kubek91 Opublikowano 12 Grudnia 2015 Opublikowano 12 Grudnia 2015 (edytowane) Witam, Słuchajcie problem nietypowy - dzisiaj postanowiłem wymienić olej i filter wszystko ładnie szło, olej spuszczony to zabrałem się za wymianę filtra i tutaj pies pogrzebany - przy odkręcaniu pokrywki od filtra strzeliła mi opaska w kluczu do odkręcania, próbowałem na wszystkie inne sposoby to odkręcić ale za cholerę nie dałem rady i bylem zmuszony zostawić stary filtr oleju i wlać nowy olej bo musiałem pojechać jakoś do pracy. Autem zrobiłem może jakieś 18km. Dzisiaj jadę kupić nowy klucz ale nie bardzo wiem co zrobić z tym faktem czy znowu wymienić olej razem z filtrem czy założyć nowy filter? Czytałem że nie wolno tak robić bo w starym filtrze jest pełno syfu który nowy olej rozpuszcza i można zatrzeć silnik, prosiłbym o jakieś rady z góry dzięki wielkie. Edytowane 12 Grudnia 2015 przez kubek91
piotrsob1 Opublikowano 12 Grudnia 2015 Opublikowano 12 Grudnia 2015 Bez paniki kolego, jak będziesz miał już możliwość wymiany filtra oleju , to go po prostu wymień a z racji tego że w układzie zostało pewnie ok. litra starego oleju to po prostu następną wymianę zrób wcześniej Po takim wymieszaniu oleju starego z nowym jak teraz, lekko upraszczając, średnie jego właściwości są takie jak po przebiegu max pięciu tysięcy km Jak o tyle skrócisz przebieg na tym oleju to na pewno się nic nie stanie i silnik na tym nie ucierpi
kubek91 Opublikowano 12 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2015 Powiem tak do środka weszło ok 3,3L oleju, ostatni raz wymieniałem wszystko równe 9 tys.km. temu a teraz zmieniłem z uwagi na to ze wybieram się na święta do Polski z Anglii. Trochę panikuje ale silnik dla mnie rzecz święta a tu człowiek nieraz polega na takich drobiazgach
piotrsob1 Opublikowano 12 Grudnia 2015 Opublikowano 12 Grudnia 2015 (edytowane) Czyli nie zostało więcej jak 0,7l starego oleju Wymień filtr i jak stosujesz dobry olej o odpowiedniej normie ( 505.01) to następna wymiana po 10 kkm Przynajmniej ja bym tak zrobił, normalnie u mnie standardowo zmiana oliwy co 15 kkm A i dobra rada na przyszłość , najpierw wymieniamy filtr oleju i dopiero jak mamy to z głowy to spuszczamy starą oliwę i zalewamy nową Edytowane 12 Grudnia 2015 przez piotrsob1
kubek91 Opublikowano 12 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2015 (edytowane) Olej leje Castrol edge 5w40, wiesz nie tyle boje się o ten olej co o ten syf w filtrze. No będę musiał zrobić tak jak mówisz czyli zaczynać od filtra w każdym razie dzięki serdeczne za opinie Edytowane 12 Grudnia 2015 przez kubek91
piotrsob1 Opublikowano 12 Grudnia 2015 Opublikowano 12 Grudnia 2015 (edytowane) No z tym syfem to chyba jesteś przewrażliwiony , zanieczyszczenia odkładają się w bibule filtracyjnej wkładu , jak długo żyję i wymieniam oliwy w tego typu filtrach to poza przepracowanym olejem i może ździebkiem jakiegoś osadu na dnie obudowy filtra nigdy nic tam nie znalazłem Co do produktów Castrola , to nie mam o nich dobrego zdania i omijam je szerokim łukiem Edytowane 12 Grudnia 2015 przez piotrsob1
GOLI Opublikowano 13 Grudnia 2015 Opublikowano 13 Grudnia 2015 Dokładnie kolego, omijaj Castrola szerokim łukiem, mam dwóch klientów, którzy namiętnie lali ten olej, mając auta od nowości. Obaj są już po wymianie wałków, polecam Elfa lub Mobila, nie mam z nimi żadnych problemów a cena nie rujnuje portfela
mantix Opublikowano 13 Grudnia 2015 Opublikowano 13 Grudnia 2015 Elf i mobil to bardziej budżetowe oleje więc nie rujnują portfela, ja z kolei znam osobiście człowieka, który jeździł swoim paskiem b6 2.0 tdi od nowości na castrolu i kilka miesięcy temu zalał motula. Dziwny zbieg okoliczności może, ale niestety rozleciała się pompa oleju(przebieg 220000), więc może nie przesądzajmy, poza tym to nie temat o olejach
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się