JACK1 Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 Po osiągnięciu temperatury roboczej 90 zaczyna się taki jakby łomotanie,stukanie w prawej częsci silnika-pasażer. Silnik pracuje płynnie na biegu jałowym około 750rpm. Nie trzeęsie ani nic nie wali oprócz wspomnianego przypadku. Na zimnym silniku OK Chciałem dodać ze nie zawsze tak jest, czasami po rozgrzaniu jest OK a czasami nadal coś zaczyna stukać. Jaka mogłaby być przyczyna? Olej zmieniany co 10k plus cerazmizer do silnika co drugą wymaianę oleju i co tzrecie tankowanie ceramizer do ON. Przebieg 242000 Komputer nie pokazuje żadnych błedów i nie świeci się żadna kontrolka.Proszę o radę. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
C4NC3R Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 99% dwumas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACK1 Opublikowano 21 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 99% dwumas Dziękuje za odpowiedź ale trzemu słychać tylko z tej strony i po rozgrzaniu silnika. Dziwne trochę. Proszę o wyjaśnienie jeśli możesz. Jacek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin4x4 Opublikowano 23 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2015 na sprzęgle coś czujesz ? jakieś drgania, kaczki przy wolnym ruszaniu ? BTW: w silniku masz hydronapinacze i hydropopychacze czyli elementy bardzo wrażliwe na olej i lejesz ceramizer ? gratuluje odwagi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACK1 Opublikowano 23 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2015 na sprzęgle coś czujesz ? jakieś drgania, kaczki przy wolnym ruszaniu ? BTW: w silniku masz hydronapinacze i hydropopychacze czyli elementy bardzo wrażliwe na olej i lejesz ceramizer ? gratuluje odwagi. Dziękuję za odpowiedż. Jutro sprawdzę co z tym ruszaniem i drganiami, a co do ceramizera zalałem silnik,skrzynię, tylny dyferencjał,wspomaganie gdyż tak doradził mnie mechanik i koleś który używa to już od paru ;at i to z bardzo dobrym skutkiem. Napiszę jutro co i jak ale wiem na pewmo że w czasie jazdy jak przełączm bieg na niższy to mam takie stuknięcie i takie samo występuję przy odejmowaniu i dodawaniu gazu na tym samym biegu. Byłem u TRZECH MECHANIÓW i każdy podaje inną diagnozę np. wymiana rozrządu nr1 nr2 dwuamasa,nr3 wałek w glowicy lub koło pasowe na wieloklinie od napędu-te górne pomiędzy dwoma cylindrami. Idzie oszaleć gdyż okaże się za niedługo że wszystko padło! Dodatkowo muszę przekręcic parę razy rozrusznikiem tj. 5-6obrotów silnika by zapalił na zimnym,zy to normalne?Na gorącym o połowę mniej tj 3razy. Pozdrawiam i przy okazji życzę tobie wesołych,pogodnych i szczęśliwych świąt Bożego Narodzenia dla ciebie i całej twojej rodziny.Jacek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin4x4 Opublikowano 23 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2015 (edytowane) W skrzyni i moście posiadasz mechanizmy ograniczonego poślizgu do których nie można dodawać tego typu specyfików (z racji wytwarzania warstw ściernych), w silniku jest zabijany obieg oleju co pogarsza smarowanie i odbiór ciepła ale zwiększa się kompresja (dlatego jest lepiej). Stosowanie takich środków w silniku który jest tak bardzo podatny na olej to skrajna ignorancja. Po za tym wiele ceramizerów zapycha filtr oleju, jeśli już chcesz coś dodawać to polecam produkty typu nano protect engine, opcjonalnie dwusiarczek wolframu chociaż nie nazwałbym tego pewniakiem. Gdzie ty w Servotronic'u masz olej że dodałeś do tego cermiazer ? mając praktycznie zerowy opis "problemu" trudno będzie postawić diagnozę zwłaszcza że 3 weterynarzy nie dało rady. Nagraj to, na filmie pokaż palcem z którego miejsca według Ciebie to dochodzi. Podłącz