Lewy_bydgoszcz Opublikowano 4 Listopada 2015 Opublikowano 4 Listopada 2015 (edytowane) Witam, Mam spory problem z moją A4. Otóż, niedawno oddałem ją mechanikowi na zrobienie rozrządu, wymianę olejów, filtrów itd. Przebieg 240tkm z dużym prawdopodobieństwem, że oryginalny. Wymieniona została też chłodnica, gdyż stara "pociła się". Nie została wymieniona pompa wody gdyż mechanik stwierdził, że jest OK (czy jest to w ogóle możliwe?). Pasek na pompie ma około 5tkm był wymieniany wcześniej przy okazji wymiany nagrzewnicy i czyszczeniu układu. Problem polega na tym, że po przejechaniu około 30-40km po DK przy temp.zewn.około 6-8st.C wskazówka sięga do 100st.C i po paru km spada i tak od czasu do czasu (wcześniej co by się nie działo zawsze 90st.C). Mało tego słabo działało ogrzewanie wewnętrzne na funkcji AUTO (klimatronic) na 23st.C dmuchał chłodnym powietrzem. Dopiero na ustawieniach manualnych (wszystkie wyloty) zaczynał grzać. Ostatnio po przejechaniu 60-70km zapaliła mi się kontrolka temperatury silnika (na odcinku kolejnych 20km stawałem 3-4 razy by ostudzić silnik i ruszyć dalej). Zerkając pod maskę stwierdziłem: 1) Brak ciśnienia w zbiorniczku wyrównawczym po odkręceniu korka, 2) Płyn w zbiorniczku oraz na jego wylocie zimny, 3) Płyn w wężu na powrocie do zbiorniczka ciepły, 4) Górny wąż chłodnicy ciepły, a dolny zimny, 5) Ubytek płynu nieznaczny, 6) Osłona silnika mokra od płynu, 7) Brak "masła" na korku oleju, Po odpaleniu zauważyłem, że powrotem płyn nie dociera do zbiorniczka wyrównawczego - po prostu stoi. Jak wycisnąłem go z węża do zbiorniczka, po przejechaniu paru km okazało się, że wąż który uciskałem wciąż jest pusty. Czyżby nie było biegu? Niestety nie sprawdziłem węży nagrzewnicy. Autko nie traci mocy, a kontrolka temp.silnika zapalała się po przejechaniu 5-7km ponownie. Proszę o pomoc. Każda sugestia może być cenna. Co robić? Edytowane 4 Listopada 2015 przez Lewy_bydgoszcz
goldi Opublikowano 5 Listopada 2015 Opublikowano 5 Listopada 2015 1 zapowietrzony uklad 2 uszkodzony termostat 3 jak można było nie wymienić pompy wody przy wymianie rozrządu za parę tyś będziesz rozbierał przód żeby wymienić pompę
Leopold27 Opublikowano 5 Listopada 2015 Opublikowano 5 Listopada 2015 (edytowane) Pompę można wymienić bez rozbierania przodu,kolego sprobuj wymienić najpierw termostat a jak nie będzie zmian to pompa.Przy sprawnej pompie nie ma prawa się zapowietrzyć,ja wymieniałem krućce i termostaty i nigdy nie odpowietrzałem. Edytowane 5 Listopada 2015 przez Leopold27
lukaszooo Opublikowano 8 Listopada 2015 Opublikowano 8 Listopada 2015 Kolego opisz jak wymieniasz pompe wody czyli zdejmujesz rozrząd bez ściągania przodu.
pinciol77 Opublikowano 8 Listopada 2015 Opublikowano 8 Listopada 2015 (edytowane) W AFN pompa wody nie jest na pasku rozrządu tak jak w Twoim silniku. Edytowane 8 Listopada 2015 przez pinciol77
Mozgu Opublikowano 29 Listopada 2015 Opublikowano 29 Listopada 2015 Do tego rozrzad da sie zrobic bez zdjecia przodu. Wyglada na termostat. A co do ogrzewania to czesto nagrzewnice sie zapychaja.
Lewy_bydgoszcz Opublikowano 20 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2016 Witam, Chyba sprawa rozwiązana. W niezmienionym stanie postanowilem ruszyc w trase (500km). Po okolo 30km zaczela migac kontrolka poziomu plynu chlodzacego i wskazania termometru wachaly sie pomiedzy 90-98st.C, po okolo kolejnych 20-30km temp.spadla na 90, a kontrolka migala dalej. Na +/- 230km trasy kontrolka zgasla podczas jazdy. Wczesniej tylko raz zgasilem auto lecz kontrolka migala wciaz. Przez caly czas poziom plynu byl ok- ogrzewanie tez. Na autostradzie. Okolo 280km kontrolka znow miga i temp.rosnie jak wczesniej. Po kilkunastu minutach temp wraca na 90st.a kontrolka gasnie po okolo kolejnych 200km. 1) Wymiana termostatu i test 30km - temperatura nie rosnie ponad 90st., kontrolka zaczyna migac po 15-20km, 2) Wymiana czujnika temperatury i test 30km - bez zmian, 3) Wymiana zbiorniczka wyrównawczego (scalony z czujnikiem poziomu plynu) i test 30km - temp.ok, kontrolka poziomu plynu nie zapala sie, 4) Trasa 500km - temp. w normie, kontrolka juz nie niepokoi, ogrzewanie ok. Mysle, ze przygoda juz za mna. Dzieki wszystkim za dobre rady i mam nadzieje ze post pomoze kolejnym zagubionym. Pozdrawiam!
mantix Opublikowano 24 Stycznia 2016 Opublikowano 24 Stycznia 2016 Do tego rozrzad da sie zrobic bez zdjecia przodu No poważnie jestem pod wrażeniem, to ja bym na Twoim miejscu sobie jakąś reklamę zrobił w tym temacie , może coś w tym stylu; mam kilku krasnali, robią rozrząd bez demontażu przodu w b5, cena jak z demontażem , chłopie zastanów się zanim coś napiszesz bo to czyta więcej niż kilka osób i to że będą Cię uważali za idiotę to słusznie, ale to, że niektórzy z nich pomyślą, że tak faktycznie można.... no to troszkę mi ich żal
lukaszooo Opublikowano 24 Stycznia 2016 Opublikowano 24 Stycznia 2016 (edytowane) Tyle że naprawde da się to zrobić lecz jest więcej kombinacji i schodzi sie dłużej niz przy normalnej procedurze do tego szkoda rąk. Edytowane 24 Stycznia 2016 przez lukaszooo
Leopold27 Opublikowano 25 Stycznia 2016 Opublikowano 25 Stycznia 2016 Tyle że naprawde da się to zrobić lecz jest więcej kombinacji i schodzi sie dłużej niz przy normalnej procedurze do tego szkoda rąk. ale za ściągnięcie przodu mechanicy wołają dodatkową kase.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się