pionti2 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Opublikowano 14 Stycznia 2016 (edytowane) Po przeczytaniu parudziesięciu tematów z różnych forów stworzyłem wypadkową: Zmiana 1BV na 1BE nie wniesie mi pożądanego komfortu. Również kolega z tego forum zmieniał i stwierdził, że jest lepiej ale to nie to. Zmiana 1BV na 1BA z sprężynami 1BA odpadła. Nie chce podwyższać autka Bleisten B6 trochę drogi i twardością porównywalny do 1BE. Może gdyby zastosował miększe sprężyny np Eibacha, to było by w miarę ok z komfortem. Ale znowu samochód by niżej siadł (a mi się podoba obecna wysokość) i budżet dużo wyższy. Za ORI 1BE u mnie w serwisie ASO śpiewali 600zł. Odpadło. Monroe, Sachs itp oferują albo amortyzatory komfortowe albo sportowe. Jaką mają twardość (1BV? 1BE?) to Bóg jeden wie. Monroe jako jedyny miał jeszcze amortyzatory wzmocnione, ale nie znalazłem informacji co to dokładnie jest. Ludzie których znam zakładają niższe sprężyny i jeżdżą lata. W mojej subiektywnej ocenie mod jest ok. Jak będzie z amorkami po czasie to zobaczymy. Edytowane 14 Stycznia 2016 przez pionti2
toma085 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Opublikowano 15 Stycznia 2016 A ja jak czytam że amory od 1be szybciej się rozlecą z springami od 1be to też mnie krew zalewa popatrzcie na konstrukcje amora , przecież jest taka sama tłoczysko czy cylinder musi pracować tak samo na załadowanym aucie więc dlaczego by miał się zaraz zepsuć po opuszczeniu nawet 50mm
marcinch001 Opublikowano 16 Stycznia 2016 Opublikowano 16 Stycznia 2016 A ja jak czytam że amory od 1be szybciej się rozlecą z springami od 1be to też mnie krew zalewa popatrzcie na konstrukcje amora , przecież jest taka sama tłoczysko czy cylinder musi pracować tak samo na załadowanym aucie więc dlaczego by miał się zaraz zepsuć po opuszczeniu nawet 50mm Nie masz racji kolego , amorki pracują dobrze w pewnym zakresie jeżeli się to zmieni ich charakterystyka też się zmienia .
toma085 Opublikowano 24 Stycznia 2016 Opublikowano 24 Stycznia 2016 No ciekawe , podeprzyj to czymś , co olej ma zmieniać parametry czy co , zobacz jak wygląda przekrój amora i wytłumacz czemu ma zmieniać zachowanie. Zachowanie się zmienia jak bardziej dociążamy auto.
Kornel1989 Opublikowano 6 Lutego 2016 Opublikowano 6 Lutego 2016 marcinch001 ma rację. Z mojego doświadczenia gdy zmieniłem same sprigi na -35mm przy zwykłym amorze sprawność ich, sprawdzona na stacji diagnostycznej, spadła prawie równo o 20% na każdym
marcinch001 Opublikowano 6 Lutego 2016 Opublikowano 6 Lutego 2016 marcinch001 ma rację. Z mojego doświadczenia gdy zmieniłem same sprigi na -35mm przy zwykłym amorze sprawność ich, sprawdzona na stacji diagnostycznej, spadła prawie równo o 20% na każdym
C4NC3R Opublikowano 6 Lutego 2016 Opublikowano 6 Lutego 2016 (edytowane) Pamiętajcie też że zawias 1bv ma inne górne wahacze i końcówki drążków(te ostatnie są takie same jak w allroad a6c5)! Edytowane 6 Lutego 2016 przez C4NC3R
STANIV Opublikowano 7 Lutego 2016 Opublikowano 7 Lutego 2016 po zmianie amorów i sprigów ustawiacie geometrię?
marcinch001 Opublikowano 9 Lutego 2016 Opublikowano 9 Lutego 2016 po zmianie amorów i sprigów ustawiacie geometrię? Powinno się robić ale ja tego nie robiłem u siebie .
lukaszooo Opublikowano 9 Lutego 2016 Opublikowano 9 Lutego 2016 Tak trzeba robić geometrie, jeśli chcesz zrobić samą zbieżność to olej temat. Przez takich sknerusów jak wy powstają mity że na kapciu 235 nie da sie jeździć bo wozi po całej drodze, nic dziwnego jak po zmianie zawieszenia szkoda 120zł na geometrie.
pionti2 Opublikowano 10 Lutego 2016 Opublikowano 10 Lutego 2016 (edytowane) Pamiętajcie też że zawias 1bv ma inne górne wahacze i końcówki drążków(te ostatnie są takie same jak w allroad a6c5)! Chyba różnica jest tylko w "sztywności" Bodajże końcówki od 1BA mają gumowy łącznik między częścią z sworzniem a częścią z śrubą, więc końcówka jest amortyzowana W 1BV chyba to łączenie jest sztywne, metalowe Tak czy owak w zeszłym roku do swojego 1BV założyłem standardowe końcówki DELPHI z tym gumowym łączeniem i siadły k...a po 10 tyś km. Teraz mam full wahacze nowe z sztywnym łączeniem końcówek. Wahacze górne nie wiem czym się różnią, ale też pewnie jakieś utwardzone gumy. Generalnie 1BV = full wóz drabiniasty. Nigdy więcej takiej zawiechy. Jest tak sztywny, że na większych nierównościach zamiast pracować zawieszenie, to pracuje cała karoseria samochodu, do tego stopnia, że plastiki w środku grają po uszach. Zmiana na hybryde 1BA / sline - najlepsza inwestycja jaką dotąd zrobiłem w tym samochodzie. Edytowane 10 Lutego 2016 przez pionti2 2
Lastk Opublikowano 8 Maja 2019 Opublikowano 8 Maja 2019 Hej, amory wytrzymały po tym zabiegu? Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się