iwann Opublikowano 4 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2015 więc regukacje przeprowadza się na wciśniętych( wgniecionych) dp dokręcam lekko śrube regulacyjną do skasowania luzu i cofam o 180 stopni kontruje i następny ? czy tak ma to wyglądać?
machina Opublikowano 4 Grudnia 2015 Opublikowano 4 Grudnia 2015 Krzywka ma być na samej górze co daje maksymalnie wciśniętą pompkę, wkręcasz śrubę regulacyjną do wyczuwalnego oporu, cofasz o 180 stopni i kontrujesz.
iwann Opublikowano 11 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2015 dzięki no tak właśnie robiłem witam ponownie moje starania nie przyniosły efektu kupiłem ecu na podmianę i nic nie wiem czy dobrze kombinuje ale nawet z innym immo powinien zagadać i odrazu zgasnąć tak było w 6b czy b7 jest tak samo
Musashi Opublikowano 14 Grudnia 2015 Opublikowano 14 Grudnia 2015 ech... PD reguluje się w pozycji max ściśniecia. wtedy dokrecasz śrube regulacyjną aż do wyczucia oporu,( nie do skasowania luzu), od momentu gdy się zetknie dzwigienka z PD trzeba dalej z wyczuciem wkręcać!!! gdy wyczujesz wyrażny opór, od tego momentu cofasz śrubę o 180st, i kontrujesz. nie wkrecaj jej za mocnoj ponieważ uszkodzisz PD, klucz przekrecasz wylacznie dwoma palcami, Bardzo ważne jest aby wykonać regulacji w momencie max wcisniecia trzpienia PD. jezeli będzie chociaż o ułamek mm niewciśnięty, kolejny obrót krzywki może zniszczyć mechanicznie PD. a wałki pozostawiłeś obrócone o 180 st? chcesz uruchomić silnik po naprawie, z niedopisanym ECU do licznika? poza tym, skoro przed wymianą uszczelki pod głowicą silnik, pracował, dlaczego miałby być uszkodzony sterownik silnika? dłubałeś w nim? wg mnie są nie wyregulowane prawidlowo pompki.
iwann Opublikowano 15 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2015 ooooo coś nowego dziś to sprawdze i dam znać.
piotrsob1 Opublikowano 19 Grudnia 2015 Opublikowano 19 Grudnia 2015 (edytowane) Regulacja pompek nie ma nic wspólnego z "widzeniem" ich przez sterownik silnika , to dwie różne rzeczy Jak nie ma błędów przerwy/zwarcia na cewkach pompek to ich połączenia elektryczne raczej są OK. Czym sprawdzasz obecność napięcia na cewkach pompek, bo typowe multimetry cyfrowe jak i analogowe , a także zwykła lampka kontrolna z racji swoich bezwładności czy też częstotliwości próbkowania i potem uśredniania wyników mogą po prostu nie wykryć impulsów załączających cewki pompek Do tego przydał by się oscyloskop Albo chociażby próbnik z jasnymi diodami LED, z odpowiednio dobranym rezystorem tak na szybko nabazgrane : Tutaj masz schemat sterowania silnikiem : N240 do N243 to pompowtryskiwacze . Edytowane 19 Grudnia 2015 przez piotrsob1
iwann Opublikowano 19 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2015 z tym sprawdzaniem napięcia na pd to rzeczywiście multimetrem nic nie sprawdzę ale elekrtyka powinna być ok bo bardzo ciężko na plaku odpalił troche nawet reagował na dodanie gazu i strasznie nim szarpało
SotoM Opublikowano 19 Grudnia 2015 Opublikowano 19 Grudnia 2015 A czasem pompy paliwa z tyłu głowicy nie sklejli na jakiś silikon który zapchał kanał paliwowy... To aż niemożliwe... W tym silniku nie takiego nie ma żeby po naprawie głowicy nie chciał zagadać... Na bank ktoś odwalil jakiś numer coś pozmieniajac...
