Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwny szum na wolnych obrotach przy dodatniu gazu i na 1 i 2 biegu przy obrotach ok 1600


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Na biegu jałowym po dodaniu gazu do ok 2 tyś i puszczeniu słychać takie szumienie dość głośne. Przy przyspieszaniu na 1 i 2 biegu w okolicy obrotów 1600-1700 jest dokladnie taki sam dzwięk.

Dokładnie taki sam jest na tym filmiku identyczny;

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=jSoTjc0__-Q

Wiem ze powtarzany temat kilkukrotnie ale nikt nie udzielił konkretnej odpowiedzi na dany problem...

Opublikowano

Sprawdź luzy na łożyskach turbiny taki dźwięk może oznaczać obcieranie któregoś z wirników turbiny o obudowę, a to rychły koniec turbulum :decayed:

Opublikowano

w jaki sposób to zrobić?

Opublikowano

Po wymontowaniu przeszkadzających rzeczy można spokojnie paluchami ocenić luzy wirnika od strony zimnej turbiny , ale jest ciężko z prawidłową oceną , jak się nie ma skali porównawczej :decayed:

Opublikowano

odłączyyłem przewód od gruszki turbiny i dzwięk ten sam i efekt jakby turbina pracowala dalej 0 trybu awaryjnego i wgl.

Opublikowano

A to ciekawe :decayed:

Może jest zdalnie sterowana :kox:

Ostatnio dłubałem przy AWX-ie w A6 , miał problem z podciśnieniami i przy mocniejszym deptaniu wpadał w tryb awaryjny z błędem zbyt małego doładowania :P

Tak że nie chce mi się wierzyć , że AVF z odłączoną gruchą , nawet jak VNT była by zacięta w jakimś pośrednim położeniu , nie będzie łapał notlaufa i będzie jeździł jak gdyby nigdy nic :naughty:

Opublikowano

nie jezdzilem nim tylko gazowałem by sprawdzić czy jest ten sam dzwięk podczas schodzenia z obrotów. I był

Opublikowano (edytowane)

A, czyli nie miał czasu złapać trybu awaryjnego (żeby się tryb awaryjny uruchomił , to powodujący go parametr musi odbiegać mocno od normy przez kilkanaście sekund ) , a gazując go na postoju nie spełnisz tego warunku :decayed:

Pisać dokładnie o warunkach , w jakich próby lub spostrzeżenia się robi, bo tak to się wyprowadza próbujących pomagać na manowce :P:hi:

Sprawdź czy zmienna geo turbiny pracuje w prawidłowym zakresie ( siłownik powinien się przemieszczać ok 10 mm od jednego położenia krańcowego w drugie ) :)

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

zdjąłem rure, wirnik 0 luzów poprzecznych i przod tyl również troszkę oleju było w dolocie. lopatki całe jakies inne propozycje co do tego dzwieku ?

Opublikowano

Sprawdź to co napisałem w drugiej części poprzedniego posta.

A tak to powinno mniej więcej wyglądać podczas przegazówki lub testu vagiem:

Opublikowano

A nie jest to jakis rezonans?

Pewny jestes, ze to dzwiek z turbo?

Opublikowano

A moze turno ciągnie lewe powietrze. Albo filtr masz zapchany, czysciłeś albo wymieniałeś filtr?

Opublikowano (edytowane)

A nie jest to jakis rezonans?

Pewny jestes, ze to dzwiek z turbo?

Na odległość to nie można być niczego pewnym, można coś podpowiedzieć ale nic nie zastąpi ucha i oka bezpośrednio przy motorze :decayed:

Rezonans raczej nie , prędzej turbo surge , czyli zakłócenia w pracy turbosprężarki , które mogą być spowodowane różnymi przyczynami.

Na przykład zatkany filtr powietrza, nieszczelność dolotu, albo nieprawidłowo działająca zmienna geometria turbiny :naughty:

Może to powodować stany nieustalone w pracy turbiny i dawać podobne do tych u Ciebie efekty dźwiękowe :hi:

Trochę przejaskrawione, ale można tego sobie w tej Skodziance posłuchać :

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

dolot szczelny. Filtr powietrza nowy . Ewentualnie to moze robić jeszcze coś ze sprzegłem lub dwumasa . Na zimnym silniku nie ma tego zjawiska.


nikt nie wie co moze byc...?


Problem dalej nie rozwiazany ma ktos jakis pomysł .. ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...