adadur Opublikowano 9 Lutego 2007 Opublikowano 9 Lutego 2007 Od jakiegoś czasu zauważyłem na biegu jałowy że od czasu do czasu przez pewien moment bardzo delikatnie obroty falują - może w przeciele +/- 50 obtorów od nominalnych. Ponaddto - nigdy tak na codzień nie robię - kiedy wymieniałem termostat rozgrzewałem autko stacjonarnie. Przy niższej temp. silnika przy obrotach 2000 obr/min przy wyższej 3000 obr/min i krótko 3200-3400 obr/min. Podczas tego jak depnełem na 2000 ro albo mam minimalne drgania w stopie albo te falowanie przenioslo się na wyższe obroty. Powiedzmy że olałem to bo to też okolice max. momentu obrotowego czyli turbinka pracuje na max. - wieć trudność w utrzymaniu jednostajnych obrotów stopą może być do przyjęcia. Podobnie przy 3000 obr jednak tu albo gaz strasznie czuły albo falowanie obrotów się przeniosło i w ten przedział bo bardzo lekko silnik wkręcał się na obroty, przy niemal niewyczuwalnym ruchu stopą nawet o +500/-200 obr.min od 3000 obr. Dodam, czasem przez kilka kilkanaście sekund udawało mi się utrzymać obroty jednostajne. W sobotę autko będzie VAGowane pewnie więc falowanie na biegu jałowym podepre pomiarami. No a zwracam się do Was bo może ktoś już to przerabiał lub ma jakieś podejrzenia.
kunbo Opublikowano 9 Lutego 2007 Opublikowano 9 Lutego 2007 Sprawdź nastawnik dawki albo potencjometr gazu. Jedno albo drugie wymaga przeczyszczenia.
pre_pl Opublikowano 10 Lutego 2007 Opublikowano 10 Lutego 2007 kunbo, ale AJM to pompowtryski, tam nie ma pompy
spanky Opublikowano 10 Lutego 2007 Opublikowano 10 Lutego 2007 Sprawdź nastawnik dawki albo potencjometr gazu. Jedno albo drugie wymaga przeczyszczenia. tam nie ma pompy,tam sa pompowtryskiwacze ... :twisted: natomiast pomysł z potencjometrem gazu jest jak najbardziej na miejscu .....
kunbo Opublikowano 12 Lutego 2007 Opublikowano 12 Lutego 2007 hmmm..... Człowiek całe życie sie uczy a i tak jest głupi :twisted:
adadur Opublikowano 12 Lutego 2007 Autor Opublikowano 12 Lutego 2007 Potencometr gazu ... gdzie to znajdę i czym to czyścić?
spanky Opublikowano 12 Lutego 2007 Opublikowano 12 Lutego 2007 Potencometr gazu ... gdzie to znajdę i czym to czyścić? najpierw podepnij Vag'a ....
adadur Opublikowano 13 Lutego 2007 Autor Opublikowano 13 Lutego 2007 No ale co VAGiem namierzać bo nie bardzo wiem. Mam takie wrażenie że falowanie jest na niedogrzanym w pełni aucie.
Gość Murzyn Opublikowano 13 Lutego 2007 Opublikowano 13 Lutego 2007 potencjometr jest zintegrowany z pedalem gazu...na gorze masz takie plastikowe "pudelko" z wtyczka szczerze to watpie zeby to bala jego przyczyna
Damianus Opublikowano 13 Lutego 2007 Opublikowano 13 Lutego 2007 U mnie w AHU też miałem falowanie obrotów, przyczyna – uszkodzony napinacz paska wielorowkowego.
adadur Opublikowano 13 Lutego 2007 Autor Opublikowano 13 Lutego 2007 też wątpie w to że to wina potencjometru. Damianus może cos bliżej ... też sporadyczne falowanie obrotów biegu jałowego?
Damianus Opublikowano 13 Lutego 2007 Opublikowano 13 Lutego 2007 Napinacz był minimalnie skrzywiony co powodowało w jednym miejscu większe obciążenie paska, co za tym idzie i dla silnika również, wtedy te obroty falowały. Po wymianie jak ręką odjął. Na falowanie może mieć taż wpływ jakaś inna rolka, alternator lub pompa wody tak mi się przynajmniej wydaje. Kiedyś mój wuj miał taki przypadek w Meganie alternator był uszkodzony (coś się ocierało) i tak samo obroty falowały a do tego jeszcze światła przygasały. Może sciągnij pasek i posprawdzaj wszystko, odpal na chwile i zobacz czy nadal falują obroty.
pre_pl Opublikowano 13 Lutego 2007 Opublikowano 13 Lutego 2007 hmm, jestem wlasnie po wymianie napinacza (choc nie slyszalem jeszcze jak chodzi, bp troche daleko mam teraz do miejsca zamieszkania). Ale zadnego falowania nie zaobserwowalem przy uszkodzonym napinaczu. A napinacz z 115 jest chyba barziej podobny do mojego, niz do 90tki ?
adadur Opublikowano 13 Lutego 2007 Autor Opublikowano 13 Lutego 2007 Twój opis wskazuje że obroty falowały cały czas u mnie te zjawisko występuje sporadycznie i jak sądze przy nie dogrzanym aucie. Jak pisałem zakres falowania to max +/- 50 obr. od wartości obrotów jałowych.
Damianus Opublikowano 13 Lutego 2007 Opublikowano 13 Lutego 2007 U mnie też falowanie było +/- 50 obr. a czy cały czas to niewiem, bo ten okres był dość krótki, z pięć dni po kupnie auta odstawiłem go do warsztatu.
spanky Opublikowano 13 Lutego 2007 Opublikowano 13 Lutego 2007 Twój opis wskazuje że obroty falowały cały czas u mnie te zjawisko występuje sporadycznie i jak sądze przy nie dogrzanym aucie. Jak pisałem zakres falowania to max +/- 50 obr. od wartości obrotów jałowych. a co Vag pokazał .... były jakies błedy .... moze rzeczywiscie spowodowane jest to jakims nieregularnym obciazeniem silnika ....
Joseph Opublikowano 13 Lutego 2007 Opublikowano 13 Lutego 2007 Może coś podpowiedziałyby logi z 001, 004, 018, 023 i 013. Oczywiście właśnie wtedy jak będzie falował Pozdrawiam
adadur Opublikowano 15 Lutego 2007 Autor Opublikowano 15 Lutego 2007 Ze szczegółowym VAGowaniem poczekam do soboty będzie więcej czasu i za dnia a nie po ciemku. Wczoraj znowu udało mi sie namierzyć te falowanie i dosłownie dotknięcie gazu uspokaja obrotu. Powiedzmy że obroty nominalne to 860 to chyba falowanie jest 830-860 (nawet nie -50obr. tylko gdzieś 30))bo jak dotknęłem tylko gazu - bez naciskania i zwiększania obrotów - to stabilizowały się w miejscu. Ponownie potwierdza sie że auto było niedogrzane - ok. 70-75 st.C. Może jakieś jeszcze sugestie w co łapki włożyć? [ Dodano: 21-02-2007, 14:42 ] W weekend podpiełem autko niestety dupek nie miał owych obiawów i pomiary w normie - bynajmniej tak z grubsza jes przejrzałem. Nie wiem czy będzie sie bawił ze mną w kotka i myszkę ... może się uda namierzyć owe zjawisko.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się