makavelli1 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Witam,Mam taki maly problem:otoz po przejechaniu nawet niewielkiego odcinka(temp.silnika z reguly lekko sie wychyli) i kiedy zgasze silnik to zaczynam slyszec wentylator.Nie jest to zasada,ze dzieje sie tak zawsze ale dosyc czesto da sie to zauwazyc.O co w tym chodzi ?
wrclaguna Opublikowano 12 Grudnia 2015 Opublikowano 12 Grudnia 2015 a czytałes cos na FORUM ? pewnie DPF sie wypala i stad to zjawisko
seba007 Opublikowano 13 Grudnia 2015 Opublikowano 13 Grudnia 2015 dpf sie wypala (rozpoznasz to przed wyłaczeniem po podwyzszonych obrotach do ok 950 obr/min i spalaniu 0.9 l/h a normalnie jest 06-0.7), lepiej wtedy nie wyłaczaj silnika tylko wez go na kilkunasto km przejazdzke z obrotami ok 2.5 - 3,5 tys/min i wtedy sie fajnie dopali . a czytałes cos na FORUM ? pewnie DPF sie wypala i stad to zjawisko
danolek Opublikowano 13 Grudnia 2015 Opublikowano 13 Grudnia 2015 W silniku jaki ma kolega nie ma znaczenia,z jakimi obrotami bedzie jechal. Filtr bedzie sie wypalal nawet na postoju na obrotach jalowych,nie ma to zadnego znaczenia.
kuebk Opublikowano 14 Grudnia 2015 Opublikowano 14 Grudnia 2015 (edytowane) W silniku jaki ma kolega nie ma znaczenia,z jakimi obrotami bedzie jechal. Filtr bedzie sie wypalal nawet na postoju na obrotach jalowych,nie ma to zadnego znaczenia. W trakcie aktywnej regeneracji filtr na postoju sie nie wypali, jesli zapelnienie sie zmniejszy to tyko w nieznaczny sposob. Edytowane 14 Grudnia 2015 przez kuebk
danolek Opublikowano 16 Grudnia 2015 Opublikowano 16 Grudnia 2015 W silniku jaki ma kolega nie ma znaczenia,z jakimi obrotami bedzie jechal. Filtr bedzie sie wypalal nawet na postoju na obrotach jalowych,nie ma to zadnego znaczenia. W trakcie aktywnej regeneracji filtr na postoju sie nie wypali, jesli zapelnienie sie zmniejszy to tyko w nieznaczny sposob. Nie wazne, liczy sie to,ze regeneracja sie zakonczy po chwili kiedy zapelnienie spadnie do poziomu pozwalajacego na dalsza jazde bez potrzeby natychmiastowej regeneracji. Filtr wypali dalej przy najblizszej okazji. Tak czy siak wypalanie bedzie aktywne na biegu jalowym i spelni swoja role. Ktos napisal wczesniej ze trzeba jechac i utrzymywac obroty 2,5-3,5 aby filtr sie wypalal,co jest nieprawda. Jedyne warunki potrzebne do wypalania filtra to odpowiednia temperatura silnika i brak bledow w kompie i trybu awaryjnego auta. Obroty silnika nie maja znaczenia.
kuebk Opublikowano 16 Grudnia 2015 Opublikowano 16 Grudnia 2015 Tak czy siak wypalanie bedzie aktywne na biegu jalowym i spelni swoja role. W trakcie aktywnej regeneracji podniesione obroty biegu jalowego sa tylko po to zeby filtr nie wystygl za bardzo np w momencie stania w korku. W taki sposob nie da rady go wypalic, zapelnienie moze w bardzo niewielkim stopniu sie obnizyc na takim postoju ale to nie ma nic wspolnego z wypalaniem. Nie mowiac juz o tym ze w trakcie takiego postoju temperatura jest za niska do skutecznego i szybkiego wypalenia filtra no i tez wypalanie sie wylacza po kilku minutach stania.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się