Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2,0TFSI - apetyt na paliwo, opinie silnik, skrzynia itd


kawowy19

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!
Panowie szukam Waszych opinii, danych odnośnie spalania 2,0tfsi oraz ogólnych opinii o b7 z tym motorem.

Chcę nabyć taki pojazd ale się zastanawiam nad spalaniem. Szukałem w necie ale wiadomo jak jest z opiniami. NIektórzy piszą że jakies wyniki z kosmosu inni z bajek;)

Zastanawiam się również nad opcją zestawienia z automatem albo quattro.
Miałem wcześniej B6 1,8T w ośce więc tam spalanie było naprawdę fajne. Wiem że TFSI wypije więcej i się z tym liczę. Chciałbym automat ale na pewno nie multitronic, nie wiem jak z kosztami obsługi tiptronica. Słyszałem też opinię, że w automacie mniej pali - co mnie zastanawia bardzo mocno.

Najbardziej to bym chciał opcję quattro i tiptronic ale nie chcę żeby mi chlało 15l po mieście, bo w takim układzie to szukam 3,2FSI. Różnica nie duża a dochodzi niesamowity dźwięk.

A może szukać jednak 1,8T? Ze względu na mniejszą awaryjność, bynajmniej w teorii.

Ewentualnie jakieś sugestie na co zwrócić uwagę przy zakupie 2,0TFSI

Z góry dziękuję za opinie i porady ;)

Edytowane przez kawowy19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Panowie szukam Waszych opinii, danych odnośnie spalania 2,0tfsi oraz ogólnych opinii o b7 z tym motorem.

Chcę nabyć taki pojazd ale się zastanawiam nad spalaniem. Szukałem w necie ale wiadomo jak jest z opiniami. NIektórzy piszą że jakies wyniki z kosmosu inni z bajek;)

Zastanawiam się również nad opcją zestawienia z automatem albo quattro.

Miałem wcześniej B6 1,8T w ośce więc tam spalanie było naprawdę fajne. Wiem że TFSI wypije więcej i się z tym liczę. Chciałbym automat ale na pewno nie multitronic, nie wiem jak z kosztami obsługi tiptronica. Słyszałem też opinię, że w automacie mniej pali - co mnie zastanawia bardzo mocno.

Najbardziej to bym chciał opcję quattro i tiptronic ale nie chcę żeby mi chlało 15l po mieście, bo w takim układzie to szukam 3,2FSI. Różnica nie duża a dochodzi niesamowity dźwięk.

A może szukać jednak 1,8T? Ze względu na mniejszą awaryjność, bynajmniej w teorii.

Ewentualnie jakieś sugestie na co zwrócić uwagę przy zakupie 2,0TFSI

Z góry dziękuję za opinie i porady ;)

Witaj,

Jeśli mogę coś Ci radzić to odpuść automat.

Jeśli ktoś decyduje się na 1.8T lub 2.0TFSI to raczej zależy mu na osiągach

Automat nie dosyć, że spowoduje większe spalanie to pogorszy osiągi auta.

Użytkuję akurat obydwie wersje o których piszesz i mogę Ci polecić zarówno 1.8T jak i 2.0 TFSI w wersji quattro + 6 bieg. manual.

1.8 T jest bardzo udanym i zapewne najmniej awaryjnym silnikiem turbo benz. w B6/7, ma bdb. osiągi i relatywnie przyzwoite spalanie.

Seryjna 1.8 T (163 PS) w Q. i 6 bieg manual. pali po mieście przy spokojnej jeździe około 10 l./100 km.

Przy dynamicznej około 12l/100 km., poza miastem zejdziesz przy spokojnej jeździe do ok 7 l/100 km.

Jeśli chodzi o 2.0 TFSI, która już w serii ma sporo większą moc/moment od 1.8 T spalanie w mieście to ok 11. przy spokojnej jeżdzie. Przy dynamicznej ok. 13 l/100 km.

Oczywiście jeśli będziesz jeździć ostro to przekroczy i 16 l. :D

Poza miastem spokojna jazda ok. 7,5 l /100km.

Multitronic bywa awaryjny zwłaszcza przy autach z wysokim momentem obr.

