Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B7 pasek i łańcuch rozrządu 3.0 tdi 204 KM


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Dziś byłem u mechanika w pewnej sprawie i przy okazji zrobiłem sobie mały przegląd.

Ale najważniejsze jest to, że podczas rozmowy z mechanikiem powstał pewien problem.

mechanik twierdził, że w aucie jest rozrząd na pasku,

ja go uświadomiłem, że na łańcuchach

po szczegółowych oględzinach i sprawdzeniu w swoich różnych katalogach MECHANIK stwierdził, że jednak mam jedno i drugie

To znaczy:

silnik ustawiony wzdłuż

łańcuchy są od strony przegrody ( pod osłona metalową), a pasek jest z przodu od strony zderzaka (pod osłoną plastikową) i nie chodzi tutaj o pasek wielorowkowy który również jest z przodu.

Pytanie do koolegów specjalistów od tego modelu silnika

Jaka jest prawda:

Jest łańcuch, czy łańcuch + pasek??????????

Opublikowano (edytowane)

Skoro nikt na te bzdury nie odpowiedział ja się pofatyguje. Z przodu jest sznurek a z tyłu tasiemka. Mechanik niech zmieni deilera ten go oszukuje. Ty zmień mechanika.

Edytowane przez bosniak_sg
Opublikowano

To ja przełoże na bardziej zrozumiały dla kolegi- z przodu masz pasek wielorowkowy i pasek zębaty napędzający pompę wysokiego ciśnienia, a od strony skrzyni biegów urodzaj 4 łańcuchów rozrządu i napinaczy tych łańcuchów.

Opublikowano

Pytałem, bo mam zamiar zabrać się za wymianę paska wielorowkowego z napinaczami etc., a jak już będę rozkręcał cały przód, to wynika z tego co mówicie panowie, że warto zabrać się również za ten pasek zębaty.

Kojarzy ktoś co oprócz tego paska zębatego należałoby wymienić i ile może kosztować dobry zestaw (bez robocizny)???

Opublikowano (edytowane)

A co jak będzie drogo to nie wymienisz? Spoko nie musisz wymieniac, jak sie uj***e to ci tylko auto zgaśnie.

Edytowane przez bosniak_sg
Opublikowano

Nie no, na pewno wymienię ale pytałem z ciekawości czy ktoś się za to zabierał i wie ile może go kosztować.

Rozumie, że jak się ten pasek zębaty urwie to nie grozi to awarią silnika?

Opublikowano

260 zł zestawi Contitech paska zębatego z napinaczem

Jak rozbierzesz przód, to oceń stan koła pasowego (tłumika drgań), bo jak średni to prędzej czy później się urwie. Wtedy też nie można za bardzo jechać.

Jak pasek zębaty się urwie, to teoretycznie nic nie powinno się stać (zgaśnie). No ale jak zgaśnie przy dużej prędkości to różnie może być.

Opublikowano (edytowane)

Pasek może narobić bigosu ale w oprzyrządowaniu, w razie czego tragedii nie masz. W przypadku urwania lub uszkodzenia koła pasowego tracisz: wspomaganie, pompę wody, alternator. Je bez tego zrobiłem 15km (do mechanika), niestety podczas awarii auto gaśnie co w pewnych sytuacjach może być niebezpieczne.

Napęd pompy CR wymieniamy co 120 tyś km, reszta nie wiem. Ja za komplet paski / napinacze INA + koło corteco (innych nie wsadzaj) i robociznę zapłaciłem 1200 zł (cały przód).

Rozrząd komplet 2600 + robocizna. (i gówno dalej hałasuje)

Do wymiany nie trzeba zwalać przodu.. wystarczy zdjąć kolektor dolotowy. Audi to nie szrot z Bawarii ale śrub nie zaszkodzi potraktować klejem.

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano (edytowane)

Do wymiany nie trzeba zwalać przodu.. wystarczy zdjąć kolektor dolotowy. Audi to nie szrot z Bawarii ale śrub nie zaszkodzi potraktować klejem.

Pijesz do 3.0d BMW? Buhehehe hahahah 3.0d BMW w porównaniu do audi to akurat majstersztyk.

Aha pytał o naped pompy CR, a ty ru zrobiles eleaborat, że jakbym jeszcze auta z takim motorem nie kupił, to po tym juz napewno bym nie kupił.

Edytowane przez bosniak_sg
Opublikowano (edytowane)

Pijesz do 3.0d BMW? Buhehehe hahahah 3.0d BMW w porównaniu do audi to akurat majstersztyk.

nie no jasne, cud inżynierii z pełną automatyzacją, nawet śruby się same odkręcają (koło pasowe), po za tym to samo... klapy rozwalają motor (i musisz je demontować, u nas wystarczy zrobić off), łańcuchy pękają i robią sieczkę... ogólnie obie konstrukcje są lekko mówiąc problematyczne.

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

Bzdura, bzdura, bzdura nie jestem zwolennikiem Bmw ale obiektywnie podchodząc do tematu to jak bmw wymysliło 3.0 d i otrzymywało za to co roku nagrode, to audi było na etapie wycierajacych sie krzywek wałków z masą innych problemów włącznie z archaiczna pompa wtryskowa vp44 jak dobrze pamietam, Samochody z lat gdzie audi wsadziło nieszczęsny BKN i jego pochodne w innych nadwoziach grupy VW to jak wspomniałem BMW majstersztyk. Jezeli jak producent przewidział wymiane kolektora ssącego robiono by co 150 tys to nikt nawet nie pomyslałby o mozliwośći urwania sie klapki. Jezeli uważasz, że wywalenie klapek i wsadzenie teflonowych zaslepek za 110 zł to taki ogromny koszt w porównaniu do regeneracji kolektorów w Audi za 800 zł to przepraszam. Odkręcajace sie koło pasowe to taki mit jak odbijajaca promienie radaru płyta cd na lusterku, a rozrząd to sie tak często urywał na kilka milionów egzemplarzyBMW jak czesto mamy zaćmienie słońca.

