JanuszFanAudi Opublikowano 18 Października 2015 Opublikowano 18 Października 2015 Witam serdecznie kolegów. Mam do Was parę pytań. Byłbym bardzo wdzięczny za poradę. W mojej a4 b5 sedan 98r lpg ubywa płynu chłodniczego, wymieniłem już chyba wszystkie węże, króciec i jeszcze prę elementów, których nazw nie pamiętam. Nic nie pomogło dalej płynu ubywa i widać plamę pod autem (choć nie zawsze). Zakupiłem więc tester głowicy co2, poniżej kolor płynu świeżego i po dwóch testach: http://www.directupload.net/file/d/4144/ii4uhaxh_jpg.htm http://www.directupload.net/file/d/4144/3xnt8zol_jpg.htm http://www.directupload.net/file/d/4144/xho49w6p_jpg.htm sprzedawca pisał, że jak płyn zmieni kolor na żółto to głowica, osobiście widziałem tam kolor zielono żółty. Dodam tylko, że licznik pokazuję przebieg 250 tyś (ile jest na prawdę nie wiem), gaz zakładany przy 170 tyś. Teraz moje pytania: 1. Czy teraz z całkowitą pewnością mogę remontować głowicę? 2. Mechanik powiedział, że mogę zrobić samo planowanie głowicy jeżeli okaże się, że to uszczelka, jednakże mogę zrobić też jakiś szlif (nie bardzo wiem o co chodzi), jednakże ten szlif to około 500zł, moje pytanie czy jest on wskazany przy takim remoncie? 3. Silnik pali mi olej, skoro już będę miał głowicę ściągnięta to może warto jeszcze coś tam wymienić (prosiłbym o wypunktowanie co warto było by wymienić) 4. Czy jeszcze coś za jedną robota warto wymienić? Przepraszam, jeżeli naruszyłem zasady forum, chciałbym tylko skromnie prosić o pomoc i odpowiedź na nurtujące mnie pytania. Nie mam żadnego zaufanego mechanika. Z góry dzięki i pamiętajcie cztery pierścienie robią wrażenie
Gutterman Opublikowano 29 Października 2015 Opublikowano 29 Października 2015 (edytowane) A przejrzałeś węże od gazowni ?? Bo u mnie to lubi na wężach od gazowni czasami lać płyn, np z tyłu jest trójnik z którego leciało bo węże się poluzowały i kapało na skrzynie biegów i parowało tak ze śladu nie było. Druga sprawa to pęknięty króciec wychodzący z bloku silnika z tyłu i tam też kapało na skrzynie, najlepiej ręką sprawdzić czy jakieś połączenia nie sa wilgotne A powiedz ile tego płynu ci ubywa ?? A jeżeli faktycznie chcesz juz silnik rozbierać to zrobić to porządnie, pierścienie, panewki, szlif głowicy, wszystkie uszczelki i silnik jak nowy. Tylko nie ma co oszczędzać na częściach i mechaniku Edytowane 29 Października 2015 przez Gutterman
Loguss89 Opublikowano 3 Listopada 2015 Opublikowano 3 Listopada 2015 Siema. U mnie było podobnie olej i płyn znikał . zrobiłem remont silnika wymieniłem króciec no i wywaliło mi uszczelniacz wału (najbardziej prawdopodobnie jeszcze nie sprawdzałem bo schodzi olej do stanu minimum i stoi wiec starcza ) ale po remoncie udało mi się zejść do spalania około 6 w mieście co było mega problemem ale naprawdę jazda spokojna . Ciszej pracuje . Jest lepiej. Jeżeli masz zamiar jeździć tym autem dłuższy okres to warto . Głowica 8 zaworowa zniża koszty remontu .
