Skocz do zawartości
IGNOROWANY

kopci na biało przy dodawaniu gazu


kubabkb

Rekomendowane odpowiedzi

jak w temacie od dluzszego czasu auto kopci na biało gdy wcisne mocniej pedal gazu, dodam ze na zimnym silniku kopcenie jest wieksze, na rozgrzanym wystepuje juz bardzo male kopcenie, co moze byc przyczyna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kopcenie na biało zwykle oznacza uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Jeśli przy okazji ubywa płynu, a nie widać wycieków, to jest się czym martwić. Teraz jednak są niskie temperatury i delikatne kopcenie to zjawisko normalne. Sprawdzaj poziom płynu, ewentualnie zrób pomiar kompresji w cylindrach, a potem test na obecność CO2 w płynie chłodniczym, to pozwoli wykluczyć uszczelkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oleju nie zużywa?

Kopcenie na biało po porannym rozruchu moze wsazywac na uszczelniacze zaworow,

Duzo jezdzisz autem dziennie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0.5l na 10 czy 15tkm to w sumie zadne zuzycie.

Skoro malo jezdzisz to leci Ci para z wydechu, woda sie skrapla i nie ma kiedy odparowac.

Zrob trase i zobaczysz, ze przejdzie na jakis czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc podlacze sie do tematu, mam podobne objawy z tym ze na porannym rozruchu potrafi jeszcze troche telepnac kabina. najwieksze kopcenie jest gdy jest duza wilgotnosc z rana natomiast jak jest sucho to kopcenie jest duzo mniejsze wymieniony zostal odkurzacz bo walilo bledami z katalizatora a odkurzacz juz byl na wykończeniu. po wymianie sie troche poprawilo ale nadal kurzy siwy dym na rozruch. mial jeszcze ktoś tego typu doswiadczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy spadku temp zawsze bedzie wiekszy objaw kopcenia. Jesli to występuje tylko przy dodawaniu gazu to norma w dieslu. Klekot tak ma. Jak Ci szarpie budą przy odpalaniu to rónie dobrze moźe być któraś poduszka silnika.

Mnie ostatnio spadła opaska od dolotu do intercollera i przy dodawaniu gazu było dymu więcej niź ze stara bo dostawała turbina lewego powietrza.

Opaska założona i wszystko wróciło do normalności tzn. przy dodawaniu gazu drobny dymek z wydechu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest zimno także to normalne. No chyba, że Ci tak bardzo dymi na biało jakby papieża wybrali to już inna sprawa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie podobnie woda stoi w tłumikach i to nic innego jak para wodna :) raz na jakiś czas przeciągnę go na trasie z jakieś 1400 km i spokój na jakiś miesiąc potem znów para i przeważnie tak cały czas,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety o tej porze roku to zjawisko jest normalne i w większości przypadków niema czym się martwić.Maź na korku jest powodem albo złego oleju albo krótkich tras przy niskiej temperaturze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co za ludzie normalna sprawa jak stoi na zimnym i kopci gorzej jeśli w cieple dymi to się zgodzę hehe a tak nie ma co się przejmować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o to ze na rozgrzanym silniku tez kopci , tylko ze troche mniej, kopic jak dodaje gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale masz różnice temperatury względem spalin a powietrzem ty jak idziesz z rana i odychasz to nie kopcisz nie idzie ci para z ust czy z nosa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...