Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T AVJ Buczenie silnika przy pełnym obciążeniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To nie może być od skrzyni bo występuje tylko w określonym zakresie obrotów silnika a nie prędkości i to na każdym biegu...

Co do pompy sai chyba wywalę to dziadostwo też w całości... Tylko czy można potem jeździć z tym błędem??

Opublikowano

u mnie mechanik wyłączył to w Ecu i błedu nie ma

Opublikowano

tak sobie myślę że jak buczy ci rano (ssanie) i przy przyśpieszaniu gdzie masz zwiększone zapotrzebowanie na paliwo to może pompa paliwa bo ona potrafi buczeć i to głośno

Opublikowano

Nie sadzę, wiem o jakim buczeniu autor mówi i jeżeli w moich poprzednich 1.8t miałem styczność z podobnym problemem a tak sądzę to dzwiek jest bardziej wszechstronny i ciezko nawet określić skąd dobiega. U mnie buczenie było takie ze mialo sie wrazenie ze buczy wydech, a był cały i zdrowy.

Opublikowano

a jesteście w stanie tak delikatnie przyspieszac ze nie slychac tego buczenia?

Opublikowano (edytowane)

Tak, można przyspieszać łagodnie i wtedy jest cicho... Ale gdy depnę but w podłogę buczy i to okropnie. Wrażenie jest takie jakby całkowicie ściągnąć puchę filtra powietrza i auto by buczało z nadmiaru powietrza (coś jak na stożkowym filtrze powietrza ale mocniej). Pompę paliwa bym chyba wykluczył bo na LPG są te same objawy. Dodam że auto zbiera się na prawdę dobrze, gubi trakcję bez problemu na jedynce przy wysokich obrotach nieraz jeszcze nawet po zmianie na 2 bieg przez chwilę...

Ładujesz w auto np. 4 osoby, wyjeżdżasz na trasę jedziesz pod górkę czy wyprzedzasz i jest TRAGEDIA!! Odechciewa się jazdy... Mam porównanie do innych 1.8T i jest to absolutnie niedopuszczalne...

Podejrzewam albo coś z dolotem, katalizatorem, rozrządem albo już sam nie wiem... Jutro jadę z tym do dobrego mechanika zobaczymy co powie o ile w ogóle będzie się chciał z tym bawić...

Edytowane przez Godlech912
Opublikowano (edytowane)

Ja po wycieczce w góry w 5 osób stwierdziłem że mam tego dość tych wrażeń dźwiękowych i pogonilem auto... A zmieniłem też wcześniej poduszki na ori z aso. 5 razy ustawiłem poduszkę przednia i różne cuda robiłem... Powodzenia ogólnie. Forum mi wtedy nie pomogło. Jedyna rzeczą która wtedy nie sprawdziłem to właśnie zawór sai czy nie puszcza spalin w dolot pod obciążeniem....

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez soul87
Opublikowano

a masz możliwość zamienić stronami całe półosie? Ktoś tak kiedyś napisał na streetracing że zamiast wymieniac przeguby wewnętrzne to można wlasnie taki zabieg wykonać.

Miałeś wymieniane sprzęgło a jeśli tak to na jakie?

Miałeś zmieniany dwumas czy nadal masz oryginał?

Opublikowano

Właśnie wróciłem od mechanika. Gość w miarę ogarnięty w temacie. Przejechał się samochodem, poosłuchiwał podczas jazdy i na postoju podczas przegazowania i stwierdził, że buczenie na 100% jest z dolotu. Najprawdopodobniej nie mam jakiejś części łączącej się z puchą filtra powietrza, która wchodzi w nadkole... (Auto najprawdopodobniej miało kolizję tą stroną w przeszłości). Chodzi chyba o część o nr. 8E0129604 oznaczonej jako nr. 17 na etce...

xx396_Etka.jpg

Łączy się ona taką gumą z obudową filtra powietrza:

rv872_pucha.jpg

A wygląda w rzeczywistości mniej więcej tak (pełno tego na allegro):

vc164_rura.jpg

Czy to faktycznie może być to?? Ktoś ogarniał temat kiedyś? Gdzie ta rura dalej idzie??

Opublikowano

ta część występowała specjalnie chyba tylko w audiczkach na zimne klimaty.

Opublikowano

No mój jest sprowadzony ze Szwecji...