JanuszFanAudi Opublikowano 9 Listopada 2015 Autor Opublikowano 9 Listopada 2015 Siema. U mnie było podobnie olej i płyn znikał . zrobiłem remont silnika wymieniłem króciec no i wywaliło mi uszczelniacz wału (najbardziej prawdopodobnie jeszcze nie sprawdzałem bo schodzi olej do stanu minimum i stoi wiec starcza ) ale po remoncie udało mi się zejść do spalania około 6 w mieście co było mega problemem ale naprawdę jazda spokojna . Ciszej pracuje . Jest lepiej. Jeżeli masz zamiar jeździć tym autem dłuższy okres to warto . Głowica 8 zaworowa zniża koszty remontu . A przejrzałeś węże od gazowni ?? Bo u mnie to lubi na wężach od gazowni czasami lać płyn, np z tyłu jest trójnik z którego leciało bo węże się poluzowały i kapało na skrzynie biegów i parowało tak ze śladu nie było. Druga sprawa to pęknięty króciec wychodzący z bloku silnika z tyłu i tam też kapało na skrzynie, najlepiej ręką sprawdzić czy jakieś połączenia nie sa wilgotne A powiedz ile tego płynu ci ubywa ?? A jeżeli faktycznie chcesz juz silnik rozbierać to zrobić to porządnie, pierścienie, panewki, szlif głowicy, wszystkie uszczelki i silnik jak nowy. Tylko nie ma co oszczędzać na częściach i mechaniku Dzięki chłopaki za odpowiedź. Gazownik sprawdził wszystkie węże. Króciec zmieniony już jakiś czas temu. Auto oddałem dwa tyg temu do mechanika, dziś odbieram. Co zobaczyłem to masakra. Sam mechanik po mnie zadzwonił bo nie potrafił uwierzyć. Auto mam od 2 i pół roku, zrobiłem jakieś 80 tyś. Okazało się, że gościu od którego kupiłem auto wyrównał (jakoś, mechanik śmiał się, że papierem ściernym) głowicę i dał nową uszczelkę bez remontu i wystawił na sprzedaż. Generalnie robię głowicę (planowanie, szlifowanie, ustawienie skoku), uszczelniacze, pierścienie, panewki, szklanki, uszczelkę pod głowicą i jeszcze parę innych uszczelek, do tego jakieś inne elementy, które wymagały wymiany. podobno nagaru było mnóstwo: http://fs5.directupload.net/images/151109/pbwprh29.jpg http://fs5.directupload.net/images/151109/j75atj4i.jpg http://fs5.directupload.net/images/151109/ercyx4up.jpg http://fs5.directupload.net/images/151109/dxebjqxg.jpg Szkoda tylko świnki skarbonki mam nadzieje, że z 200 tyś. po remoncie silnik wytrzyma. Jeszcze raz dzięki!
bartek1561 Opublikowano 9 Listopada 2015 Opublikowano 9 Listopada 2015 jak dobry mechanik to moze pojedzi jeszcze troche a jak pseudo mechanik to szkoda kasy.
jacek70 Opublikowano 9 Listopada 2015 Opublikowano 9 Listopada 2015 Ile to piło oliwy? Tak z ciekawości.
Loguss89 Opublikowano 9 Listopada 2015 Opublikowano 9 Listopada 2015 Ile to piło oliwy? Tak z ciekawości. Mi uciekało około pół litra na tydzień co przez ten okres wyjeździłem może 400 kilometrów .
JanuszFanAudi Opublikowano 13 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2015 Dzięki chłopaki za pomoc. Auto po remoncie już płynu nie bierze. Generalnie silnik jeździ, chociaż po remoncie odpala od drugiego obrotu wcześniej od "kopa". Czytałem, że to się zdarza w tych silnikach i nikt nie wie dlaczego. (akumulator wymieniony, rozrusznik dobry, kable, świece nowe) Mam do Was jeszcze pytania. 1. Jako, że po remoncie należy silnik dotrzeć to jeżdżę na benzynie. Czy normalne jest przy 1.6 AHL palenie w mieście 10l a w trasie 8l benzyny? (jeżdżę do 3k, 3,5k obrotów) 2. Ile kilometrów muszę zrobić na benzynie by silnik dotrzeć i móc jeździć na lpg?? Trochę mnie to dziwi, bo silnik po remoncie powinien odzyskać sprawność. Jeżdżę na trasie z prędkością 90km/h i ciężko zejść poniżej 8l Zużycie paliwa » Średnie 7.5 » przy 90km/h 5.6 » przy 120km/h 7.2 » w mieście 9.7 tak czy owak, z góry dzięki za odpowiedź!
lukasz2107 Opublikowano 13 Grudnia 2015 Opublikowano 13 Grudnia 2015 albo poprzedni właściel nie dbał o silnik itd.albo te auto nie ma tyle przebiegu tylko 2x wiecej
Gutterman Opublikowano 11 Stycznia 2016 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Spalanie w mieście 10L to normalne dla tego silnika, w trakcie docierania zwiększone są również opory w silniku co tez przekłada sie na spalanie. Jak silnik sie dotrze i ułoży to powinno trochę spaść spalanie. Co do tego docierania, nie jestem pewien wiec jeżeli pisze źle to proszę poprawić, ale te 1000km co najmniej powinieneś pojeździć
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się