Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwne "wchodzenie" na obroty przy rozruchu..


DarePB

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! A4 b6, 1.8T 150km AVJ. A więc tak, problem jest tego typu, iż czasami zdarza się taka sytuacja, że odpalam zimny silnik i nie wchodzi od razu na ~1200obr/min, tylko tam jakieś ~~700obr/min i wzrasta do 1200obr/min,przy czym słychać to tak jakby się przydławiał.. Na ciepłym już tego nie zaobserwowałem. A na zimnym też nie zawsze, czasami, ale jest to irytujące dla mnie.

Błędów na kompie brak, świece nowe, uszczelka pod kolektorem nowa, przepustnica czysta i zaadoptowana, uszczelka pod przepustnicą nowa, przewody podciśnienia nowe, odma cala wyczyszczona + nowe elementy (kolanko, oring, zaworek słynny, trójnik przy kapie zaworów), przepływka wyczyszczona, choć wiadomo jak to czyszczenie.. Wszystko poskręcane. Sam nie mam wizji na to. Słabe ako ? Ale nie miałem nigdy żadnych problemów z rozruchem zimą czy po nawet tygodniowym postoju. Może ktoś miał podobny problem ? Jakieś sugestie ?

Z góry dzięki!

Edytowane przez DarePB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brak ssania na kompie moze czujnik tempoeratury cieczy widzi zla temperature silnika ze niby silnik jest cieply a w rzeczywistosci jest zimny. mozesz to sprawdzic wagiem na kanale 1 chyba i rano powinna byc temperatura zblizona do otoczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale sęk w tym, że on załapie te 1200 obrotów,ale nie natychmiast tylko tak jakby sobie wszedl na 700 i po sekundzie na 1200 od razu.. To tak nie do końca ssania nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się do tematu. Silnik ten sam, problem ten sam + jakiś cholernie głośny dźwięk przez kilka sekund po uruchomieniu. Na ciepłym objawów nie ma.

Dodam, że tydzien temu wymieniany byl termostat (BEHR).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się pod pytanie.

Zaczeło się od dziwnego dzwięku przy odpalaniu, przypominajacego tarcie o siebie nie nasmarowanych cześci (słychać to miedzy 6 a 7s filmu, podoby i jeszcze wyraźniej to słychać na filmie kolegi inzKornela miedzy 8 a 9s). Byłem pewien że to rozrusznika ale po jakimś czasie doszedł problem z wchodzeniem na obroty zaraz po odpaleniu, widać to na filmie, szczególnie obrotomierzu. Problem ogólnie występuje na cimnym silniku, chociaż czasem zdarza się mu dziwnie odezwać i na ciepłym.

Z błędów to sporadycznie pojawiał się błąd czujnika temperatury cieczy G62, ale jego wymiana nic nie zmieniła, chyba że nowy jest też walnięty, bo nie odczytywałem jeszcze błędów po wymianie.

Zastanawiam się jeszcze nad pompą paliwa albo zaworem zwrotnym, niby niedawno wymieniałęm pompę bo padłą ale jej nie słysze przy przekręceniu kluczyka. Mechanik który mi to robił wyglądał i zachowywał się troche na magika... W którym miejscu jest zawor zwrotny? na pompie, filtrze czy jako oddzielny element?

https://youtu.be/1yC8EV1306w

Edytowane przez ukaszdabro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie te tarcie to napinacz łańcuszka, bo olej nie zdąży tam dotrzeć tymbardziej na zimnym.. Zagwostką jest co to powoduje, że silnik nie wskakuje od razu na 1200obr.. Ktoś ma jakieś sugestie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie to sie objawia tylko na zimnym po nocnym postoju i tak jak pisze kolega wyzej jest 2 sekundowe tarcie napinaca ,czyli nie ma oleju przez ten czas i dlatego tak trze i skacza obroty a to moze wynikac albo z apchanego smoka lub pompa oleju nie daje rady lub zawór zwrotny w filtrze oleju jest niesprawny a ma on za zadanie odrazu dac olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale pompa oleju powodowałaby skoki obrotów ? Jakoś mi to dziwne.. Nie mówię jakby tak było za każdym razem, ale dzieje się tak raz po raz, tylko na zimnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie w B5 1.8T AEB, jak zimny to tak się dzieje, na ciepłym nie ma tego problemu. Ja obstawiam, że czujnik temperatury cieczy na zimnym coś źle mierzy ale to tylko przypuszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się do tematu. Silnik ten sam, problem ten sam + jakiś cholernie głośny dźwięk przez kilka sekund po uruchomieniu. Na ciepłym objawów nie ma.

Dodam, że tydzien temu wymieniany byl termostat (BEHR).

Dokładnie to samo mam... czekam na rozwiązanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że tam powszechny, ale nie rozwiązany.. Czujnik cieczy kolega wyżej wymienił i zero zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem w weekend przekaźnik pompy paliwa i wygląda na to że problem rozwiązany. Jednak z ostateczną oceną się jeszcze wstrzymam przez kilka dni.

Swoją drogą, dobrze ukryty ten przekaźnik.. ;)

Edytowane przez ukaszdabro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki numer ma ten przekaźnik jaka cena ?? On siedzi w podszybiu ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki numer ma ten przekaźnik jaka cena ?? On siedzi w podszybiu ??

Ja kopiłem ten: http://allegro.pl/show_item.php?item=5100305341

Może kiedyś wymienię na oryginalny, teraz szybko chciałem sprawdzić czy pomoże.

Rozebrałem całe podszybie żeby się dowiedzieć ze go tam nie ma. Znajduje się w środku deski rozdzielczej a dostać się do niego można przez otwór nad bezpiecznikami, przekaźnik pierwszy od lewej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki numer ma ten przekaźnik jaka cena ?? On siedzi w podszybiu ??

Ja kopiłem ten: http://allegro.pl/show_item.php?item=5100305341

Może kiedyś wymienię na oryginalny, teraz szybko chciałem sprawdzić czy pomoże.

Rozebrałem całe podszybie żeby się dowiedzieć ze go tam nie ma. Znajduje się w środku deski rozdzielczej a dostać się do niego można przez otwór nad bezpiecznikami, przekaźnik pierwszy od lewej.

A może jakieś zdjęcia gdzie się to znajduje, oryginalny numer przekaźnika??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ukaszdabro czy pomogla u Ciebie wymiana przekaznika pompy paliwa i obroty przestaly wzrastac bo ja wymienilem czujnik temp, termostat, generalnie mialem wode w aucie przez obudowe ecu juz uszczelnilem i wtyki poczyscilem, kable masy , problem z pedalen gazu i jakby ustalo ale zdarza sie ze wchodzi na ok 1200, ake nie wchodzu juz w tryb awaryjny i po przejechaniu chwile spada na norme. Mam tdi AVF i wiem ze mam ten przekaznik w obudowie ecu nr 395 tylko czy u ciebie wymiana pomogla i masz spokoj. Dzieki za odpowiedz 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...