Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Akumulator - gdzieś ucieka prąd


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich!

Od maja jestem szczęśliwym posiadaczem A4 B8.

Ostatnio zaobserwowałem problemy z akumulatorem (ciężko mi stwierdzić, czy były wcześniej).

Mierzyłem testerem akumulator i wyszło - dobry - naładuj. Akumulator został naładowany zgodnie z instrukcją obsługi, czyli prostownik został podpięty do specjalnych miejsc pod maską. Po ładowaniu wskaźnik w menu CAR podał stan 100%. Samochód po 3 dniach postoju ma 50%...

Z tego co wiem, to samochód ma oryginalny akumulator firmy Moll.

Wyczytałem na niniejszym forum, iż może to być kwestia zaprogramowania akumulatora w menu CAR.

Czy jest na forum ktoś z Katowic lub okolic, kto się zajmuje takimi sprawami "elektrycznymi" i mógłby mi sprawdzić/zaprogramować aku?

Ewentualnie proszę o polecenie dobrego elektryka...

Pozdrawiam,

Opublikowano

U mnie to samo, podobno akku do wymiany. Doszedłeś do jakiegoś innego rozwiązania ?

Opublikowano

U mnie to samo, podobno akku do wymiany. Doszedłeś do jakiegoś innego rozwiązania ?

Dziś byłem w niezależnym serwisie akumulatorów i po podpięciu testera wszyszła informacja dobry - naładuj...

Opublikowano (edytowane)

U mnie też tak pokazuje. Potem ładowałem prostownikiem z mikrochipem, a i tak po paru dniach postoju na fisie symbol rozładowanego akku.

Edytowane przez toja
Opublikowano

U mnie też tak pokazuje. Potem ładowałem prostownikiem z mikrochipem, a i tak po paru dniach postoju na fisie symbol rozładowanego akku.

Okazało się, że MMI pobiera prąd. Po resecie MMI problem póki co ustąpił.

Opublikowano

Zawsze będzie pobór prądu. Przez MMI, przez MCE przez alarm. Ważne jest czy aku chce przyjmować jeszcze prąd. Jeśli jest stary i wyeksponowane to pomimo ładowania będzie tracił szybko prąd.

Opublikowano

Czasem dzieje sie tak po wgraniu map i aktywacji tych map aktywatorem z sieci niewiadomego pochodzenia. Po internecie krąży duzo takich specjalnie "uszkodzonych" aktywatorów żeby rozwalały MMI. Kolego jak wgrywałeś nowe mapy to może zrób to jeszcze raz i z pewnym aktywatorem od kogoś z forum.

Opublikowano

Skąd wziąć takie mapy i aktywator kolego, bo sam jestem na takim etapie i za każdym razem jak poruszę ten temat to moje posty są usuwane.

Opublikowano

Skąd wziąć takie mapy i aktywator kolego, bo sam jestem na takim etapie i za każdym razem jak poruszę ten temat to moje posty są usuwane.

Pisz na PW do mnie.

Opublikowano

Koledzy borykam się z problemem słabego aku. Jestem już po wymianie aku, regeneracji alternatora a nadal mam problem z prądem. Po nocnym postoju samochód dużo ciężej pali co dziwne wystarczy odpalić dosłownie na chwilkę i zgasić by po chwili kręcił jak szalony. Próbowałem sprawdzić pobór prądu ale inteligentny prostownik wyłączył się po zdjęciu klemy... Ale to i tak nie zmienia faktu że jest dziwny spadek napięcia w instalacji, mierząc bezpośrednio na alternatorze napięcie jest 14.8-9 na podszybiu juz tylko 13.7-8 a w bagazniku 13.4-5 teoretycznie spoko spadek na podszybiu będzie spowodowany tym że z tego punktu rozchodzi się zasilanie ale i tak wydaje mi się że po to jest regulator napięcia na alternatorze żeby w układzie było te optymalne napięcie żeby akumulator mógł się naładować po rozruchu. Czy ktoś by mógł zmierzyć jak to wyglada w sprawnym samochodzie? Chodzi o 3 pkt bezposrednio na wyjściu z alternatora na podszybiu i w bagażniku. Dodam że aku wymieniony na varte silver 110 ah 920 a i zakodowany na ta pojemnosc.