Odnośnie tiptronica niech się wypowiedzą koledzy.

PS. Szukając 2.0 TFSI zwróć uwagę czy auto nie miało problemów z nadmiernym pobieraniem oleju.

Ta przypadłość dotyczy głównie 2.0 TFSI w A4 B8 ale w B7 też niestety się zdarza.

Jeśli znajdziesz interesujące Cię auto wrzuć info na forum.

Koledzy doradzą i pomogą sprawdzić VIN,

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mogę coś Ci radzić to odpuść automat.
Odnośnie tiptronica niech się wypowiedzą koledzy.
Automat nie dosyć, że spowoduje większe spalanie to pogorszy osiągi auta.

Zastanów się, co piszesz bo sam sobie zaprzeczasz. Albo użytkujesz i odradzasz bo będzie zmulony i więcej palił albo nigdy nie jeździłeś i niech się wypowiedzą inni.

Multitronic bywa awaryjny zwłaszcza przy autach z wysokim momentem obr.

To samo - kolega napisał, że nie chce multi. Poza tym skąd ten wniosek? Z autopsji, czy przeczytanych powierzchownie tematów o multi z B6?

Wracając do tematu - 1.8T w B7 i Q to jak wygrać w totka. Mało takich egzemplarzy.

Pytasz o spalanie - tryb mieszany 9-11l, trasa 7-10l, po samym mieście nie jeżdżę ale pewnie z 13-14 może wziąć. Moja średnia z ostatnich 15tys km wg fis +/- 10l. A to przy Q i Tipie. Co daje w zamian? Całkiem przyjemne wrażenia z jazdy. Ekonomia schodzi na drugi plan bo taki styl jazdy dla tej jednostki to jak strzał w kolano. Manual też powoli odchodzi do lamusa. Im samochód mocniejszy tym bardziej sprawdza się mega wygodny automat.

2.0TFSI ma kilka bolączek i po zakupie nie ominie Cię z pewnością wymiana podstawowych części osprzętu ale po prawidłowym serwisie będzie tylko uśmiechnięta mina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10-12 tryb mieszany w manualu i quattro a ok 12-13l po mieście, w quattro masz tiptronic skrzynie multi byla tylko w ośce ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi pali w mieście około 13 litrów, wiadomo że jak mu będziesz cisnąć od świateł do świateł to spali Ci więcej. Quattro + tiptronic.

Przy kupnie zwracasz największą uwagę na łańcuch zmiennych faz rozrządu no i spalanie oleju ale to spalanie nie powinno być tragiczne ;)

Wiadomo TFSI to nie założysz gazu. A tak to użytkuję od jakiegoś czasu i jestem zadowolony, po za tym że muszę wymienić łańcuch to jest ok :) a koszt wymiany to jakieś 1,5 tyś ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki za te odpwiedzi

miałen b61,8t bez lpg więc spalanie mi znane;)

a co z automatem? warto tiptronica czy można trafić jakiegoś zajechanego?

jak koszt serwisu takiej skrzyni? w przybliżeniu oczywiście.

jesli w b7 jest jak w b6 - jak quattro to tip jak ośka to multi, to multi odpada całkowicie.

