowano 17 Października 2015 Opublikowano 17 Października 2015 Ani jeden ani drugi blad nie ma zwiazku z utrata mocy. ABS to ABS, a drugi blad dotyczy pompy, ktora dziala tylko podczas uruchomienia silnika przez jakies 30 sekund. Jak zwykle w takim wypadku trzeba zrobic logi, kupujesz kabel (http://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-2-linie-k-we-wtyku-obd2.html) "zaopatrzasz sie" w program VAG i logujesz kanaly 002+033, 115+118, 003+020. Inaczej z fusów nikt nic nie wywróży
papi90 Opublikowano 19 Października 2015 Autor Opublikowano 19 Października 2015 Ten pierwszy błąd to co mogę sprawdzić?? ABS działa kontrolka się nie pali to co jest nie tak? Poczytałem o tym SAI i już wiem co to jest mama miała w oplu takie coś i faktycznie u niej to z rana wyło. U mnie nie wyje co gorsza wąż który ma iść od tej pompy do obudowy filtra powietrza po prostu go nie ma a wlot w obudowie filtra jest zaslepieny. Kabel kupie na dniach bo mam ale ten chiński i na systemie win7 nie działa.
Unf Opublikowano 19 Października 2015 Opublikowano 19 Października 2015 (edytowane) Ten ABS mozna posprawdzac / powymieniac czujniki ale jest tez duze prawdopodobienstwo, ze to wina modulu ABS. W nim sa takie 2 male druciki, ktore lubia sie odrywac i trzeba je spowrotem lutowac. Poczytaj sobie: http://forum.vw-passat.pl/threads/27476-Naprawa-sterownika-ABS?p=745190&viewfull=1#post745190 Chodzi o takie druciki: http://www.antiekeradio.nl/deeplinkimages/audi/abs/ABS2.jpg Sa firmy, ktore sie tym zajmuja, na przyklad: http://eltronic24.pl/oferta/naprawa-sterownikow/abs/ Powiem Ci ze sam mam te 2 bledy Modul ABS pewnie keidys wysle do naprawy, a uklad SAI mozna nie tylko w ogole rozebrac i wyjac z samochodu to najlepiej wylaczyc u tunera z ECU i tyle. Jesli masz duzo samozaparcia to SAI mozna tez samemu naprawic, koszt to jakies 50zl za sprawna uzywana pompe i kolo 400zl za nowy zawór, poczytaj: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/267604-naprawa-sai-sap-secondary-air-injection-pompa-powietrza-wtornego-wtorego/ Edytowane 19 Października 2015 przez Unf
papi90 Opublikowano 19 Października 2015 Autor Opublikowano 19 Października 2015 Z tym błędem od ABS to chciałbym powalczyć, tylko dziwi mnie jedna sprawa że mam błąd ABS ale gdyby to był czujnik lub co gorsza ten moduł to czy nie powinno nie być ABS-u ?? U mnie abs załącza się bez problemu teraz popadało można było zrobić test druga sprawa to taka że po odpaleniu auta kontrolki gasną i się nie zapalają, a przy uszkodzonym ABS-ie chyba powinienem być informowany po przez zapalenie się kontrolki awarii układu hamulcowego i żółta kontrolka ABS jak u kolegi w temacie co podałeś mi link??Jeśli chodzi o SAI to czytałem ten temat co mi podałeś bardzo solidnie i fachowo wyjaśnione, skoro brak tego nie zakłóca pracy silnika to uważam to za bezużyteczne i trzeba się tego pozbyć. Pytanie teraz skoro u mnie nie działa ta pompa bo jej nie słychać i brak tej rurki do filtra to wstawiać auto do tunera żeby to wyłączył czy zostawić jak jest czy oprócz tego że jak tego nie wyłączę to jest tylko błąd czy coś jeszcze może się dziać ?? I czy ten otwór w pompie z którego szła rura do filtra może być nie zaślepiona czy zaślepić zauważyłem że u mnie jest tylko zaślepiony otwór w obudowie filtra.Na dniach spróbuje zrobić logi na tym chinskim kablu może się uda jak nie to zakupie ten co podałeś, troszkę źle mi się jeździ gdy auto idzie dobrze tylko do 3000obr.
