Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Cieknie paliwo z pompy wtryskowej 1.9 TDI z1


r.kuderawiec

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Mam do was pytanie ponieważ mam wyciek z pompy wtryskowej dzisiaj wymieniłem uszczelki z pod nastawnika no ale niestety to nie pomogło :kwasny: zauważyłem że ten wyciek jest jakby z dołu pompy w okolicy jakiegoś czujnika jest podłączony do niego kabel Gadałem z mechanikiem to mówił że może byc to czujnik temperatury paliwa (ale nie jest pewien) i nie wiem sam czy może właśnie leci z tego czujnika może pod tym czujnikiem jest jakaś uszczelka

Nie wiem co z tym mam zrobic może ktoś z was miał taki przypadek i coś mi podpowie prosze o pomoc bo auta używam na co dzien do pracy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można wymienić sam oring pod czujnikiem ale najlepiej wymontować całą pompę i wyienić komplet uszczelek wtedy spokój na długie lata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz na myśli N108 to jest on z tyłu od dołu pompy, ale bardziej prawdopodobne, że cieknie z tłokorozdzielacza. Czujnik temperatury paliwa oczywiście jest pod deklem nastawnika, więc ten mechanik chyba nie wie co gada :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ILE KOSZTUJE TAKA PRZYJEMNOŚC ? OGÓLNIE TRZEBA BEDZIE TO ZROBIC


JEST Możliwe żę cieknie z pod tego czujnika ? czy trzeba wymontowac pompę i dac do zrobienia fachowcom ? bo samemu raczej się tego nie da zrobic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszczelnię pompy kosztuje u mnie 200zł sam raczej nie grzeb bo to dość precyzyjnie urządzenie na 99% leći z tłoczkorozdzielacza tam jest taki duży oring z czesem robi się twardy i zaczyna przepuszczać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie kosztowało to 500 zł uszczelki i robota, kompleksowo cała pompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też ciekło z tłokorozdzielacza i ponoć to często się zdarza bo niestety o-ringi lubią puszczać z wiekiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może znajdziesz taniej ale generalnie jest dużo roboty, trzeba zdemontowac cały przód, rozrząd itp. żeby wyjąć pompe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelkę z pod tłoko rozdzielacza można wymienić samemu. Niestety nie jest to łatwe ale da się to zrobić samemu. Robiłem to na podstawie filmiku. Wszystko poszło jak należy. Tylko nie ściągałem nastawnika, a tylko zdemontowałem sam dekiel aby swobodnie wykręcić zawór odcinający paliwo.

Tu filmik z którego korzystałem.https://www.youtube.com/watch?v=UWico_0RNJg

Edytowane przez tomcio3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo 300 zł drogą nie chodzi :)

Tak samo uważam :grin: Jak się da to trzeba próbować :wink:

Jeśli nie będziesz ściągał nastawnika to będzie Ci trudniej odkręcić zawór odcinający paliwo.

Ja wybrałem tą opcję bo nie chciałem potem znowu ustawić nastawnika na VAGu.

Do odkręcenia używałem dwóch sposobów zależności od tego jak był mocno dokręcony.

Małej żabki lub klucz podcięty 22

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok jak coś to tak zrobię bo ja też nie chce ruszac nastawnika :) Ogólnie mam w planie zabarac się za to po Świętach

mam nadzieje że się uda :banan:


A powiedz Nowy oring smarowałeś olejem czy coś dla lepszego poślizgu ? czy sam bez niczego wszedł i uszczelnił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy go przesmarować olejem, bo na sucho to najczęściej się podwija i tym sposobem najłatwiej o jego uszkodzenie.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok jak coś to tak zrobię bo ja też nie chce ruszac nastawnika :) Ogólnie mam w planie zabarac się za to po Świętach

mam nadzieje że się uda :banan:

A powiedz Nowy oring smarowałeś olejem czy coś dla lepszego poślizgu ? czy sam bez niczego wszedł i uszczelnił

Ok jak coś to tak zrobię bo ja też nie chce ruszac nastawnika :) Ogólnie mam w planie zabarac się za to po Świętach

mam nadzieje że się uda :banan:

A powiedz Nowy oring smarowałeś olejem czy coś dla lepszego poślizgu ? czy sam bez niczego wszedł i uszczelnił

Ja owijałem głowice rozdzielacza taśmą izolacyjną aby uniknąć mikro zarysowań :wink:

Nie odkręcając nastawnika będzie Ci ciężej odkręcić zawór.

Ja używałem do tego przerobionego klucza lub żabki.

Na klucz nakładałem czasem przedłużkę jeśli była zbyt mocno dokręcona.

Tu masz link przerobionego klucza.

http://zapodaj.net/1a2eea18a50ac.jpg.html

Życzę powodzenia :thumbup1:

Edytowane przez tomcio3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...