Opublikowano

Zatkaj otwór w puszce filtra powietrza gdzie powinna być wstawiona ta rura i tyle.. Okaże się czy to to

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Jak tam testy?

Opublikowano (edytowane)

Zwycięstwo!!! Problem rozwiązany :) Po pół roku ciężkiej walki, ale jest sukces!

Wyciągnąłem całą puchę filtra powietrza, odkręciłem gumę zaznaczoną czerwonym okręgiem, dociąłem blaszkę pasującą w tą wnękę i zakleiłem z obu stron na klej plastik-metal dwuskładnikowy.

rv872_pucha.jpg

Co się okazało ta rura która wyżej była oznaczona nr.17 na etce u mnie była, ale też ją zaślepiłem. Wepchnąłem tam dużą gąbkę aby nic tam nie wlatywało. Jest cisza, żadnego buczenia, silnik chodzi o niebo lepiej i ciszej w całym zakresie obrotów. Jazda stała się przyjemna, aż miło przycisnąć w końcu. Nie mam pojęcia po co była ta dziura w puszcze filtra oraz ta rura w boku auta (w karoserii). Przecież lepiej jak silnik zasysa świeże zimne powietrze a nie gdzieś tam nie wiadomo skąd... Na allegro znalazłem kilka obudów filtra bez tej dziury oryginalnie.

Dziękuję za okazaną pomoc wszystkim i pozdrawiam.

Edytowane przez Godlech912
Opublikowano

Ciekawe czy ma to wpływ na dynamikę auta. Masz jakies logi przed i po?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Mam przed a po trzeba zrobić. Może jutro ogarnę. Jest wyczuwalnie lepiej ;-)

Ciekaw jestem skąd on tą rurą te powietrze ciągnął... Wiecie gdzie ona prowadzi dalej?

Opublikowano

Obstawiam także coś z dolotem. Najczęściej chyba stąd się bierze te buczenie...

Opublikowano (edytowane)

ja mam tip nierdzewny na stożku reszta zaslepiona lub wywalona ...

buczy tylko pod wzniesienia nie sadze ze to filtr


dzisia zauwazylem jedna rzecz ze jak jade stala predkoscia na tempomacie 120km/h zaczyna sie lekkie wzniesienie i slysze jak syczy w dolocie póki syczy jest ok jak tylko przestanie od razu buczy :/ co moze syczeć ?

Edytowane przez krzysiekvtec
Opublikowano (edytowane)

Zwycięstwo!!! Problem rozwiązany :) Po pół roku ciężkiej walki, ale jest sukces!

Wyciągnąłem całą puchę filtra powietrza, odkręciłem gumę zaznaczoną czerwonym okręgiem, dociąłem blaszkę pasującą w tą wnękę i zakleiłem z obu stron na klej plastik-metal dwuskładnikowy.

rv872_pucha.jpg

Co się okazało ta rura która wyżej była oznaczona nr.17 na etce u mnie była, ale też ją zaślepiłem. Wepchnąłem tam dużą gąbkę aby nic tam nie wlatywało. Jest cisza, żadnego buczenia, silnik chodzi o niebo lepiej i ciszej w całym zakresie obrotów. Jazda stała się przyjemna, aż miło przycisnąć w końcu. Nie mam pojęcia po co była ta dziura w puszcze filtra oraz ta rura w boku auta (w karoserii). Przecież lepiej jak silnik zasysa świeże zimne powietrze a nie gdzieś tam nie wiadomo skąd... Na allegro znalazłem kilka obudów filtra bez tej dziury oryginalnie.

Dziękuję za okazaną pomoc wszystkim i pozdrawiam.

A czy u Ciebie, też było tak, że buczało na postoju po wkręceniu na luzie powyżej tych 2500 rpm? Ja jak wiesz mam identyczny problem, auto również ze Szwecji ( nie wiem czy ma to znaczenie jakiekolwiek) i zasys filtra rozwiązany identycznie jak u Ciebie. Tak czy inaczej jutro robię identyczny patent i zobaczymy! Mnie tak okropnie irytuje to buczenie, że staram się nie wkręcać auta powyżej 3 tys... Jak ktoś ma lub miał podobną sytuację, doskonale wie jak "cudownie" się z tym jeździ.

Edytowane przez marhew

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...