Żywiec Opublikowano 30 Października 2015 Opublikowano 30 Października 2015 Na wyższych obrotach to raczej ulatuje powietrze albo z paliwem coś nie tak, przycyzn może być wiele, check Ci nie świeci? błędu nie daje?Mi na zawalonym filtrze paliwa tak dawno zaniżało że check wypadał i błąd ubogiej mieszanki
papi90 Opublikowano 14 Listopada 2015 Autor Opublikowano 14 Listopada 2015 Logi zrobione :http://vaglog.pl/log_239596.htmlhttp://vaglog.pl/log_239597.htmlhttp://vaglog.pl/log_239598.htmlProszę o pomoc co jest nie tak?Nie check mi się nie święci a błędy są tylko te dwa od abs i od tej pompy
papi90 Opublikowano 14 Listopada 2015 Autor Opublikowano 14 Listopada 2015 Czyli padnięta do wymiany, jaki mniej więcej koszt?? Czy coś jeszcze jest nie tak? Czy w tych logach można powiedzieć coś o turbinie ?? Chciałbym wiedzieć czy wszystko z nią okej, i ile dmucha ponieważ była regenerowana i chcę mieć pewność czy jest w 100% okej? możesz mi wytłumaczyć gdzie widać że przepływka słabo działa i jakie powinna mieć wskazania??
Unf Opublikowano 14 Listopada 2015 Opublikowano 14 Listopada 2015 (edytowane) Porownaj u siebie na 002 kolumne "Mass Flow". Powinno dobic do 120 w okolicy odciecia tak jak na przyklad tutaj: http://vaglog.pl/log_222877.html Ty masz przeplyw 100g/s przy 5400, a w tym 'wzorocowym' ktory podalem jest przy 4600 itd porownaj przyrosty. Przeplywke jak bedziesz kupowal to tylko firmy BOSH, koszt ~400-450zl. Pisz w tej sprawie do kolegow z forum, ktorzy tutaj zajmuja sie sprzedaza: dzik, wandej... Ja sie regularnie zaopatruje we wszystko u dzika i goraco polecam Turbina wyglada bardzo dobrze, wstaje jak nalezy juz przy 2200rpm i trzyma co ma zadane do konca. Co regeneracja to regeneracja Ps: mozna by sie tez czepnac do kanalu 020 gdzie masz cofania zaplonow cyfry jak 7 czy 8 nie powinny sie pojawiac (max 2-3) ale w tym nie pomoge, bo... sam z tym walcze. Edytowane 14 Listopada 2015 przez Unf
papi90 Opublikowano 14 Listopada 2015 Autor Opublikowano 14 Listopada 2015 Rozumiem że nie warto brać przepływki używanej tylko nowa wchodzi w grę ?Gdzie widać jak działa turbina czy widać ile dmucha? O co chodzi z tym cofaniem zapłonów to coś poważnego ma jakiś mocny wpływ na prace silnika ?Z góry dzięki za pomoc
Esprit512 Opublikowano 17 Listopada 2015 Opublikowano 17 Listopada 2015 Wszysatko cacy. wymieniłeś turbo na nowe, regenerowane czy z alledrogo używke? może turbina ma ,,dziure" i nie idzie tak jak powinna
papi90 Opublikowano 18 Listopada 2015 Autor Opublikowano 18 Listopada 2015 Pełna regeneracja mojej turbiny. Jak cacy jak przeplywka do wymiany.
krzychusu Opublikowano 22 Listopada 2015 Opublikowano 22 Listopada 2015 (edytowane) Co do cofania zapłonów to skoro świece wymieniłes to cewki muszą juz być słabe. Polecam Swap cewek Z TFSI, u mnie tez tak samo cofało zapłon a teraz 0 do końca obrotomierza. Edytowane 22 Listopada 2015 przez krzychusu
papi90 Opublikowano 25 Listopada 2015 Autor Opublikowano 25 Listopada 2015 Ile mniejwięcej dawałeś kolego za te cewki?? Wszystko normalnie pasuje??