na sprawdzenie jakich elementów polegałby taki serwis po zakupie? nie chodzi o filtry i rozrząd.
mam na myśli odmy, rurki, cewki bo zauważyłem że tematy sie powtarzają. Ewentualnie jakie to koszty- oczywiście mniej więcej;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, użytkuje TFSiaka od 1,5roku i z ręką na sercu mogę polecić Ci ten silnik. Osiągi tego autka są warte spalania rzędu 9-11 litrów w trybie mieszanym. W trasie wygląda to o wiele lepiej. Jadąc na Chorwację z punktu A do punktu B spalanie wyszło mi 8,5litra. Gdy Twój wybór padnie na ten silnik to posłuchaj kolegów wyżej.. Zwróć uwagę na napinacz zmiennych faz rozrządu oraz spalanie oleju. Choć mówią że zmiana oliwi na LiquiMolly lub Motula ogranicza ubytek oleju. Ja tam nie mam porównania z innymi olejami bo od początku leje Motulka i moge się przyznać że przez cały rok obserwując poziom na bagnecie musiałem dolać 0.7litra, gdzie średnio w miesiącu robie 800km :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja ze swojej strony mogę potwierdzić to co koledzy pisali wyżej na temat spalania,mi udało się zejść do 6,7/100km ale to była jazda na autostradzie z tempomatem ustawionym na 120km/h mniej się chyba nie da :decayed: :decayed: . Reszta to już bardziej kwestia szczęścia jak trafisz na auto po dużym serwisie to masz spokój,a jeśli nie to standardowo świece,cewki,łańcuch,napinacz,odma + rurki,pasek rozrządu + rolki,pompa wody,czyszczenie zaworów bo pewnie nikt tym sobie głowy nie zawracał i na koniec płyny eksploatacyjne.Jeszcze taka krótka notka co do spalania oliwy,może się wydać dziwne,ale mój najmniej łykał Castrola,a najwięcej Milersa przekładając to na liczby wygląda to tak:na 12tyś km 0,6l Castrola , 6tyś km 1l Milersa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To troszkę dziwnę bo na Castrola najbardziej narzekają.. A tu pierwszy raz słyszę pochwałę dla Castrolka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja ze swojej strony mogę potwierdzić to co koledzy pisali wyżej na temat spalania,mi udało się zejść do 6,7/100km ale to była jazda na autostradzie z tempomatem ustawionym na 120km/h mniej się chyba nie da :decayed: :decayed: . Reszta to już bardziej kwestia szczęścia jak trafisz na auto po dużym serwisie to masz spokój,a jeśli nie to standardowo świece,cewki,łańcuch,napinacz,odma + rurki,pasek rozrządu + rolki,pompa wody,czyszczenie zaworów bo pewnie nikt tym sobie głowy nie zawracał i na koniec płyny eksploatacyjne.Jeszcze taka krótka notka co do spalania oliwy,może się wydać dziwne,ale mój najmniej łykał Castrola,a najwięcej Milersa przekładając to na liczby wygląda to tak:na 12tyś km 0,6l Castrola , 6tyś km 1l Milersa.

Witaj,

Rzeczywiście zaskakujące wyniki z tymi olejami.

Jakiego Castola zalałeś?

Na jakim Millersie wcześniej jeżdziłeś i z jakiego żródła pochodził ?

Nie chce mi się wierzyć w takie różnice na korzyść Castrola...

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Castrol był lany od początku i był to Edge 5W30 z normą 504/507 na tym jeździł poprzedni właściciel,ja zmieniłem na Millers-a 0W40 jeszcze w starej formulacji z C3,a ostatnio był wlany 5W30 XF 504/507,którego ubywało najwięcej, olej kupowałem na zmieńolej.pl.Obecnie wlany jest Castrol Edge Titanum 0W40,zobaczę teraz jak będzie się zachowywać i ile będzie go wciągać.Nie wiem,ale może też za podwyższony pobór oliwy przyczynia się padnięta odma bo po odkręceniu korka na pracującym silniku chce rękę wciągnąć :decayed: :decayed: .

Edytowane przez Hołowczyc20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja Ci moge od siebie napisac ze jesli to auto do przemieszczania sie na standardowych kolach i zawieszeniu to spalanie jak wyzej koledzy napisali

jesli masz apetyt na koła 19" i nieskie auto co wiaze sie z czestym zwalnianiem redukowaniem przyspieszaniem w cyklu mieszanym to sppokojnie 12l 98

a jak juz sie jezdzi tak zeby było milo w plecy to napewno z 3l wiecej ,

Nie ma sie co czarowac , fajnie sie tym jezdzi ale przy mojej jezdzie opierdo...... umiał jak smok

aa w zime to dopierooo jest bajka po miescie :D

mozna i 100 jechac na 6 i pokazuje spalanie 5,8 ale prosze gdzie tak jak tak mozna jezdzic ......

nie oszczedzam motorowki i oleju nie musialem dolewac taka uwaga

Od siebie jak na codzien bez cudowania z kolami itp , nie masz "parcia" na lpg , to czy manual czy multi 2.0t godne polecenia


co do standardowej procedury zakupu auta ceny +/-

kmpl rozrzad , olej , itp 500

nastawnik zmiennych faz rozrzadu + łancuszek robić przy rozrzadzie -chyba 700 " cykanie silnika"

odnosnie dostępnosci części w wypadku niedajbog awari usterki to jest duzo dużo mniej części z 2 ręki wzgledem 1.8t

Edytowane przez michałswd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

październiku kupiłem A4 2.0 tfsi Quattro z tiptronic.