Opublikowano (edytowane)

Jezeli uważasz, że wywalenie klapek i wsadzenie teflonowych zaslepek za 110 zł to taki ogromny koszt w porównaniu do regeneracji kolektorów w Audi za 800 zł to przepraszam

w audi wystarczy wywalić programowo klapy, niczego nie musisz regenerować, rozbierać itd. W audi nie stanowi to ryzyka w BMW pewno nie jeden Cie uświadomił że profilaktycznie lepiej to ogarnąć..

Odkręcajace sie koło pasowe to taki mit jak odbijajaca promienie radaru płyta cd na lusterku, a rozrząd to sie tak często urywał na kilka milionów egzemplarzyBMW

koła się odkręcają a łańcuchy urywają robiąc przy tym niezły bajzel. W VW ze świecą szukać urwanej kiety.

Bzdura, bzdura, bzdura nie jestem zwolennikiem Bmw ale obiektywnie podchodząc do tematu

.... BMW odstawiało taką samą fuszerkę co VAG.

innych problemów włącznie z archaiczna pompa wtryskowa vp44 jak dobrze pamietam

1 średnio mnie interesuje co było 20 lat temu... ale tak TDS'a każdy pamięta.

2 nie było 3.0 TDI VP

3 2,5 TDI VP po 2002 roku były dobrymi silnikami.

4 nie gardź VP44 bo BMW stosowało ją tak samo długo co VAG.

Samochody z lat gdzie audi wsadziło nieszczęsny BKN i jego pochodne w innych nadwoziach grupy VW to jak wspomniałem BMW majstersztyk

tia.. a w czym to cudo techniki było lepsze ? czy też czego to BKN nie miał a miało to BMW ?

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

Szkoda to komentować, jeszcze napisze że MB CDI to też gowno to znaczne czytać komiksy SF.

Opublikowano (edytowane)

Szkoda to komentować

no tak, koledze brakuje argumentów to teraz szkoda komentować. To po co zaczynałeś ?

znaczne czytać komiksy SF

mówisz masz...

41eg461a36hl.jpg

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

To ty zacząłeś niefortunnie porównując do Bawarii, nie wiem skąd i po co to w ogóle porównywać, świetna rzędówka z porażką V

Opublikowano

Panowie ja tu pytałem i rozrzade, a wy uprawiacie jakieś dywagacje na temat BMW. Swoją drogą jeśli kolega jest takim zwolennikiem BMW to niech się na forum BMW podłączy.

Ale wracając do tematu:

Zacząłem szukać i znalazelem kilka schematów i ktoś tutaj nie ma racji.

Marcin 4x4

Piszesz że jak się urwie pasek to tracę alternator koło pasowe, a z tego co zdarzylem wyczyatac z schematu, to o czym ty mówisz to jest pasek wielorowkowy. Na ten temat wszystko się wyjaśniło. Najważniejsze było czy w skład rozrządu oprócz łańcuchów wchodzi pasek zebaty. OKAZUJE SIE ŻE TAK i jest na nim pompa wysokiego ciśnienia.

Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.

Opublikowano (edytowane)

Piszesz że jak się urwie pasek to tracę alternator koło pasowe, a z tego co zdarzylem wyczyatac z schematu, to o czym ty mówisz to jest pasek wielorowkowy. Na ten temat wszystko się wyjaśniło.

tak, koło pasowe za pomocą paska wielorowkowego napędza alternator, pompę wody i wspomaganie. Te elementy nie wchodzą w skład rozrządu. Mi koło odpadło podczas jazdy, i niczego nie uszkodziło, jednak urwanie paska ponoć może narobić małego bałaganu (zasłyszane)

Najważniejsze było czy w skład rozrządu oprócz łańcuchów wchodzi pasek zebaty. OKAZUJE SIE ŻE TAK i jest na nim pompa wysokiego ciśnienia.

tak jest, ale 99% osób na forum jako rozrząd rozumie tylko część łańcuchową i tylko ją wymienia. Można zakupić gotowy set który zawiera wszystkie elementy niezbędne do wymiany

0cn0m5vf9ih4.jpg

Część łańcuchową zaprojektowano na 500 tyś km, napęd pompy zaleca się wymieniać o ile pamiętam co 120 tyś km.

świetna rzędówka z porażką V

to już wiemy, a coś konkretnego ? chyba masz jakieś podstawy by tak pisać... czy jest to kolejny MIT jak multi w quattro ?

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

Część łańcuchową zaprojektowano na 500 tyś km, napęd pompy zaleca się wymieniać o ile pamiętam co 120 tyś km.

Tyle że ledwie do 200 dociaga

Panowie ja tu pytałem i rozrzade, a wy uprawiacie jakieś dywagacje na temat BMW. Swoją drogą jeśli kolega jest takim zwolennikiem BMW to niech się na forum BMW podłączy.

Też jestem i tam też "podziwiam" to ślepe zacietrzewienie w kierunku jednej marki, ale jak kiedys już to pisałem wynika to z tego że sie miało 2-3 auta w swoim życiu jedynej słusznej marki to potem to tak sie we łbie z czasem zarasta i zostaje.

Opublikowano (edytowane)

Nadal czekam na uzasadnienie Twoich teorii, chciałbym też zobaczyć połączenie multitronic + quattro.

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

Marcin, nie warto karmić trolla :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...