krzychusu Opublikowano 29 Listopada 2015 Opublikowano 29 Listopada 2015 (edytowane) Cewki uzywki na allegro od 20zl do tego wtyczki i adaptery. Jest kilka kebli do polutowania ale sprawa banalna. Tutaj cały wątek na ten temat. http://www.audizine.com/forum/showthread.php/615999-AEB-ICM-delete-amp-AWP-upgrade-DIY A adaptery od SIDA http://sidmotorsport.pl/pl/s/874-adaptery-pod-cewki-fsi.html Wtyczki tez można u niego zamówić ale drogie są. U mnie wygląda to tak: http://ifotos.pl/zobacz/201502261_sxrqeqn.jpg Cewki uzywki na allegro od 20zl do tego wtyczki i adaptery. Jest kilka kebli do polutowania ale sprawa banalna. Tutaj cały wątek na ten temat. http://www.audizine.com/forum/showthread.php/615999-AEB-ICM-delete-amp-AWP-upgrade-DIY A adaptery od SIDA http://sidmotorsport.pl/pl/s/874-adaptery-pod-cewki-fsi.html Wtyczki tez można u niego zamówić ale drogie są. U mnie wygląda to tak: http://ifotos.pl/zobacz/201502261_sxrqeqn.jpg Kable juz dawno ogarniete oczywiście. Edytowane 29 Listopada 2015 przez krzychusu
papi90 Opublikowano 26 Maja 2021 Autor Opublikowano 26 Maja 2021 (edytowane) Siemasz po 6 latach, ⌛ odkopuje swój temat. Przez ostatnie lata doprowadziłem, a w sumie wymieniłem mnóstwo części w Audi. Przepływomierz turbina świece przewody podciśnienia sprawdzana szczelność itd. setki razy auto podłączane do vaga,i dalej tkwię z jednym problemem. Gdy silnik dostanie jakiekolwiek obciążenie zaczyna falować. Obroty na vaga skaczą na biegu jałowym w granicy 800-850rpm. Włączenie klimatyzacji powoduje efekt jakbym naciskał co chwilę gaz 700-800rpm. Gdy nacisne jednocześnie dwa przyciski od otwierania szyb przednich, auto na sekundę spada z obrotów (takie szarpnięcie) każdy dodatkowe źródło które obciąża silnik powoduje jego nierówną pracę bardziej lub mniej ale faluje. Zdecydowanie bardziej odczuwam to latem i w upalne dni, ale myślę że jest to spowodowane tym, że latem korzystam z klimy. Dwa razy zdarzyło się że auto całkowicie zgasło ? Podczas robienia logów 6 lat temu wyszedł przepływomierz i cofanie zapłonów (liczby 7-8). Przepływomierz wyczyściłem i auto zdecydowanie lepiej się zbiera. Nic jednak nie zrobiłem z tym cofaniem zapłonów. Czy to może mieć wpływ na moje objawy czy zdecydowanie nie?? Czy wystarczy wymienić cewki ? Nie chcę swapa na tfsi to wystarczą Ori ?? Edytowane 26 Maja 2021 przez papi90
michu123 Opublikowano 13 Lipca 2021 Opublikowano 13 Lipca 2021 Ja tak samo wymienilem prawie wszystko dv n75 swiece przeplywka turbo nowy napinacz z lancuchem odmy wsxtkie nowe szczelnosc robiona i po 4 latach szukania przyczyny spadku mocy nie znalazlem,wczesniej auto od 4tys czuc bylo turbo i wbijalo w fotel. Jeszcze zostaly cewki i modul do wymiany dodam ze u mnie tez skaczą obroty na moment jak wlacze klime albo zamykam szyby,juz trace powoli cierpliwosc i siły
michu123 Opublikowano 28 Lipca 2021 Opublikowano 28 Lipca 2021 Orjentuje sie ktos jaki ma numer pompa paliwa do AEB?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się