piotrsob1 Opublikowano 8 Listopada 2015 Opublikowano 8 Listopada 2015 Z racji że sytuacja życiowa zmusiła mnie do poznania właściwości powyższego urządzenia , chciałem podzielić się z Wami tym co już jest pewne w działaniu tego miernika . Jest to dokładnie ten sam model Ultralyta, który polska policja zakupiła w 2012r w ilości ponad 430 sztuk. Dla niektórych pewnie to będzie szokiem że te nieomylne według odpowiedzialnych służb urządzenia pokazują takie rzeczy Sam miernik po niewielkiej tylko mechanicznej modyfikacji, pozwalającej na nagrywanie tego co urządzenie mierzy : I kilka ciekawych wyników pomiarów : Sorry za może nie najlepszą jakość, ale na tą chwilę nie dysponuję lepszym sprzętem do nagrywania Chętnie podyskutuję i odpowiem na pytania
piotrsob1 Opublikowano 8 Listopada 2015 Autor Opublikowano 8 Listopada 2015 (edytowane) Parę $ kosztowała, jakby mi nie była konkretnie potrzebna , to bym dla zabawy jej nie kupował A swoją drogą to myślałem że większe zainteresowanie wzbudzi to co ona pokazuje, niż za ile można ją kupić Edytowane 8 Listopada 2015 przez piotrsob1
Robero321 Opublikowano 8 Listopada 2015 Opublikowano 8 Listopada 2015 Pomiary prędkości ściany robił już Emil też wyszło że się porusza. Podobnie jest jak trafisz wiązką samochód w kręcące się wiatraki nie musisz wtedy poruszać miernikiem wystarczy że wiązka trafi w stojący pojazd w miejsce gdzie kręcą się wiatraki pomiar stojącego samochodu również około 25 km/h Jednym słowem ujnia te mierniki
marekg Opublikowano 8 Listopada 2015 Opublikowano 8 Listopada 2015 (edytowane) Chcesz zainteresowania? To mnie interesuje ile wspólnego to machanie w twoim wykonaniu ma z warunkami określającymi prawidłowy pomiar prędkości tym urządzeniem. Każdego urządzenia trzeba umieć używać. Więc jesli ktoś liczy na uniwersalne pudełeczko z jednym guziczkiem i pokazujące jednoznacznie prędkość pojazdu w kazdych warunkach otoczenia to jest naiwny. Edytowane 8 Listopada 2015 przez marekg
Robero321 Opublikowano 8 Listopada 2015 Opublikowano 8 Listopada 2015 Chcesz zainteresowania? To mnie interesuje ile wspólnego to machanie w twoim wykonaniu ma z warunkami określającymi prawidłowy pomiar prędkości tym urządzeniem. Każdego urządzenia trzeba umieć używać. Więc jesli ktoś liczy na uniwersalne pudełeczko z jednym guziczkiem i pokazujące jednoznacznie prędkość pojazdu w kazdych warunkach otoczenia to jest naiwny. Widzisz kolego może ty jesteś przeszkolony w obsłudze tego urządzenia i wiesz że ruch podczas pomiaru może generować błąd ale widocznie wielu funkcjonariuszy dostajac taką zabawkę nawet nie zapozna się z warunkami użytkowania.
piotrsob1 Opublikowano 26 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2015 (edytowane) Chcesz zainteresowania? To mnie interesuje ile wspólnego to machanie w twoim wykonaniu ma z warunkami określającymi prawidłowy pomiar prędkości tym urządzeniem. Każdego urządzenia trzeba umieć używać. Więc jesli ktoś liczy na uniwersalne pudełeczko z jednym guziczkiem i pokazujące jednoznacznie prędkość pojazdu w kazdych warunkach otoczenia to jest naiwny. A widzisz Marku , na zadane przeze mnie pytanie funkcjonariuszom na co dzień używającym tego cuda odnośnie warunków jakie trzeba spełnić, aby otrzymać prawidłowy wynik, otrzymałem odpowiedź , że wystarczy wycelować i nacisnąć przycisk spustu, a pojawiający się wynik zawsze jest prawidłowy Polska instrukcja obsługi Ultralyta mówi że urządzenie posiada skomplikowane algorytmy kontrolne, które pojawienie się takowych wyników wykluczają, i ma się wtedy pokazywać na wyświetlaczu odpowiedni kod kod błędu , więc jego użytkownicy nie muszą się mocno starać Co więcej, podczas studiowania polskiej instrukcję od tego cuda techniki z końca ubiegłego wieku nie znalazłem w niej podstawowego stwierdzenia , że warunkiem wykonania prawidłowego pomiaru jest utrzymanie wiązki laserowej na tym samym elemencie nadwozia w czasie gdy pomiar jest wykonywany . Przemieszczenie się wiązki pomiarowej lasera po nadwoziu, będzie czasami powodowało zafałszowanie wyniku pomiaru albo w górę , albo w dół w zależności od kierunku ruchu wiązki po nadwoziu samochodu ( błąd poślizgu wiązki się doda lub odejmię od właściwego wyniku ) . I może to być błąd o kilkadziesiąt km/h . Jak z resztą widziałeś , sprzęt na filmikach jest wyposażony w proste urządzenie rejestrujące, na podstawie tego filmu bez problemu stwierdziłeś że wiązka się przesuwa po obiektach, używane w naszych służbach powyższe mierniki niczego nie rejestrują , więc z kąd kierowca któremu pokazują prędkość na wyświetlaczu ma wiedzieć, czy operatorowi podczas wykonywania pomiaru nie trzęsła się ręka ? A co biedny operator ma zrobić jak wszyscy jadą prawidłowo, a on ma do wyrobienia limit wypisanych blankietów ? Wystarczy kawałek ściany i przy odrobinie treningu można ustawić na nim bez problemu 80-90 km/h i zagrać w rosyjską ruletkę z kierującymi Może to zbyt daleko idąca hipoteza, ale ten, któremu wynik się okazuje chciał by być pewien jego prawidłowości, co więcej jako obywatel praworządnego poniekąd kraju chyba ma do tego prawo ? Pomiary prędkości ściany robił już Emil też wyszło że się porusza. Podobnie jest jak trafisz wiązką samochód w kręcące się wiatraki nie musisz wtedy poruszać miernikiem wystarczy że wiązka trafi w stojący pojazd w miejsce gdzie kręcą się wiatraki pomiar stojącego samochodu również około 25 km/h Jednym słowem ujnia te mierniki Widziałem pomiary Emila, ale dotyczyły one radaru Iskra 1, przy laserowym mierniku raczej nie ma możliwości optycznego widzenia się wentylatora z optyką i wiązką pomiarową urządzenia, tak że możliwość takiego zakłócania raczej bym w ciemno wykluczył Za to z ostatnim zdaniem nie mogę się nie zgodzić Jeżeli Emil skręcił coś z Ultralytem, to ja tego nie widziałem. Dzisiaj z nudów pobiłem rekord predkości zmierzonej ULTRALYTEM; Edytowane 9 Listopada 2015 przez piotrsob1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się