pod kompa, wykonaj logi i sprawdź wtryski. na pewmo że w czasie jazdy jak przełączm bieg na niższy to mam takie stuknięcie i takie samo występuję przy odejmowaniu i dodawaniu gazu na tym samym biegu na konkretny niższy czy zawsze obojętnie jaki? wysokie czy niskie rpm ? szukałbym w poduszkach skrzyni, może silnika choć ciężka v6 tego tak nie odczuwa. każdy podaje inną diagnozę np. wymiana rozrządu nr1 Puka Ci w skrzyni a oni każą robić rozrząd ? koło pasowe na wieloklinie od napędu-te górne pomiędzy dwoma cylindrami. inne objawy a koło pasowe masz na wale (na dole), na górze masz napęd popy CR. Jak już to między dwoma głowicami. tj. 5-6obrotów silnika by zapalił na zimnym,zy to normalne?Na gorącym o połowę mniej tj 3razy. nie, dymi ? Również życzę wesołych świat. Edytowane 23 Grudnia 2015 przez marcin4x4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACK1 Opublikowano 24 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2015 W skrzyni i moście posiadasz mechanizmy ograniczonego poślizgu do których nie można dodawać tego typu specyfików (z racji wytwarzania warstw ściernych), w silniku jest zabijany obieg oleju co pogarsza smarowanie i odbiór ciepła ale zwiększa się kompresja (dlatego jest lepiej). Stosowanie takich środków w silniku który jest tak bardzo podatny na olej to skrajna ignorancja. Po za tym wiele ceramizerów zapycha filtr oleju, jeśli już chcesz coś dodawać to polecam produkty typu nano protect engine, opcjonalnie dwusiarczek wolframu chociaż nie nazwałbym tego pewniakiem. Gdzie ty w Servotronic'u masz olej że dodałeś do tego cermiazer ? mając praktycznie zerowy opis "problemu" trudno będzie postawić diagnozę zwłaszcza że 3 weterynarzy nie dało rady. Nagraj to, na filmie pokaż palcem z którego miejsca według Ciebie to dochodzi. Podłącz pod kompa, wykonaj logi i sprawdź wtryski. na pewmo że w czasie jazdy jak przełączm bieg na niższy to mam takie stuknięcie i takie samo występuję przy odejmowaniu i dodawaniu gazu na tym samym biegu na konkretny niższy czy zawsze obojętnie jaki? wysokie czy niskie rpm ? szukałbym w poduszkach skrzyni, może silnika choć ciężka v6 tego tak nie odczuwa. każdy podaje inną diagnozę np. wymiana rozrządu nr1 Puka Ci w skrzyni a oni każą robić rozrząd ? koło pasowe na wieloklinie od napędu-te górne pomiędzy dwoma cylindrami. inne objawy a koło pasowe masz na wale (na dole), na górze masz napęd popy CR. Jak już to między dwoma głowicami. tj. 5-6obrotów silnika by zapalił na zimnym,zy to normalne?Na gorącym o połowę mniej tj 3razy. nie, dymi ? Również życzę wesołych świat. Podpaleniu z zimnego nie dymi wcale przez jakieś 5 min, Dopiero zaczyna dymić tak lekko na biało po upływie tych minut,Zauważyłem to jak chodzi na biegu jałowym na wolnych obrotaach. Po świętach zrobie logi a jutro nagram filmek z stukania. Dzieki za wiadomość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin4x4 Opublikowano 24 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2015 (edytowane) Nie wiem czy chce Cie załamywać w święta... Problemy z odpalaniem i dym na jałowym to lanie wtrysków, pukanie cóż.. sam znajdziesz jakie spustoszenie robi lejący wtrysk. Temat jest bardzo poważny i drogi, znajdź dobrego mechanika i potwierdź diagnozę. Koniowałów do których jeździsz omijaj z daleka. Edytowane 24 Grudnia 2015 przez marcin4x4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACK1 Opublikowano 26 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2015 Nie wiem czy chce Cie załamywać w święta... Problemy z odpalaniem i dym na jałowym to lanie wtrysków, pukanie cóż.. sam znajdziesz jakie spustoszenie robi lejący wtrysk. Temat jest bardzo poważny i drogi, znajdź dobrego mechanika i potwierdź diagnozę. Koniowałów do których jeździsz omijaj z daleka. Dzięki za odpowiedź. Może napisałbyś jaki olej mam użyć przy wymianie w silniku gdyż chcę zmienić Castrola na inny. Myślałem o zrobieniu płukanki środkiem LIQUI MOLY i wlać olej LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W30 czy to dobry pomysł? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin4x4 Opublikowano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2015 Wtryski ~6 tyś zł + remont głowicy, a Ty się martwisz olejem liqui moly, motul, valvoline Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACK1 Opublikowano 27 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2015 Wtryski ~6 tyś zł + remont głowicy, a Ty się martwisz olejem liqui moly, motul, valvoline Już się nie martwię. DPF zarąbany jak cholera. Nie wiem co zrobić-wyrzucic czy wymienić oraz tem pieprzony EGR do kitu. Też dylemat kupić czy wymienić? Co do stukania nie wiem gdyż jak pojechałem do szpeca przestało całkowicie stukać i nie wiadomo co to było. Mam wrócic jak zacznie ponownie. Doradź czy jak wywalę DPF i EGR to nic złego się nie satnie z silnikiem? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin4x4 Opublikowano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2015 (edytowane) Auta z tego rocznika nie mają DPF'ów... a ja nie mam magicznej kuli. EGR zaślepić i wykodować, DPF... wywalić, nic się nie stanie. Edytowane 27 Grudnia 2015 przez marcin4x4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACK1 Opublikowano 27 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2015 Wtryski ~6 tyś zł + remont głowicy, a Ty się martwisz olejem liqui moly, motul, valvoline Już się nie martwię. DPF zarąbany jak cholera. Nie wiem co zrobić-wyrzucic czy wymienić oraz tem pieprzony EGR do kitu. Też dylemat kupić czy wymienić? Co do stukania nie wiem gdyż jak pojechałem do szpeca przestało całkowicie stukać i nie wiadomo co to było. Mam wrócic jak zacznie ponownie. Doradź czy jak wywalę DPF i EGR to nic złego się nie satnie z silnikiem? Pozdrawiam Zpomniałem dodać wtryski jak nowe czymają normę a to stukanie może się uspokoiło po dodaniu Liqui Moly do czyszczenia układu paliwowego plus zatankowana VERVA Auta z tego rocznika nie mają DPF'ów... a ja nie mam magicznej kuli. EGR zaślepić i wykodować, DPF... wywalić, nic się nie stanie. Niestety mam ten pieprzony DPF moje audi 12,2004 BKN z PDF pierwsza rejestracja 27,01,2005 Wtryski ~6 tyś zł + remont głowicy, a Ty się martwisz olejem liqui moly, motul, valvoline Już się nie martwię. DPF zarąbany jak cholera. Nie wiem co zrobić-wyrzucic czy wymienić oraz tem pieprzony EGR do kitu. Też dylemat kupić czy wymienić? Co do stukania nie wiem gdyż jak pojechałem do szpeca przestało całkowicie stukać i nie wiadomo co to było. Mam wrócic jak zacznie ponownie. Doradź czy jak wywalę DPF i EGR to nic złego się nie satnie z silnikiem? Pozdrawiam Zpomniałem dodać wtryski jak nowe czymają normę a to stukanie może się uspokoiło po dodaniu Liqui Moly do czyszczenia układu paliwowego plus zatankowana VERVA Auta z tego rocznika nie mają DPF'ów... a ja nie mam magicznej kuli. EGR zaślepić i wykodować, DPF... wywalić, nic się nie stanie. Niestety mam ten pieprzony DPF moje audi 12,2004 BKN z PDF pierwsza rejestracja 27,01,2005 Marcin jeszcze bardzo ciekawa sprawa otóz data pierwszej rejestracji to 17,12,2004 a Vin mnie mówi rok produkcjii 2005 jak to jest możliwe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maly8181 Opublikowano 28 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2023 Wiem że stary temat ale może autor napiszę gdzie był problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się