Musashi Opublikowano 20 Grudnia 2015 Opublikowano 20 Grudnia 2015 to ze silnik uruchamia się na plak znaczy wylacznie, ze jest jakaś kompresja.... jeżeli dodajac gazu, jest jakas reakcja, tzn ze pompki cos tam podaja, tylko za malo, wiec to by wskazywalo ze ich skok jest minimalny... czyli zle wyregulowane. regulowales je? tak jak piotrosb napisal, jest ew. mozliwosc ze zapchany jest kanal paliwowy, ale to juz sie trzeba postarac... BTW napisales ze obracales walki o 180 st, mierzyles kompresje po prawidlowym ustawieniu walkow?
iwann Opublikowano 20 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2015 właśnie tandempompe wymazałem dirko ale odrobinka mając świadomość żeby nic nie dostało się do kanałów w głowicy właśnie po wyregulowaniu pd tak jak pisał Musashi zaczoł się odzywać po plaku chciałem jeszcze raz je sprawdzić i wyregulować ale rozleciał mi się statyw do czujnika zegarowego przy pierwszej pompce(w poniedziałek coś zorganizuje i dokącze regulację). Ciśnienie paliwa na pompie mierzy się z tyłu wykręcając koreczek na ampuł 5 A czy jest możliwość zmierzenia ciśnienia na drugim koncu kanału paliwowego (po przejściu całej głowicy gniazd pd jakiś korek na końcu kanału ?? ) Kompresje mierzyłem po ustawieniu rozrządu na blokadach .
Musashi Opublikowano 20 Grudnia 2015 Opublikowano 20 Grudnia 2015 pamietaj ze regulujac wtryski, sruby regulacyjne musza pokonac opor sprezyn wtryskiwaczy, wiec opor pojawia sie od razu gdy tylko zaczniesz je sciskac wkrecajac srube. z tym ze to nie o ten opor chodzi. trzeba wkrecac az poczujesz ze opor wyraznie wzrosl i w zasadzie dalej sie nie da. ( tylko nie na chama)... od tego momentu cofasz 180 st.
iwann Opublikowano 20 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2015 tak właśnia robiłem poprzednim razem zmylił mnie pierwszy opór spręrzyny od którego cofałem jeszcze 180
Musashi Opublikowano 20 Grudnia 2015 Opublikowano 20 Grudnia 2015 to nie sa zawory duzego fiata czy malucha, zeby je regulowac w sposob z jakiego skorzystales. w opisie wymiany, ktory tobie podeslalismy, jest wylozene tak prosto ze sie prosciej nie d jak wykonac regulacje. niestety taka regulacja jaka zrobiles, a wlasciwie deregulacja, moze prowadzic do wybicia krzywek walka rozrzadu,
piotrsob1 Opublikowano 21 Grudnia 2015 Opublikowano 21 Grudnia 2015 (edytowane) tak właśnia robiłem poprzednim razem zmylił mnie pierwszy opór spręrzyny od którego cofałem jeszcze 180 Jak czytam takie rzeczy to już czasem mi ręce opadają Jak można się brać za konkretne roboty przy motorze, bez wcześniejszego dojścia do wiedzy na odpowiednim poziomie, na temat tego co się chce naprawiać A później trafiają się silniki z pourywanymi ogranicznikami sprężyn pompowtrysków i powycieranymi przez dźwigienki talerzykami sprężyn pompek Edytowane 21 Grudnia 2015 przez piotrsob1
iwann Opublikowano 4 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2016 witam odpalił w koncu okazało się że tandem pompa jest skopana robiła ciśnienie ale słabo niebyła w stanie odpowiednio odpowietrzyć układu i nie wiedziałem jakie ciśnienie powinna uzyskać przy 200 obrotach silnika bo tyle tylko rozrusznik wyciąga wszędzie podawane jest ciśnienie przy ok 880 obrotów ciśniene 3,5 bara teraz wiem że na rozruszniku powinno być conajmniej 1.5 bara moja stara pompa dawała tyle ale nie odrazy trzeba było sporo pokręcić i nie chciał zapalić obecna 1.5 osiąga prawie natychmiast tyko odrobinka więcej ciśnienia od starej niecałe 2.0 bara i to spokojnie wystarcza. Dzięki wielkie za pomoc i rady ktoś kiedyś skorzysta z naszego dialogu. Pozdrawiam. a co do regulacji zaworów jak w durzym fiacie to większość jak nie wszystkie współczesne japończyki ma tak rególowane zawory chodzi o bezyniaki bo dizle nie wiem i to mnie zmyliło.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się