Problem polega na tym, że tuż po zakupie podczas gwałtownego przyspieszania wyskoczył mi błąd "check engine". objawiło się to znacznym spadkiem mocy. Auto zamiast przyspieszać zaczęło zwalniać.

Po chwili moc wróciła, błąd nie zniknął i podczas kolejnej próby przyspieszenia znowu to samo.

Pomyślałem, że coś się dzieje w skrzyni biegów, więc tego samego dnia udałem się do autoryzowanego serwisu Audi.

Po dokładnym przeglądzie nie znaleziono bezpośredniej przyczyny, wskazano jednak na uszkodzony czujnik niskiego ciśnienia paliwa, oraz filtr paliwa.

Dodatkowo Ja zaproponowałem wymianę oleju i filtra w skrzyni, które postanowiłem kupić sam, ponieważ te dostępne w serwisie były prawie trzykrotnie droższe.

Po wymianie tych płynów i podzespołów problem nie zniknął, tylko mój portfel trochę się skurczył.

Minęło jeszcze trochę czasu i wizyt w serwisach zanim zorientowano się, że prawdziwa przyczyna to wytarta krzywka na wałku rozrządu.

Podczas rozmowy z serwisantem po licznych wizytach usłyszałem, że producent (Audi) nie zaleca wymiany oleju w tego typu skrzyniach dożywotnio.

Teraz rodzi się pytanie ponieważ te patałachy z serwisu nie dość że nie poinformowali mnie o tym przed niepotrzebną wymianą kosztownego oleju, to jeszcze wymienili go tylko 4l a nie 7l jak kazali mi kupić, czy olej który wymieszali (VAICO ATF 8HP) z oryginalnym w ogóle się miesza i czy taki olej ma właściwe parametry dla tego rodzaju skrzyni???

Proszę o pomoc w tej sprawie, bo mam obawy że tylko skróciłem w ten sposób żywotność skrzyni.

Za pomocne odpowiedzi z góry wielkie dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej w skrzyni się wymienia zwłaszcza w automatach,a co do wałka to zamów nowy oryginalny wersję poprawioną bodajże z końcówką B,szklankę popychacza pompy wysokiego ciśnienia i oring.A skoro i tak będziesz mieć rozebrane auto to proponuję wymienić jeszcze łańcuch na wałkach,napinacz i rozrząd(pasek,rolki,pompa wody) i płyn chłodniczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B już wycofali z produkcji aktualny nr wałka to 06F 109 101J ale jak podasz B to będą wiedzieć o co chodzi ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę kotleta ale co tam...

Posiadam A4 B7 TFSI 2.0 Quattro automat multi

Miasto 12 - 13

Trasa w nocy 7,1 - mam zdjęcie (bo aż sam nie wierzyłem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy max 90/h zszedłem do 6,9 :) na odcinku około 140 km, ale tak się nie da na dłuższą metę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko pytanie czy sprawdzaliście spalanie czy tylko patrzyliście na kompa.

U mnie 2.0T quattro 2 osoby jazda emerycka w trasie 7,5-8 moim zdaniem to bujda na resorach że można zejść poniżej 7 litrów, a nawet jak się uda to taka jazda jest w normalnej trasie nie do zniesienia.

Przy normalnej trasie krajowej a nie autostradzie auto pali 8-9 litrów. Miasto Warszawa bez korków ok 11-12 z korkami 12-15.

Spalanie nie jest duże jak na tą masę i napęd quattro. Niektóre benzyny 150KM pala podobnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko pytanie czy sprawdzaliście spalanie czy tylko patrzyliście na kompa....

Tylko komputer - ja średnio na mieście mam 12 - 14 litrów a jak się bawię to znacznie więcej można powiedzieć że x2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...