Czy może być tak że np winny jest kabel idący od alternatora do podszybia? Jakiś przetarty czy coś takiego co robi zwarcie do masy i uciekanie prądu i jeszcze pytanie czy sterownik aku jest tylko na klemie czy może gdzieś jeszcze się kryje jakiś szajs?

Dodam jeszcze że na zapłonie na zgaszonym silniku napięcie w tych trzech pkt jest takie samo w okolicach 12.3-4 v

Czy nikt na tym forum nie posiada multimetru za 10 zl z tesco i 5 min zeby chociaż zmierzyć te napięcia?

Opublikowano

Odgrzewam kotleta :)

Mój problem objawia się słabym kręceniem z rana...

Widać po światłach że coś ewidentnie wcina prąd... Rano na MMI widać około 70% poziomu naładowania baterii... Pierwsze na co zwróciłem uwagę to aku, dobieram się do niego a tu zaskoczenie... Aku oryginalne i to z 2009 roku co zaskoczyło mnie. Sprawdziłem poziom elektrolitu i jest ok. Bateria ma parametry prawidłowe, po naładowaniu napięcie w czasie rozruchu nie spada. Widać ewidentnie problem po nocnym postoju. 

Podpięcie miernika i kontrola natężenia prądu wykazała problem z usypianiem modułów podpiętych światłowodem... Zarówno wypięcie bezpiecznika 7.5A w bagażniku jak i 5A po stronie pasażera (zmieniarka CD) eliminuje problem poboru... Wygląda to na problem z uśpieniem któregoś modułu podpiętego po światłowodzie. Zawarty Film pokazuje pomiary natężenia, na którym widać że pobór nie jest stały a bardziej pulsacyjny... Liczę na pomoc :) Pozdrawiam :) 

Opublikowano
14 godzin temu, A.kocinski napisał:

Odgrzewam kotleta :)

Mój problem objawia się słabym kręceniem z rana...

Widać po światłach że coś ewidentnie wcina prąd... Rano na MMI widać około 70% poziomu naładowania baterii... Pierwsze na co zwróciłem uwagę to aku, dobieram się do niego a tu zaskoczenie... Aku oryginalne i to z 2009 roku co zaskoczyło mnie. Sprawdziłem poziom elektrolitu i jest ok. Bateria ma parametry prawidłowe, po naładowaniu napięcie w czasie rozruchu nie spada. Widać ewidentnie problem po nocnym postoju. 

Podpięcie miernika i kontrola natężenia prądu wykazała problem z usypianiem modułów podpiętych światłowodem... Zarówno wypięcie bezpiecznika 7.5A w bagażniku jak i 5A po stronie pasażera (zmieniarka CD) eliminuje problem poboru... Wygląda to na problem z uśpieniem któregoś modułu podpiętego po światłowodzie. Zawarty Film pokazuje pomiary natężenia, na którym widać że pobór nie jest stały a bardziej pulsacyjny... Liczę na pomoc :) Pozdrawiam :)

Przy pomiarze zatrzasnales zamek klapy tak aby auto potwierdziło zamknięcie kierunkowskazami? Po ok 10 min będzie prawidłowy pomiar. 

Opublikowano

"Przy pomiarze zatrzasnales zamek klapy tak aby auto potwierdziło zamknięcie kierunkowskazami? Po ok 10 min będzie prawidłowy pomiar." 

Pomiar był dokonywany zarówno po zamknięciu pojazdu ( Dokładnie po potwierdzeniu kierunkami, maska również musi być zamknięta...) oraz odczekaniu około 40min jak i w czasie gdy wszystkie drzwi były otwarte a czas od ostatniego otwarcia drzwi bądź klap był minimum 1h. Zmieniałem również czasy wyłączenia mmi w zielonym menu, jednak nie mają one wpływu na ten efekt. Wręcz zmiana czasów w zielonym menu na 0 powoduje nie wyłącznie elementów systemu mmi. Tak dla potomnych ;) W tedy pobór prądu jest w granicy 8A....

Opublikowano
W dniu 30.12.2019 o 07:43, A.kocinski napisał:

Odgrzewam kotleta :)

Mój problem objawia się słabym kręceniem z rana...

Widać po światłach że coś ewidentnie wcina prąd... Rano na MMI widać około 70% poziomu naładowania baterii... Pierwsze na co zwróciłem uwagę to aku, dobieram się do niego a tu zaskoczenie... Aku oryginalne i to z 2009 roku co zaskoczyło mnie. Sprawdziłem poziom elektrolitu i jest ok. Bateria ma parametry prawidłowe, po naładowaniu napięcie w czasie rozruchu nie spada. Widać ewidentnie problem po nocnym postoju. 

