pajo23 Opublikowano 5 Listopada 2015 Opublikowano 5 Listopada 2015 (edytowane) Witam, posiadam Audi A4 B5 1995 rok 1.6 benzyna ADP, bez klimy. Od pewnego czasu mam problem - kiedy ustawie nawiew żeby dmuchał ciepłym powietrzem zaraz po włączeniu przez 20-30 sekund leci faktycznie ciepłe natomiast później jest coraz chłodniej aż zaczyna wiać całkowicie zimne. Sprawdziłem pokrętła od nawiewu, klapki z tyłu, wszystko się elegancko zamyka i otwiera. Węże pod maską wchodzące do nagrzewnicy są nagrzane, wyciągnąłem je, zacząłem płukać nagrzewnice, woda z jednej strony wpływa z drugiej wypływa, wszystko git, nagrzewnica nie jest zapchana. Następnie przy tych zdjętych wężach odpaliłem silnik i okazało się, że płyn chłodniczy w ogóle nie krąży w obiegu. Dodam, że silnik mi się nie grzeje, temperatura dochodzi do 90 stopni i stoi w miejscu (fakt, że jeżdżę na bardzo krótkich odcinkach, kilka razy dziennie po 10-15 minut, być może silnik nie zdąży się w tym czasie zagrzać). Czy to wskazuje, że do wymiany jest pompa wody? Może być jakaś inna przyczyna braku ciepłego powietrza? Edytowane 5 Listopada 2015 przez pajo23
jacek70 Opublikowano 5 Listopada 2015 Opublikowano 5 Listopada 2015 Możliwe że pompa straciła na wydajności i nie chodzi jak trzeba. Ile ma lat?
pajo23 Opublikowano 5 Listopada 2015 Autor Opublikowano 5 Listopada 2015 Ciężko powiedzieć, właścicielem auta jestem 2 lata, ja pompy nie wymieniałem, poprzedni właściciel w 2012 wymieniał rozrząd, mam na to fakturę od niego ale z tego co widzę nie ma na niej pompy wody, możliwe, że nie była wtedy wymieniana. A jak wtedy nie to pewnie nie była ruszana baaaardzo długo. A to nie jest tak, że przy niepracującej pompie silnik by się grzał powyżej 90 stopni? Możliwe, że na krótkich odcinkach nie zdąży się zagrzać?
Robero321 Opublikowano 5 Listopada 2015 Opublikowano 5 Listopada 2015 To że masz przepływ na nagrzewnicy o niczym nie świadczy. Stawiam że jest zakamieniona częściowo i wtedy będziesz mieć przepływ a grzać nie będzie. Sprawdź ją dokładnie... Ewentualnie masz ją zapowietrzoną.
pajo23 Opublikowano 5 Listopada 2015 Autor Opublikowano 5 Listopada 2015 No ale czy ta nagrzewnica (nawet jakby była zakamieniona lub zapowietrzona) byłaby powodem tego, że płyn w ogóle nie krąży w układzie? Tak jak pisałem wyżej, węże wchodzące do nagrzewnicy zdjąłem, odpaliłem silnik więc płyn powininen mi z tych węży wylecieć a nic takiego nie miało miejsca.
Robero321 Opublikowano 5 Listopada 2015 Opublikowano 5 Listopada 2015 Silnik był nagrzany czy zimny podczas zdjęcia przewodów? Termostat otworzył duży obieg czy nie ?
bartek1561 Opublikowano 5 Listopada 2015 Opublikowano 5 Listopada 2015 (edytowane) jak ja wyciagnoles to mogles juz sobie kupic nowa 40 zl kosztuje a wez sobie rozgrzej silnik i przytrzymaj obroty na okolo 3tys z dwie trzy min i zobacz czy bd cieple leciec jak tak to znak ze pompa slaba albo zapchana nagrzewnica lub dobrze odpowietrzyc innej opcji nie ma. Ale jak odpioles weze i woda nie leciala z rury to az dziwne bo powinno byc cisnienie albo pompa zapowietrzona lub slaba cieszko okreslic. Edytowane 5 Listopada 2015 przez bartek1561
pajo23 Opublikowano 5 Listopada 2015 Autor Opublikowano 5 Listopada 2015 Temperatura silnika wskazywała jakieś 70 stopni. O termostacie ciężko mi cokolwiek powiedzieć, nie zwracałem na to uwagi, jak sprawdzić czy włączył drugi obieg i jakie to ma znaczenie w ogóle? Generalnie jestem totalnym laikiem w tych sprawach, staram się znaleźć przyczynę sam żeby nie wydawać zbędnych pieniędzy u mechanika i nie wymieniać czegoś bez potrzeby
bartek1561 Opublikowano 5 Listopada 2015 Opublikowano 5 Listopada 2015 Temperatura silnika wskazywała jakieś 70 stopni. O termostacie ciężko mi cokolwiek powiedzieć, nie zwracałem na to uwagi, jak sprawdzić czy włączył drugi obieg i jakie to ma znaczenie w ogóle? Generalnie jestem totalnym laikiem w tych sprawach, staram się znaleźć przyczynę sam żeby nie wydawać zbędnych pieniędzy u mechanika i nie wymieniać czegoś bez potrzeby Aha, to ciekawe jak to odpowietrzales jesli to odpinales, a wiec sciagasz delikatnie prawy waz z mala dziurka (ten ktory idzie do nagrzewnicy) i zobaczysz czy leci powietrze az wkoncu powinna prysnac mala fontana mozesz tez dodac lekko gazu pozniej zakladasz przejechac sie i znow to samo.
neoxpl Opublikowano 7 Listopada 2015 Opublikowano 7 Listopada 2015 Termostat otwiera sie przy 90 stopniach. Wysłane z mojego myPhone Qsmart Premium przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się