Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

wymiana uszczelniaczy zaworowych


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

panowie mam taki mały problem wydaje mi się że jak dodam gazu to dymi mi z wydechu , chciałbym wymienić uszczelniacze zaworowe czy to ma jakiś sens. może można sprawdzić czy to są uszczelniacze. Dodam że autkiem nie jeżdżę zbyt wiele (więcej stoi) końcówki wydechu są mokre ale podejrzewam że to może być woda która skrapla się w wydechu a jak odpale autko to wypluwa to wode , a jak się nagrzeje to paruje.

Opublikowano (edytowane)

Alee dymi jak, na niebiesko, czy na biało. Bo jak na biało to normalne o tej porze roku.

Jeśli jednak po rozgrzaniu silnika, dymi ewidentnie na niebiesko, znaczy że olej. Wiec albo pierścionki albo uszczelniacze, oby. Przy zużytych uszczelniaczach najwięcej dymi zaraz po odpaleniu, gdy zimny. Np po nocy. Natomiast jeśli cały czas to pierścienie. Koszt wymiany uszczelniaczy nie wielki, wymienić można samemu, przy odrobinie zdolności.

Znalazłem jakiś film, może ci sie przydać https://www.youtube.com/watch?v=Ry02XCt9mKo

Edytowane przez Mateuszek1001
Opublikowano

raczej dymi na biało no i z rury nie smierdzi przepalonym oleje ten dym ma taki specyficzny zapach , jesli to by było w jakiś sposób wyczuwalne też zapachem

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

A nie ubywa płynu chłodniczego, nie śmierdzi olejem, oraz czy nie ma widocznych zanieczyszczeń na korku płynu ?

Opublikowano

nie ma żadnych zanieczyszczeń zbiornik i korek jest bardzo czysty ubytku płynu narazie nie zaopserwowałem. olejem tez nie smierdzi , ten zapach jest specyficzny do audi tak mi sie wydaje , patrzyłem w kilku audicach i ten zapach jest taki sam

Opublikowano

No to chyba nie należy sie martwić, jeśli nie ubywa płynów ustrojowych to nie szukać dziury w całym.

Opublikowano

Przy walnietych uszczelniaczach zaworow silnik dymi na bialo po dluzszym postoju. Olej scieka po trzonku zaworu, silnik nie zdazy go spalic dokladnie - idzie w wydech. Wtedy powstaje bialy dym, ktory widzimy przez kilka, kilkanascie sekund.

Opublikowano

A w lecie też ci dymiło czy dopiero teraz, oleju ubywa, masz lpg?

Opublikowano

Nie mam lpg. Wydaje mi się ze jest wszystko ok bo zrobiłem 1500 km za razem i wziął mi tylko 300ml oleju , mógł wcale nie wsiąść ale mysle ze nie jest źle, płynu w zbiorniczku jest tyle ile było.to chyba jest ok.tylko chyba katalizator się konczy bo wywaliło błąd ni pamiętam numeru bledu ale z tego co pamiętam to od kata

Opublikowano

300ml na 1500 to sporo za dużo.

Wczoraj sprawdzałem u siebie to przez 3.5 tys od wymiany jest tyle ile wlałem.

Wiec coś musi być na rzeczy w twoim.

Opublikowano

Narazie spoko nic nie będę robił tylko wymienie olej i zobaczę filtry zrobię płukankę i zobaczę co dalej. Narazie musze poszukac katalizatora bo już się kończy bo wywala mi błąd i zapala się czek , na pewno to od kata bo po podpieciu kompa pokazuje ze katalizator poniżej progu cos takiego

Opublikowano

Ja miałem to samo ale narazie emulator daje rade. na wiosne przymierzam sie do DP wiec też polecam.

Opublikowano

Daj sobie spokój z wymianą kata, jeżeli faktycznie silnik bierze ci olej to albo od razu wywali ci błąd kata albo w moment go zamordujesz. Prawdopodobnie błąd który masz to sonda, która wykryła, że twój kat nie radzi sobie ze spalanym przez silnik olejem

Opublikowano

idzie cos z tym zrobic?


Ja miałem to samo ale narazie emulator daje rade. na wiosne przymierzam sie do DP wiec też polecam.

rozumjem że w emulator wkręciłeś drugą sonde

Opublikowano

Dokładnie tak. Błędów zero, ale i tak chce DP. Mam w planach jakieś ~200km i pierwsze od czego własnie zacznę to wywalenie kata.

Opublikowano

Jak wywalisz kata to daj znać jak się sprawujen

Opublikowano

mi po odpaleniu zadymi na czarno, i w trakcie jak dodam gazu i puszcze. Mechanik stwierdził ze to tylko wina oleju, lecz nie chce mi sie za bardzo w to wierzyć. Też gdzies na 10 tys 1 litr musze dolać, wiec szału nie ma

Opublikowano

Nie wiem czy to ma cos do tego ale wczoraj zmieniłem sondę i przestał mi dymić teraz i rano i kiedy go odpalam i jeżdżę ni ma dymku żadnego

Opublikowano

W zimę przyuważyłem że po nocy jak odpalam poleci trochę niebieskiego dymu... Chwilka i przestanie wnioskuje że to uszczelniacze. Chce pojechać zrobić to możecie napisać jakie to mogą być koszy. Ile robocizna ile uszczelniacze

Opublikowano

posiadam a4 b6 1.8t 163km BFB, wiem że mam do wymiany króciec wody bo ubywa mi płynu i jest z tylu głowicy plama (trzeba dolewać jakieś 0.5l na miesiąc bądź dwa)

planuję wymienić także termostat na BEHR

na oleju zrobiłem jakieś 9tyś z tym że mechanik mi doradził 10w40 castrola a z tego co czytałem to grzech i należy wlewać 5w40 moutola tak? (planuje wymienić niedługo)

mam przejechane 289tyś, po odpaleniu po nocy leci biały dym (na ssaniu) lecz później zanika i jest normalnie, oleju nie dolewałem przez 9tyś więc nie ubywa 

wywaliło mi błąd jednej sondy, ale check się nie świeci

Więc biały dym może być przez nieodpowiedni olej ten 10w40? czy uszczelniacze zaworowe?? wydaje mi sie brakuje mocy w mojej audicy

Proszę o sugestie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...