Podpięcie miernika i kontrola natężenia prądu wykazała problem z usypianiem modułów podpiętych światłowodem... Zarówno wypięcie bezpiecznika 7.5A w bagażniku jak i 5A po stronie pasażera (zmieniarka CD) eliminuje problem poboru... Wygląda to na problem z uśpieniem któregoś modułu podpiętego po światłowodzie. Zawarty Film pokazuje pomiary natężenia, na którym widać że pobór nie jest stały a bardziej pulsacyjny... Liczę na pomoc :) Pozdrawiam :)

Napisz za co odpowiedzialne są bezpieczniki, które znalazłeś bo nikt z nas nie jest wróżka. Jeśli jesteś pewny, że problem jest gdzieś w komponenetach połączonych swiatlowodem to kup pętle światłowodowa i wypinaj po kolei urządzenia i wypinaj pętle. W ten spsosb szybko zlokalizujesz które urządzenie się nie usypia. Wtedy wystarczy sprawdzić czy problem jest po stronie instalacji czy samego urządzenia. 

Opublikowano

Witam, podłączę się z dyskusją do kradzionego prądu na postoju. Testy alternatora ok, natomiast na komputerze błąd za wysokiego napięcia spoczynkowego po uśpieniu oraz problem z systemem oszczędności energii. Wymieniłem akumulator na taki sam jak był. Problem istnieje co ciekawsze głównie gdy jest zimno i w sposób mało przewidywalny. Raz stoi na zimnym i nic a czasem kilka godzin a na wyświetlaczu w kabinie ubyły 2-3 kostki stanu napięcia. Model 2.0 tdi. Pozostaje szukać co i kiedy żre prąd - czy ktoś się spotkał z tym zjawiskiem? Jak jest ciepło na dworze żadnego problemu. 

Opublikowano
W dniu 21.01.2020 o 14:36, TigyPL napisał:

Witam, podłączę się z dyskusją do kradzionego prądu na postoju. Testy alternatora ok, natomiast na komputerze błąd za wysokiego napięcia spoczynkowego po uśpieniu oraz problem z systemem oszczędności energii. Wymieniłem akumulator na taki sam jak był. Problem istnieje co ciekawsze głównie gdy jest zimno i w sposób mało przewidywalny. Raz stoi na zimnym i nic a czasem kilka godzin a na wyświetlaczu w kabinie ubyły 2-3 kostki stanu napięcia. Model 2.0 tdi. Pozostaje szukać co i kiedy żre prąd - czy ktoś się spotkał z tym zjawiskiem? Jak jest ciepło na dworze żadnego problemu. 

Jaki komputer pokazał Ci błąd za wysokiego prądu spoczynkowego bo pierwsze słyszę?! Jaka była wartość prądu spoczynkowego? Jaki masz aku? Kodowales go po wymianie? 

Opublikowano

Komputer diagnostyczny - serwisowy. Za duża wartość - aku 100 Ah - nowy. Bez kodowania bo taki sam już był.

Opublikowano
W dniu 24.01.2020 o 15:13, TigyPL napisał:

Komputer diagnostyczny - serwisowy. Za duża wartość - aku 100 Ah - nowy. Bez kodowania bo taki sam już był.

Nie wiem co to za komputer bo pierwszy raz słyszę o czymś takim. Niby gdzie go się podłącza?! Auto musi byz zamknięte i uśpione. Prąd spoczynkowy mierzysz między masa auta a klema minus na aku. Trzeba odpiąć klemę i podłączyć multimetr, zamykasz się w bagażniku i czekasz aż auto się uśpi albo ryglujesz zamek klapy i zamykasz auto, wtedy masz dostęp do aku. Zmierz ten prąd spoczynkowy i podaj jaką ma wartość. Druga sprawa to taka że w b8 nie występował aku o pojemności 100Ah. Ktoś wsadził przypadkowy i pewnie nie kodowal lub kodowal przypadkowym kodem i bujał się z problemami aż do sprzedaży auta. Każdy nowy aku trzeba kodowac bo sterownik pamięta kondycję starego i nie ładuje nowego tak jak powinien. Spróbuj zakdowac pod 95Ah.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...